AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Når der er på bygda og ikke så mange folk der. Får de kjøre kjøretøy de ikke er gamle nok til? Traktor, firhjuling osv? Anonymkode: 85e66...7a3 1
Bari Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når der er på bygda og ikke så mange folk der. Får de kjøre kjøretøy de ikke er gamle nok til? Traktor, firhjuling osv? Anonymkode: 85e66...7a3 Kjørte traktor på åkeren alene da jeg var 12 år, med voksenes velsignelse. Det er veldig vanlig på bygda fremdeles, har alltid vært slik. 15 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #3 Skrevet 22. juli Ja. Traktor,bil,mc fra 8 år her. Kjørte selv bil til skolen da jeg var 13. Anonymkode: d5f2c...b6a 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #4 Skrevet 22. juli Mine har kjørt traktor fra de var 6. Mens vi kastet høy opp på hengeren, eller stein. Fra 12 år så kjørte de presse , slå maskin, pløyde osv Atv fra 4 år, kjørte og ko konkurranse, så hadde egen bane på gården. Så ble det bilcross fra 12 års alder kjørte da på bane og på jordet hjemme. Tok traktor , atv og lett motorsykkel når de ble 16 og bil når de ble 18. Som kjøre lærer sa: her ser vi de har kjørt før og kontroll. Han sa han merket store forskjeller på de som fikk liv og ikke hatt mulighet til det. Anonymkode: 58d45...dfd 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #5 Skrevet 22. juli Ja, snøscooter. Fikk miniscooter da de var 7 og 10 år. Kjørt stor snøscooter med en av oss på fra 12 år, relativt mye fra 13 år. Anonymkode: f035a...1f2 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #6 Skrevet 22. juli Traktor på egen eiendom, ja. Anonymkode: bd212...a88 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #7 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Traktor på egen eiendom, ja. Anonymkode: bd212...a88 Veitrafikkloven gjelder på privat eiendom også. Anonymkode: db1ca...781 9 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #8 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Når der er på bygda og ikke så mange folk der. Får de kjøre kjøretøy de ikke er gamle nok til? Traktor, firhjuling osv? Anonymkode: 85e66...7a3 Ser ikke noe problem om det foregår på et jorde. På vei? Nei. Anonymkode: 04d86...12c 5
Bari Skrevet 22. juli #9 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veitrafikkloven gjelder på privat eiendom også. Anonymkode: db1ca...781 Det er annerledes på bygda, for å si det forsiktig 😅 14
AnonymBruker Skrevet 22. juli #10 Skrevet 22. juli Mine kjører bilcross (yngste fyller 12 i høst). Og ja, de har kjørt med med henger fra før de er gamle nok når vi er ved garasjen og på banen/depot. Anonymkode: bf4e0...861 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli #11 Skrevet 22. juli Om noe skjer er man jo ganske kjørt økonomisk. Da ingen forsikringer vil gjelde. Om man gjør skade på gjenstander, eller andre, eller seg selv. Så står man igjen med milliongjeld, og blir gjeldsslave resten av livet. I tillegg til at eget barn får et mye dårligere liv enn de ville fått med en god forsikringsutbetaling. Det er idioti, uansett hvor godt barnet takler det. Anonymkode: 3dffd...ef9 4 1 4
Bari Skrevet 22. juli #12 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om noe skjer er man jo ganske kjørt økonomisk. Da ingen forsikringer vil gjelde. Om man gjør skade på gjenstander, eller andre, eller seg selv. Så står man igjen med milliongjeld, og blir gjeldsslave resten av livet. I tillegg til at eget barn får et mye dårligere liv enn de ville fått med en god forsikringsutbetaling. Det er idioti, uansett hvor godt barnet takler det. Anonymkode: 3dffd...ef9 Det er ingen som tvinger deg til å sette barnet ditt oppi en traktor eller på en firhjuling. Det vil helst gå godt. 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #13 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Veitrafikkloven gjelder på privat eiendom også. Anonymkode: db1ca...781 Ikke i praksis 🤣 Anonymkode: 44d84...79c 6 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #14 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om noe skjer er man jo ganske kjørt økonomisk. Da ingen forsikringer vil gjelde. Om man gjør skade på gjenstander, eller andre, eller seg selv. Så står man igjen med milliongjeld, og blir gjeldsslave resten av livet. I tillegg til at eget barn får et mye dårligere liv enn de ville fått med en god forsikringsutbetaling. Det er idioti, uansett hvor godt barnet takler det. Anonymkode: 3dffd...ef9 Er det farlig, gjør man det ikke. Anonymkode: 44d84...79c
AnonymBruker Skrevet 22. juli #15 Skrevet 22. juli Nei. Uhell kan alltid skje, men det skal ikke skje fordi jeg gjorde/tillot noe jeg visste var dumt/ulovlig. Anonymkode: 340cd...5fa 2 2
TomKrus Skrevet 22. juli #16 Skrevet 22. juli Bari skrev (56 minutter siden): Kjørte traktor på åkeren alene da jeg var 12 år, med voksenes velsignelse. Det er veldig vanlig på bygda fremdeles, har alltid vært slik. Helt til noe går galt ! Da gjelder ikke forsikringen, i verste fall full avkorting. Om det er på eget kjøretøy er jo det greit nok, men det samme gjelder på andre sin, og i verste fall skade på mennesker kan det bli ekstremt dyrt/ gjelds slave. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #17 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Veitrafikkloven gjelder på privat eiendom også. Anonymkode: db1ca...781 Privat vei ja, men ikke på et lukket område adskilt fra veinettet. Så veitrafikkloven gjelder ikke i hagen din. Anonymkode: 9b759...f2a 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #18 Skrevet 22. juli Jo. Fikk en nyansatt Politi betjent fra Oslo ned på gården etter jeg hadde krysset riksveien og hoppet 5-6 meter og kjørt rundt låven så stein sprutet og støvskya sto i 200 meters avstand. Der der var han... Sør Odal's svar på Kojak. "Jasså du er ute å kjører cross!!! Har du førerkort??? Hvor er skiltene?? Er bilen forsikret?" Bilen var forsikret,ikke skilt. Jeg hadde nøyaktig 10 dager igjen til oppkjøring. Det artige var jo at sønnen til Lensmannen/naboen i bygda var med på idiotkjøringen,hjalp kanskje litt det. Var veldig 10 skumle dager,men jeg fikk lappen på dagen 10/10-1992. Anonymkode: d5f2c...b6a
AnonymBruker Skrevet 22. juli #19 Skrevet 22. juli Kjørte traktor fra jeg var 5-6 år med farfar gående på siden. Bil fra jeg var 12 år og moped kjøpte jeg for konfepengene når jeg var 14 og kjørte rundt i nabolaget til jeg kunne ta lappen og kjøre på hovedveien. Naboen var lensmann, men jobbet i nabokommunen 😄 Anonymkode: 9b759...f2a 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli #20 Skrevet 22. juli Nei jeg er ikke en idiot Anonymkode: b3416...259 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå