AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Hei. Jeg er alenemor til en 12 åring. Faren til barnet bor i Spania og har solgt en bolig der og skal sende meg 800.000 kr da jeg er veldig vanskeligstilt økonomisk og sliter med å få det til å gå rundt (skulle bare mangle da barnefar ikke har bidratt med noe som helst i alle år) men, spørsmålet mitt er hvordan skatteetaten og banken kommer til å reagere på denne summen ? Har aldri før fått ett så stort beløp tilsendt på konto og ønsker ikke å havne i noe trøbbel med banken eller skatteetaten. Tenker selvfølgelig å ringe skatteetaten, men ønsker å høre om noen her har erfaring med dette og har fått tilsendt penger uten noe problem. Anonymkode: 7fd49...29c
AnonymBruker Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli Må bare dokumentere beløpet på skattemeldingen til neste år. Anonymkode: eaab8...170
AnonymBruker Skrevet 22. juli #3 Skrevet 22. juli Gratulerer med velfortjente penger! Det var ikke fra utlandet, men jeg fikk rundt en halv million på konto fra noen her i Norge, da ringte jeg skatteetaten og spurte, de sa null problem. Ta en telefon til de så forteller de det om du må gi det opp noe sted. Anonymkode: 7f918...aef
AnonymBruker Skrevet 22. juli #4 Skrevet 22. juli Banken skal reagere når du får et slikt beløp. Du må kunne dokumentere at det ikke er svarte penger. Et enkelt skriv, vedlagt kopi av salgsavtale, bør være nok. I skattemeldingen oppgir du at du har mottatt gave, og at dette er akkumulert barnebidrag. Dersom du har mottatt offentlig støtte må du kontakte NAV og fortelle at du nå har mottatt akkumulert barnebidrag. Anonymkode: 15e06...21e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #5 Skrevet 22. juli Dette er over grensen for rapportering til tolletaten (100.000). Ta kontakt med banken din for å få det riktig. Og hvordan dere best unngår gebyrer. Hvis faren har bank i Spania har han sannsynligvis en Eurokonto og da må beløpet veksles til NOK, noe som kan gjøre at banken "spiser" av beløpet. Kan kanskje lønne seg å overføre beløpet i euro til Norge og veksle her. Anonymkode: 10431...f87 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå