Gå til innhold

Hvilken spillmaskin er den beste?  

28 stemmer

1. 1. Hvilken spillmaskin er den beste?

• Playstation 5
      13
    • Xbox Series
      3
    • Nintendo Switch
      9
    • Steam Deck
      3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken liker du best?

Anonymkode: 5f1ae...072

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spiller stort sett på PS5. Har en Switch Lite, men fant ut at jeg ganske sjelden ser poenget med en håndholdt konsoll, så den blir som regel liggende med mindre jeg er på reise. Frister jo med både Switch 2, Steam Deck, Ally, Ayaneo og alt der der, men når behovet for noe bærbart uteblir, og ytelsen docked er flere hakk slappere enn maskinen jeg kjøpte billigere, for fire år siden, forsvinner litt av poenget.

Kjenner ingen som gidder å spille Mario Kart, og har ingen interesse av Donkey Kong eller Zelda, men kanskje jeg vurderer Nintendo igjen om vi får Galaxy 3, F-Zero eller Wave Race.

Anonymkode: a5814...4c6

AnonymBruker
Skrevet

Bump. 

Skrevet

Ingen tvil at PS5 sitter som en bombe. ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Switch er klart best 👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2025 den 17.43):

Kjenner ingen som gidder å spille Mario Kart, og har ingen interesse av Donkey Kong eller Zelda, men kanskje jeg vurderer Nintendo igjen om vi får Galaxy 3, F-Zero eller Wave Race.

Litt på siden. Men selv ønsker jeg meg  en ny versjon av Star Wars Episode I: Racer. 

Anonymkode: baa0a...1fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Litt på siden. Men selv ønsker jeg meg  en ny versjon av Star Wars Episode I: Racer. 

Anonymkode: baa0a...1fe

Eller Wipeout for den saks skyld. Har jo Omega Collection på PS4/5 og Fast Fusion på Switch 2, men ellers virker sjangeren rimelig død for tiden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Eller Wipeout for den saks skyld. Har jo Omega Collection på PS4/5 og Fast Fusion på Switch 2, men ellers virker sjangeren rimelig død for tiden.

Den basert på serien?

Skrevet

Av erfaring er PS5 en veldig dårlig konsoll for å spille Zelda-spill og SuperMario. Men jeg spiller mest på PS5-konsollen. Håper prisen på Switch2 synker litt, for 7400kr er ufyselig dyrt for en spillkonsoll. 

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (Akkurat nå):

Av erfaring er PS5 en veldig dårlig konsoll for å spille Zelda-spill og SuperMario. Men jeg spiller mest på PS5-konsollen. Håper prisen på Switch2 synker litt, for 7400kr er ufyselig dyrt for en spillkonsoll. 

Samme med Switch og Ratchet and clank og Uncharted. 

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Det er i grunnen logisk, siden disse spillene ikke eksisterer på PS5

Anonymkode: 006e8...f67

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er i grunnen logisk, siden disse spillene ikke eksisterer på PS5

Jeg veit. Og det gjør det vanskelig å definere hva som er den beste spillkonsollen. Ytelsesmessig er PS5pro en veldig bra konsoll. Men den har ikke Zelda. Jeg liker Zelda-spill, og drømmer om en nyutgave av Ocarina of Time og Majoras Mask. Kommer Nintendo med de kjøper jeg Switch2 på flekken. PS5 egner seg lite til spilling på reise, så om man driver med den slags er kanskje en SteamDeck et bra alternativ. Switch er gammel og utdatert, og spillene hakker avgårde. Switch2 er en mye bedre konsoll, men den er ikke med som alternativ. 

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Jeg veit. Og det gjør det vanskelig å definere hva som er den beste spillkonsollen. Ytelsesmessig er PS5pro en veldig bra konsoll. Men den har ikke Zelda. Jeg liker Zelda-spill, og drømmer om en nyutgave av Ocarina of Time og Majoras Mask. Kommer Nintendo med de kjøper jeg Switch2 på flekken. PS5 egner seg lite til spilling på reise, så om man driver med den slags er kanskje en SteamDeck et bra alternativ. Switch er gammel og utdatert, og spillene hakker avgårde. Switch2 er en mye bedre konsoll, men den er ikke med som alternativ. 

Zelda er fantastisk, BOTW og TOTK er 10/10 her. Det er vel snakk om en remake av Wind Waker til Switch, OoT og MM, har jeg ikke hørt noe om.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Zelda er fantastisk, BOTW og TOTK er 10/10 her. Det er vel snakk om en remake av Wind Waker til Switch, OoT og MM, har jeg ikke hørt noe om.

Bare rykter. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare rykter. 

Altså snakk om.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså snakk om.

Ja rykter, i flere år 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke rykter engang, det er bare ønskeliste. Rykter har kilder, ikke bare tilfeldig forumpreik. Det kom en remake av Wind Waker på Wii U, men det er ingenting som tyder på at den er på vei til noen av Switch-konsollene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke rykter engang, det er bare ønskeliste. Rykter har kilder, ikke bare tilfeldig forumpreik. Det kom en remake av Wind Waker på Wii U, men det er ingenting som tyder på at den er på vei til noen av Switch-konsollene.

Irriterende at de ikke ga ut TP og WW remasteren på Switch, det hadde solgt som varmt brød. 

Skrevet

Ren grafikk og ytelse, PS5 Pro helt klart. Det er det nærmeste man kommer PC gaming uten å bla opp 20-40K.

Allsidighet og eksklusive titler, helt klar Switch 2. Da det gir mange spill man ikke får med PC eller andre konsoller, kan brukes portabel og har motion kontrollere som kan brukes på ulike måter.

Hvem av de er best, etter min mening så kommer det veldig an på bruker og hva man ser etter. Men jeg mener det helt klart står mellom Sony og Nintendo.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det kommer muligens Oot remake.

Wind Waker har allerede fått en remake, og er i GC biblioteket til Switch 2 online. Majoras Mask har det heller ikke vært noe leaks på. Hvis det blir en remake, blir det OoT.

Anonymkode: 7131e...834

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...