Gå til innhold

Hvilket kosthold for å få mer definerte armer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel egentlig timeglassfigur, men jeg har alltid hatt litt brede skuldre og store overarmer i forhold til kroppen. Jeg har slank mage og ben, en del muskler der, men det er disse armene da. Hva må til for å få de mindre/ mer definerte? 

Og hvilket kosthold? 

Anonymkode: 941cd...39d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke punktslanke deg. Skal du ned i vekt blir det i den rekkefølgen kroppen din foretrekker. Du kan selvsagt trene armene da, men det er nok ikke så lett å trene dem mindre. Blir mer definerte da.

Anonymkode: 894ba...275

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du kan ikke punktslanke deg. Skal du ned i vekt blir det i den rekkefølgen kroppen din foretrekker. Du kan selvsagt trene armene da, men det er nok ikke så lett å trene dem mindre. Blir mer definerte da.

Jeg ønsker også at de skal bli mindre, hehe! Men det er tydeligvis ikke så lett. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo trene da. Du kan ikke punktsklanke, men du kan punkttrene . Skjønner ikke hva slags kosthold som skulle gi deg definerte armer, du kan jo deffe etter at du har trent tung styrke, men det vil jo ikke gi ekstra effekt på armene. 

Anonymkode: 79fcd...de8

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må jo trene da. Du kan ikke punktsklanke, men du kan punkttrene . Skjønner ikke hva slags kosthold som skulle gi deg definerte armer, du kan jo deffe etter at du har trent tung styrke, men det vil jo ikke gi ekstra effekt på armene. 

Anonymkode: 79fcd...de8

Deffe?

Anonymkode: 845ce...1c3

AnonymBruker
Skrevet

Keto diett

Anonymkode: 57b9d...6e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har vel egentlig timeglassfigur, men jeg har alltid hatt litt brede skuldre og store overarmer i forhold til kroppen. Jeg har slank mage og ben, en del muskler der, men det er disse armene da. Hva må til for å få de mindre/ mer definerte? 

Og hvilket kosthold? 

Du må jo trene for å få muskler, de popper ikke opp av seg selv. Mht kosthold må du spise mye protein (kylling, skinke, biff, melkeprotein)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Deffe?

Anonymkode: 845ce...1c3

Et kjapt lite googlesøk gir deg svaret du er på jakt etter. 

Anonymkode: d3f7e...873

AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (18 minutter siden):

Du må jo trene for å få muskler, de popper ikke opp av seg selv. Mht kosthold må du spise mye protein (kylling, skinke, biff, melkeprotein)

Jeg har ikke lyst til at de skal bli større, gjerne mindre. Da hjelper kanskje utholdenhet mer enn styrke? 

AnonymBruker
Skrevet

Svaret ditt er fettsuging, det er det eneste som i praksis er punktslanking. 

Anonymkode: ec14b...19a

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kraftige overarmer er genetisk, lite å gjøre med det, selv om trening og evt slanking kan bedre situasjonen. 

Anonymkode: 2405a...21b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Et kjapt lite googlesøk gir deg svaret du er på jakt etter. 

Anonymkode: d3f7e...873

Kan du ikke bare skrive norsk istedenfor tullesprog?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan du ikke bare skrive norsk istedenfor tullesprog?

Enig, jeg har aldri hørt det ordet før.

AnonymBruker
Skrevet

Bailine kan hjelpe deg med å få mer definerte armer - de har figurformingsprogrammer som funker fjell! Såvel som trening osv osv osv

Anonymkode: da9eb...581

AnonymBruker
Skrevet

Du må spise knekkebrød med pålegget opp ned, minst tre bananer fra midten og utover om dagen, og så må du alltid drikke vann med sugerør. Da blir armene dine superflotte, skal jeg love deg 👏

Anonymkode: a9c8c...bd7

• Liker 8
Skrevet
cafflatte skrev (8 minutter siden):

Ordet "Deffing" har vært i bruk siden 90-tallet men er mest kjent innenfor gym og treningsmiljøet, i begynnelsen mest knyttet til kroppsbyggermiljøet. Selve ordet er et slangord som en forkortelse for "definering av kroppen".

Deffing går kort sagt ut på å trene kroppen til maks styrke/størrelse, deretter kutte så mye som mulig av karbohydrater (og mat generelt) slik at underhudsfettet blir minst mulig. I kroppsbyggermiljøet er dette veldig stort (også innenfor bikini fitness). For å se best mulig ut på scenen så er det viktig med store muskler, minst mulig underhudsfett og så spise sjokolade/sukker kort tid før konkuransen for å få blodårene og musklene til å "poppe" (altså stå mest mulig ut og være litt pumpet, sukker har den effekten når du ikke har spist karbo på flere uker). 

Så, nå har du hørt (egentlig lest) ordet og vet hva det betyr 😀

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Evot_i_skogen skrev (1 time siden):

Ordet "Deffing" har vært i bruk siden 90-tallet men er mest kjent innenfor gym og treningsmiljøet, i begynnelsen mest knyttet til kroppsbyggermiljøet. Selve ordet er et slangord som en forkortelse for "definering av kroppen".

Deffing går kort sagt ut på å trene kroppen til maks styrke/størrelse, deretter kutte så mye som mulig av karbohydrater (og mat generelt) slik at underhudsfettet blir minst mulig. I kroppsbyggermiljøet er dette veldig stort (også innenfor bikini fitness). For å se best mulig ut på scenen så er det viktig med store muskler, minst mulig underhudsfett og så spise sjokolade/sukker kort tid før konkuransen for å få blodårene og musklene til å "poppe" (altså stå mest mulig ut og være litt pumpet, sukker har den effekten når du ikke har spist karbo på flere uker). 

Så, nå har du hørt (egentlig lest) ordet og vet hva det betyr 😀

Deffing er vel bare å ligge i et kalorisk deficit (underskudd), altså å holde på muskler mens man går ned i fettprosent. Det du prater høres er vel mer korrekt å kalle prepping (preparation/forberedelse), som jo deffing er en del av. Men ikke det samme. Å trene kroppen til maks styrke/størrelse kalles bulking og er det omvendte av deffing. 
Er vel egentlig ikke uenig men ville bare belyse

Anonymkode: c05cd...092

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Deffing er vel bare å ligge i et kalorisk deficit (underskudd), altså å holde på muskler mens man går ned i fettprosent. Det du prater høres er vel mer korrekt å kalle prepping (preparation/forberedelse), som jo deffing er en del av. Men ikke det samme. Å trene kroppen til maks styrke/størrelse kalles bulking og er det omvendte av deffing. 
Er vel egentlig ikke uenig men ville bare belyse

Anonymkode: c05cd...092

Ja, det er helt riktig. Jeg bare orket ikke forklare det så nøye siden de ikke hadde hørt om ordet engang 😁. Tenkte det var greit å ikke dytte for mye info inn på en gang 🤣

AnonymBruker
Skrevet
cafflatte skrev (7 timer siden):

det er et kjent begrep innen kost og trening og brukt i mange år.

Anonymkode: cc9a4...50f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må trene armene. Du vil ikke få så store muskler som du tror. Og musklene vil ta energi fra fettet rundt. 

Anonymkode: cc9a4...50f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...