AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Ville de fortsatt møttes i dag, med datingapper, moderne skjønnhetsidealer og krav? Jeg tror ikke mine hadde møttes. Min mor ville sveipet min far til venstre, alminnelig og kjedelig som han er, og min far ville ikke hatt mot til å sjekke opp min mor etter #metoo-skammen (de møttes på jobb). Anonymkode: 057f2...2c6 1
TomKrus Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville de fortsatt møttes i dag, med datingapper, moderne skjønnhetsidealer og krav? Jeg tror ikke mine hadde møttes. Min mor ville sveipet min far til venstre, alminnelig og kjedelig som han er, og min far ville ikke hatt mot til å sjekke opp min mor etter #metoo-skammen (de møttes på jobb). Anonymkode: 057f2...2c6 Umulig å si, du kan jo ikke ta de forutsetningen som gamle i dag har, opp mot det de hadde som unge. Som unge i dag da de faktisk skulle treffe hverandre ville de hatt akkurat samme forutsetning som de unge i dag faktisk har. Alt fra sosiale media til treff i hverdagen. I gamle dager traff man hverandre på fester, på jobb og ute i det sosiale ! Ja omtrent slik man gjør det i dag, og i tillegg har man sosiale media. Så dine gamle foreldre hadde nok klart det greit mange av de, og andre ikke. Akkurat som i dag. Noen klare det helt perfekt og andre ikke. Og slik var det faktisk før også. Mange som ikke fant en partner overhodet for 100 år siden, og mange som traff en som de ikke passet sammen med ! Bare at i dag kan man lett skille seg og gå løs på forhold nr xxx, det var litt mer problematisk før, i alle fall i de lavere sosiale lag. 1
Te- Presten Skrevet 22. juli #3 Skrevet 22. juli (endret) Jeg velger å tro mine vile møttes fremdeles. De møttes på en liten høyskole for i studietiden. Og folk møtes fremdeles via utdanning. Edit: gramatikk Endret 23. juli av Te- Presten 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #4 Skrevet 22. juli Min far var skikkelig player som ung og var utro mot mamma flere ganger i begynnelsen, med samme dame. Jeg tror, at med større utvalg, så hadde han gått helt vill. Mamma hadde også hatt større utvalg, spesielt siden hun var (er) veldig vakker. Så, nei, jeg tror ikke de hadde blitt sammen. Kanskje en flirt, men ikke 3 barn og 25 år ekteskap. Anonymkode: 95a0a...213 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #5 Skrevet 22. juli Ikke med den erfaringen som er gjort gjennom 45 års samboerskap. Hun ville aldri valgt en 14 år eldre mann igjen. Anonymkode: 444e0...7f1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #6 Skrevet 22. juli Gitt måten de møttes på tror jeg det da. Nå er ikke alle hekta på apper heller da. Anonymkode: ceeea...9c7
AnonymBruker Skrevet 22. juli #7 Skrevet 22. juli De møttes gjennom felles venner, og har disse vennene fremdeles, så det tror jeg ❤️ Anonymkode: 578d8...49b
Trolltunge Skrevet 22. juli #8 Skrevet 22. juli Nei. De fant hverandre på et dansested. Den type dansesteder finnes ikke lenger. De er ellers så ulike at jeg ikke tror de hadde funnet hverandre gjennom noe annet. 1
Daria Skrevet 22. juli #12 Skrevet 22. juli Mine foreldre traff hverandre som tenåringer via en felles fritidsaktivitet som fortsatt er relativt populær hos begge kjønn, så sannsynligheten er stor. 2
Helene1982 Skrevet 22. juli #13 Skrevet 22. juli Ja, jeg kan se hvorfor de var tiltrukket av hverandre, men jeg er usikker på om de hadde holdt sammen om de ikke hadde fått barn så fort. De er veldig ulike.
AnonymBruker Skrevet 22. juli #14 Skrevet 22. juli At de hadde hooket opp tror jeg kanskje, tror de møttes på byen eller gjennom venner, men med all mulig info om røde flagg som man leser nå så håper jeg det hadde hadde blitt med det (gjerne at jeg ble til likevel da 😄). De var en dårlig match, var vel sammen i 7 år, gift i 5, konstant krangling (en stemte for EF i 1972, en mot, i dag stemmer en SV og den andre FrP). Anonymkode: fe656...c32
AnonymBruker Skrevet 22. juli #15 Skrevet 22. juli Mine foreldre passer ikke sammen så jeg håper ikke det😳 Anonymkode: d9639...792 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #16 Skrevet 22. juli Ja, det tror jeg. Om noe, hadde det passet enda bedre i dag å møtes over felles interesser og at mamma sjekka opp pappa. Anonymkode: d5020...184
AnonymBruker Skrevet 22. juli #17 Skrevet 22. juli De møttes via felles interesse som de drev på med gjennom sitt 20 år lange forhold. Det er slutt mellom de for maaange år siden, men mammas nye mann er ganske lik pappa. Og pappa faller fremdeles for hennes type personlig. Anonymkode: 642b8...ddf
AnonymBruker Skrevet 22. juli #18 Skrevet 22. juli Det er vanskelig å si, siden de ikke ville blitt oppdratt på samme måte, hadde hatt tilgang på mer informasjon, hatt andre mål i livet, osv. Om jeg tar utgangspunkt i at de fortsatt er mest mulig like seg selv som da de faktisk var ungdommer: Nei. Da hadde nok mamma hatt både folk og informasjon rundt seg som kunne fortelle henne at hun fortjente mye bedre, pluss at hun ville vært litt mer fokusert på karriere. Hvis de var mer som ungdommen i dag.. Tja? Pappa hadde nok vokst veldig ved å føle på at andre hadde større forventninger til ham. Han var aldri direkte slem eller voldelig, men han lot mamma ta seg av så og si alt, selv når hun holdt på å gå under av det. Det kan godt hende de hadde blitt sammen i ungdommelig forelskelsesrus, men jeg tror de ville vært for forskjellige til at det kunne blitt noe langvarig, og at mamma ville innsett det lenge før det ble barn ut av det. Pappa ville nok bare latt det skure og gå. Anonymkode: 3baac...66b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #19 Skrevet 22. juli Ja siden de alt hadde søsken begge to som alt var gift med hverandre i 20 år før de fant sammen Anonymkode: c84e6...2b2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #20 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ville de fortsatt møttes i dag, med datingapper, moderne skjønnhetsidealer og krav? Jeg tror ikke mine hadde møttes. Min mor ville sveipet min far til venstre, alminnelig og kjedelig som han er, og min far ville ikke hatt mot til å sjekke opp min mor etter #metoo-skammen (de møttes på jobb). Anonymkode: 057f2...2c6 Nei, heldigvis. De var ikke bra sammen, giftet seg kun fordi mamma ble gravid (for slik var det fortsatt på 80-tallet), og skilte seg mens jeg gikk i barnehagen. Mamma har vært singel siden, fordi ingen orker henne. Anonymkode: 15391...5f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå