AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:03 #1 Skrevet tirsdag kl 16:03 Skal ha venner til rekelag i kveld. Men stresser litt med tanke på avfallet. Vil det stinke mye om jeg legger det i en dobbel bio-pose i matavfallet? Dunken tømmes nedste torsdag.., Anonymkode: 7274f...9da
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:05 #2 Skrevet tirsdag kl 16:05 Ja, det stinker. der jeg er fra kaster vi det i havet. Der ryddes det raskt opp av krabber er du langt unna krabbene ville jeg fryst det ned og kastet det i matdunken rett før søppelbilen tømmer det. Anonymkode: 948ce...864 4 3
Huldraisør Skrevet tirsdag kl 16:06 #3 Skrevet tirsdag kl 16:06 Legger det i pose i frysen til det er tømming av matavfall 7 2
Blålilla Skrevet tirsdag kl 16:10 #4 Skrevet tirsdag kl 16:10 Enten kaster vi det i sjøen om vi er på hytta/båt, Eller knyter posen godt og har i fryseren til det er tømmedag for søppel,
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:11 #5 Skrevet tirsdag kl 16:11 Komposten! Anonymkode: b91dc...026 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:12 #6 Skrevet tirsdag kl 16:12 Frys det ned i en pose Anonymkode: d4665...7e6
DollyDelux Skrevet tirsdag kl 16:12 #7 Skrevet tirsdag kl 16:12 Legg det i fryseren til neste torsdag? 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:14 #8 Skrevet tirsdag kl 16:14 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skal ha venner til rekelag i kveld. Men stresser litt med tanke på avfallet. Vil det stinke mye om jeg legger det i en dobbel bio-pose i matavfallet? Dunken tømmes nedste torsdag.., Anonymkode: 7274f...9da Rekeavfall fryses i tett juice eller melkekartong med plastpose utenpå. De stinker så mye, etter få timer i varmen at ingen kan være i hus med rekeavfall i søpla. Fryser det og tar det ut kvelden søpledunken skal ut. Alternativt må du bringe avfallet til søple innsamlings plassen. Anonymkode: 8c31d...ba8 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:19 #9 Skrevet tirsdag kl 16:19 Har havet som nærmeste nabo, men jeg fryser det i en pose og kaster det i matavfallet dagen før tømmedag. Synes ikke det høres ok ut å kaste det på havet Anonymkode: 0709a...e1e
gobbledigook Skrevet tirsdag kl 16:19 #10 Skrevet tirsdag kl 16:19 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Rekeavfall fryses i tett juice eller melkekartong med plastpose utenpå. De stinker så mye, etter få timer i varmen at ingen kan være i hus med rekeavfall i søpla. Fryser det og tar det ut kvelden søpledunken skal ut. Alternativt må du bringe avfallet til søple innsamlings plassen. Anonymkode: 8c31d...ba8 Som en som jobber på miljøstasjon selv, så tar vi ikke imot matavfall. Det er muligens det verste vi får i restavfall med unntak av farlig avfall og elektronikk. 2
Hansehan Skrevet tirsdag kl 16:22 #11 Skrevet tirsdag kl 16:22 Kok kraft på rekeskallene og frys restene i en matavfallspose. Sleng posen i matsøpla neste torsdag morgen. 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:26 #12 Skrevet tirsdag kl 16:26 Hansehan skrev (2 minutter siden): Kok kraft på rekeskallene og frys restene i en matavfallspose. Sleng posen i matsøpla neste torsdag morgen. Kan man først fryse rekeskallene, og så lage kraft? Anonymkode: 80b8d...0c2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:27 #13 Skrevet tirsdag kl 16:27 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har havet som nærmeste nabo, men jeg fryser det i en pose og kaster det i matavfallet dagen før tømmedag. Synes ikke det høres ok ut å kaste det på havet Anonymkode: 0709a...e1e Så lenge det er rent rekeavfall (ikke sitronskiver, majonesrester, brød etc) så er det ikke noe problem å kaste rekeavfallet i vannet. Krabbene rydder opp raskt! Men, og det er et stort men, det må være bare reker. Anonymkode: 948ce...864 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:29 #14 Skrevet tirsdag kl 16:29 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja, det stinker. der jeg er fra kaster vi det i havet. Der ryddes det raskt opp av krabber er du langt unna krabbene ville jeg fryst det ned og kastet det i matdunken rett før søppelbilen tømmer det. Anonymkode: 948ce...864 Mmmm! Smart Anonymkode: 1a894...531
Hansehan Skrevet tirsdag kl 16:30 #15 Skrevet tirsdag kl 16:30 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan man først fryse rekeskallene, og så lage kraft? Anonymkode: 80b8d...0c2 Ja, det går helt fint. Bare skyll bort eventuelle majonesrester og annet graps før innfrysing. 2
Perine Skrevet tirsdag kl 16:31 #16 Skrevet tirsdag kl 16:31 Her tømmer de dunken hver fredag, og da legger jeg rekeskall o.l. direkte i dunken på torsdager. Resten av uka legger jeg det heller i fryseboksen og prøver å huske å kaste det før dunken tømmes. Jeg har 2-3 halve poser i frysen nå, for jeg spiser ofte litt reker. Kjøper oftest frosne på tilbud, så kan godt fråtse litt når annen mat ikke frister i varmen.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:31 #17 Skrevet tirsdag kl 16:31 Kupper tråden for å spørre hva dere som kaster i underjordiske containere gjør. Vi i den blokka jeg bor har det, og den stinker rekeavfall i perioder hver sommer. For det er ikke mulig å vite når de tømmer den. Anonymkode: 57585...b41
Perine Skrevet tirsdag kl 16:31 #18 Skrevet tirsdag kl 16:31 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan man først fryse rekeskallene, og så lage kraft? Anonymkode: 80b8d...0c2 Det går fint det
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:33 #19 Skrevet tirsdag kl 16:33 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kupper tråden for å spørre hva dere som kaster i underjordiske containere gjør. Vi i den blokka jeg bor har det, og den stinker rekeavfall i perioder hver sommer. For det er ikke mulig å vite når de tømmer den. Anonymkode: 57585...b41 Tømmeintervaller og -tider skal gjøres tilgjengelig for alle, også for de med underjordiske containere. Anonymkode: 948ce...864 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:43 #20 Skrevet tirsdag kl 16:43 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kupper tråden for å spørre hva dere som kaster i underjordiske containere gjør. Vi i den blokka jeg bor har det, og den stinker rekeavfall i perioder hver sommer. For det er ikke mulig å vite når de tømmer den. Anonymkode: 57585...b41 Her vi bor er tømmetidene helt uante. Jeg får sms om tømming men det gjelder de som har private dunker og ikke de nedgravde boksene. Jeg har flere ganger måtte tatt søpla med hjem igjen dagen etter at det har vert "tømmedag". Anonymkode: 41176...256
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå