Gå til innhold

nytt gulvbelegg til kjøkkenet

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

http://www.tarkett-floors.com/floors/site/...043/article.asp

Skal legge nytt belegg på kjøkkenet og var idag og så på belgget i linken over. Jeg synes det er helt fantastisk kult! Kjøkkengulvet er bare 5,5 kvm og innredningen er hvit med mørk benkeplate, så jeg synes at kjøkkenet godt kan tåle et litt morsomt gulv. Uheldigvis er ikke samboeren min helt enig. Han vil ha noe mer nøytralt fordi vi vurderer å selge huset... Jeg mener at om vi velger å selge vil ikke 5,5 kvm kjøkkengulv skremme vekk potensielle kjøpere.

Hva synes dere? Er det for utagerende? Huset har en stil som passer til gulvet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gulvet ville nok skremt meg langt avsted dersom jeg hadde vært potensiell kjøper, ja. Eller så ville jeg stått klar med laminatplatene for å få dekket over det temmelig fort.

Ikke ta det personlig, men det var definitivt ikke etter min smak ;) .

Skrevet

Jeg syns det var ganske kult jeg! Sånt kommer jo veldig nå....

Men - hvis dere vuderer å selge ville jeg ALDRI ha lagt det, det kan koste dere dyrt, for jeg tror det kans skremme mange potensielle kjøpere...

Skrevet

Ja, gudhjelpemeg - jeg hadde blitt skremt, ja! :ler:

Tør jeg anbefale at festlighetene begrenses til gulvteppet? ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Pyser! :ler:

Jeg må nok sikkert gi meg overfor samboeren min, men jeg er litt overrasket over at noen fakisk vil skremmes vekk fra en enebolig pga 5 kvm kjøkkengulv! :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg synes dette gulvbelegget var litt vel mektig. Men jeg liker linoleum og synes Hekto i fargen orange-yellow var veldig fint ;).

Skrevet (endret)

Det hadde vel ikke akkurat skremt meg fra å kjøpe leiligheten, men jeg kan love deg at det hadde ikke gått mange dagene før det var dekket over. Vi er dessuten ute etter bolig hvor det er minst mulig å gjøre før vi flytter inn. Jeg ville nok prioritert en bolig hvis jeg slapp å legge nytt gulv. Jeg synes det var forferdelig stygt, spesielt på et lite kjøkken. Tenker meg det vil se veldig rotete ut. Jeg kan nok tenke meg at mange blir skremt av et slikt gulv, man anbefales jo å ha en bolig så nøytral som mulig når den skal selges, fordi den skal appellere til så mange som mulig, folk skal lettere kunne se for seg sine egne møbler og egen stil i huset. Jeg er helt enig med samboeren din.

Endret av Arkana
Gjest gjest1
Skrevet

Ja, jeg har vurdet hekto i grå-svart som alternativ. Egentlig ønsker jeg meg sjakkrutet gulv i marmoleum, men det ble for dyrt syntes jeg. I tillegg er ikke marmoleum veldig vannbestandig, i likhet med laminat, så er usikker på om jeg vil legge det på kjøkkenet. Fordelen med gulvbelgg er at det faktisk er så rimelig at om jeg om noen år er drittlei, kan det byttes ut! :) Kjøkkeninnredningen er av eldre dato, og bytter jeg den ikke ut selv vil helt sikkert ny eier gjøre det.

Gjest gjest1
Skrevet

Det var litt kult, men tror jeg hadde vurdert annerledes hvis jeg skulle kjøpe et sted...

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg syntes det var kult og passer godt til et lite kjøkken! Jeg er enig i at hvis dere skal selge vil det nok være bedre å legge noe mer nøytralt, selv om jeg aldri hadde latt meg skremme av noe så uskyldig som et gulvbelegg hvis jeg skulle kjøpe hus.

Skrevet

Hadde det vært litt mer ordentlig 70-tallsretro hadde det vært kult. Det var liksom ikke helt der. *sær*

Gjest -eline-
Skrevet (endret)
Ja, jeg har vurdet hekto i grå-svart som alternativ. Egentlig ønsker jeg meg sjakkrutet gulv i marmoleum, men det ble for dyrt syntes jeg. I tillegg er ikke marmoleum veldig vannbestandig, i likhet med laminat, så er usikker på om jeg vil legge det på kjøkkenet. Fordelen med gulvbelgg er at det faktisk er så rimelig at om jeg om noen år er drittlei, kan det byttes ut! :) Kjøkkeninnredningen er av eldre dato, og bytter jeg den ikke ut selv vil helt sikkert ny eier gjøre det.

Regner med at du mener linoleum, og hvis du skal legge det på kjøkken så er ikke det noe problem, det er jo ikke noe våtrom hvor det skal ligge vann på gulvet over lengere tid... Dessuten må linoleum sveises slik at det ikke er noen sprekker i det uansett (er faktisk mer sprekker når man legger laminat, dersom man ikke velger baderomslaminat som er homogent og må sveises for å bli tett), men ja, dyrt er det, er jo trossalt et naturprodukt og kan tilogmed slipes ned dersom der blir slitt.

Jeg syntes ikke det gulvet var fint, absolutt ikke min stil, men det hadde sikkert ikke stoppa meg fra å kjøpe huset, spesielt ikke siden jeg gjerne _vil_ ha noe å gjøre, men det kan få andre til å vurdere det, så jeg ville gått for noe mer nøytralt.

edit: skriveleif

Endret av -eline-
Skrevet

Jeg syns gulvet var kult! Men desverre vil nok mange reagere med skrekk og avsky så det er kanskje ikke det beste valget for å øke markedsverdien på huset.

Gjest gjest1
Skrevet
Regner med at du mener linoleum, og hvis du skal legge det på kjøkken så er ikke det noe problem, det er jo ikke noe våtrom hvor det skal ligge vann på gulvet over lengere tid... Dessuten må linoleum sveises slik at det ikke er noen sprekker i det uansett (er faktisk mer sprekker når man legger laminat, dersom man ikke velger baderomslaminat som er homogent og må sveises for å bli tett), men ja, dyrt er det, er jo trossalt et naturprodukt og kan tilogmed slipes ned dersom der blir slitt.

Ja, marmoleum er en linoleumsflis. De kan sikkert sveises i alle sprekkene, men både pris og arbeid gjør akkurat denne løsning ganske uaktuell.

Gjest Gjest
Skrevet
http://www.tarkett-floors.com/floors/site/...043/article.asp

Skal legge nytt belegg på kjøkkenet og var idag og så på belgget i linken over. Jeg synes det er helt fantastisk kult! Kjøkkengulvet er bare 5,5 kvm og innredningen er hvit med mørk benkeplate, så jeg synes at kjøkkenet godt kan tåle et litt morsomt gulv. Uheldigvis er ikke samboeren min helt enig. Han vil ha noe mer nøytralt fordi vi vurderer å selge huset... Jeg mener at om vi velger å selge vil ikke 5,5 kvm kjøkkengulv skremme vekk potensielle kjøpere.

Hva synes dere? Er det for utagerende? Huset har en stil som passer til gulvet.

Forferdelige greier. Hadde ikke komt på å legge det på utedassen på hytten engang. jeg vil gå så langt å si at det drar ned inntrykket på kjøkkenet uansett hvor lite det er.

nå har jeg opplevd 70 tallet og jeg gremmes fremdeles.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har marmoleum fliser på kjøkkenet, det går helt fint det! Deilig å gå på.

- Nei, vi har ikke sveiset i skjøtene, kjøkkenet er ikke våtrom. Bare pass på å lime flisene helt tett inntil hverandre.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg får gi deg litt støtte da :)

Jeg ser for meg at det kan bli skikkeligt kult.

Jeg liker at noen kan gå ett skritt lengre en eikegulv og latte vegger.

Jeg håper at jeg blir så tøff en dag.... :sjenert:

Gjest Binna
Skrevet (endret)

Jeg tror det kan bli stilig jeg. Men jeg ville ikke lagt det hvis jeg skulle selge, siden det er så spesielt.

(Du kan jo legge det til deg selv og så bytte det ut hvis dere skal selge?)

Endret av hæxa
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Nei fysj, jeg hadde IKKE kjøpt den leiligheten, for å si det sånn. Hadde ikke engang klart å huske resten av boligen hvis kjøkkengulvet var slik - det er vel det som er grunnen til at du skal holde ting mest mulig nøytralt slik at potensielle kjøpere ikke henger seg opp i en liten detalj som kan ødelegge for helhetsinntrykket.

Mulig det ikke er noen stor ting å legge nytt belegg eller laminat, men de aller aller fleste som ikke er ute etter oppussingsobjekt ønsker seg en leilighet der de ikke behøver å gjøre noe særlig før de flytter inn. Og de aller, aller fleste ville ha valgt å gjøre noe med det gulvet der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...