AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Vi er skilt og har barna, en i barnehage og en i barneskole, 50/50. Ungene er i en alder der de trenger en del klær og utstyr, dette må naturligvis skiftes ut ofte også, da barna vokser. Jeg har alltid vært den som har handlet inn absolutt alt av klær og ting barna trenger, barnefar har bidratt med nada på denne fronten, en grunn til at vi er skilt for å si det sånn. Barnefar og jeg har barna 50/50 nå, noe som innebærer at han må dele på utgiftene av klær og utstyr sammen med meg. Men slik er det ikke, fremdeles jeg som har kjøpt inn alt og barnefar argumenter for at jeg aldri sier ifra om innkjøp, noe som er løgn, da jeg sender sms hver gang barna trenger noe, spør om han vil spleise. Han velger enten å ikke svare eller si at det er unødvendig. Her må jeg legge til at jeg kun kjøper inn helt nødvendige ting som regntøy og sko. Aldri vært en som handler inn unødvendige ting. Utfordringen er at han da låner ting av meg og barna må dra med seg ett lass av tøy frem og tilbake. Det er til og med slik at barnefar glemmer å levere tilbake ting og vasker aldri ting. Så når barna har møtt opp i møkkete utetøy i skole og barnehage, mandag etter at de har vært hos far. Dette har blitt tatt opp på FVK, uten nytte. Barnefar argumenterer for at det er barna som eier tøyet og ikke meg, så tøyet må «følge» ungene i følge han. Han har fått medhold av FVK her. Vet ikke hvordan jeg takle dette. Det er så frustrerende! Har dere råd? Anonymkode: 5b47f...437 2
Brunello Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli Dersom man har så dårlig kommunikasjon at man må ha dobbelt av alt er normalt ikke 50/50 rett for barna. 7 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #3 Skrevet 22. juli Kan det lages avtale gjennom fvk at far må vaske og ha tøyet rent når de skal tilbake til deg? Siden han ikke evner å gjøre det på egen hånd? Anonymkode: d7a3f...52c 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #4 Skrevet 22. juli Neste gang du tar i mot barna sier du at når han får barna tilbake så kommer ikke du til å sende med klær da må han ha skaffe klær selv siden han ikke er med å bidrar. Anonymkode: f7ba5...a79 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #5 Skrevet 22. juli Alt av klær som er på soverommet har vi dobbelt av. Men bryr oss ikke om hvor klærne havner til slutt. Sko og uteklær sendes frem og tilbake etter værmeldingen. Henger som regel i barnehagen eller ungene tar med fra skolen. Skolebarna har ansvar for utetøy selv. Leker har de i hvert sitt hjem. Noen bamser går frem og tilbake. Sykler, ski, skøyter osv sendes mellom hjemmene. Klarer dere ikke å kommunisere er det greit å ikke ha 50/50 👍 Anonymkode: c81c4...bbe 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli #6 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan det lages avtale gjennom fvk at far må vaske og ha tøyet rent når de skal tilbake til deg? Siden han ikke evner å gjøre det på egen hånd? Anonymkode: d7a3f...52c Du veit FVK har null makt? Anonymkode: c81c4...bbe 2
BareMay Skrevet 22. juli #7 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi er skilt og har barna, en i barnehage og en i barneskole, 50/50. Ungene er i en alder der de trenger en del klær og utstyr, dette må naturligvis skiftes ut ofte også, da barna vokser. Jeg har alltid vært den som har handlet inn absolutt alt av klær og ting barna trenger, barnefar har bidratt med nada på denne fronten, en grunn til at vi er skilt for å si det sånn. Barnefar og jeg har barna 50/50 nå, noe som innebærer at han må dele på utgiftene av klær og utstyr sammen med meg. Men slik er det ikke, fremdeles jeg som har kjøpt inn alt og barnefar argumenter for at jeg aldri sier ifra om innkjøp, noe som er løgn, da jeg sender sms hver gang barna trenger noe, spør om han vil spleise. Han velger enten å ikke svare eller si at det er unødvendig. Her må jeg legge til at jeg kun kjøper inn helt nødvendige ting som regntøy og sko. Aldri vært en som handler inn unødvendige ting. Utfordringen er at han da låner ting av meg og barna må dra med seg ett lass av tøy frem og tilbake. Det er til og med slik at barnefar glemmer å levere tilbake ting og vasker aldri ting. Så når barna har møtt opp i møkkete utetøy i skole og barnehage, mandag etter at de har vært hos far. Dette har blitt tatt opp på FVK, uten nytte. Barnefar argumenterer for at det er barna som eier tøyet og ikke meg, så tøyet må «følge» ungene i følge han. Han har fått medhold av FVK her. Vet ikke hvordan jeg takle dette. Det er så frustrerende! Har dere råd? Anonymkode: 5b47f...437 Enig i at barna må få eie egne klær. De må slippe å høre om "mamma-klær og pappa-klær.
AnonymBruker Skrevet 22. juli #8 Skrevet 22. juli Gjør uansett det som er best for barna. Den krangelen med barnefar er ikke verdt barnas stress. Anonymkode: d43c2...278
AnonymBruker Skrevet 22. juli #9 Skrevet 22. juli Det jeg gjorde var at yttertøy og støvler osv ble igjen i bhg/skolen og hvis far tok det med hjem fordi det måtte vaskes osv så var det hans ansvar å levere det tilbake noe bhg/skole var veldig på å minne om, og så ble det sendt md barna klær som vi ikke var "redd for" mens "godsakene" ble igjen hos meg. Etterhvert som han trengte noe til selskap osv så fikk han ta med ungene og handle selv - jeg var knallhard en periode, jeg sente med men ikke det beste.. Etterhvert som ungene ble større passet de på å få med ting hjem for de visste at om de glemte det hos far eller ikke selv tok ansvar gikk det ut over dem. Ikke potimalt men det eneste som fungerte. Anonymkode: 4df13...5f4 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #10 Skrevet 22. juli Her har vi felles uteklær. Personlig hadde jeg latt være å sende med barna tøyet dersom han ikke betaler sin del. Det skal ikke være så lettvint å slippe unna utgifter.. Anonymkode: 4f360...db3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #11 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kan det lages avtale gjennom fvk at far må vaske og ha tøyet rent når de skal tilbake til deg? Siden han ikke evner å gjøre det på egen hånd? Anonymkode: d7a3f...52c Har gjort det, uten at barnefar faktisk følger opp avtalen. Anonymkode: 5b47f...437
AnonymBruker Skrevet 22. juli #12 Skrevet 22. juli Brunello skrev (22 minutter siden): Dersom man har så dårlig kommunikasjon at man må ha dobbelt av alt er normalt ikke 50/50 rett for barna. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Alt av klær som er på soverommet har vi dobbelt av. Men bryr oss ikke om hvor klærne havner til slutt. Sko og uteklær sendes frem og tilbake etter værmeldingen. Henger som regel i barnehagen eller ungene tar med fra skolen. Skolebarna har ansvar for utetøy selv. Leker har de i hvert sitt hjem. Noen bamser går frem og tilbake. Sykler, ski, skøyter osv sendes mellom hjemmene. Klarer dere ikke å kommunisere er det greit å ikke ha 50/50 👍 Anonymkode: c81c4...bbe Jeg er egentlig enig her. Vi bør ikke ha 50/50 når barnefar ikke følger opp, kommunikasjon i mellom oss er dårlig. Men barnefar insisterer på 50/50. Anonymkode: 5b47f...437
AnonymBruker Skrevet 22. juli #13 Skrevet 22. juli Bare for å bryte inn. Vi hadde 40/60. Jeg som far betalte aldri ei krone i bidrag,barnemor ville ikke ha det... Men jeg kjøpte masse klær og annet dilldall,har da litt smak og innsikt. Jeg betalte barnehage,regulering,briller,kantinekort,moped og bilførerkort. Faktisk moped og bil også. Skulle da bare mangle. Skal nå si at vi var sammen i 17 år og aldri vært uvenner,skravler og har latterkrampe hvær gang vi prater sammen den dag i dag 15 år etter bruddet. Anonymkode: 993a8...610 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #14 Skrevet 22. juli Brunello skrev (2 timer siden): Dersom man har så dårlig kommunikasjon at man må ha dobbelt av alt er normalt ikke 50/50 rett for barna. Det vanlige ved 50-50 er jo at barna har en garderobe i hvert hjem. Ytterklær kan eventuelt følge barna Anonymkode: b060d...9fa
AnonymBruker Skrevet 22. juli #16 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Deler dere barnetrygden? Anonymkode: cb40d...855 Ja, selvfølgelig Anonymkode: 5b47f...437 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #17 Skrevet 22. juli Du sender barna i det de står og går i. Han får fikse klær selv. Hvis de blir hentet/levert i bil så trenger de ikke jakke etc. Anonymkode: baba1...8fd 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli #18 Skrevet 22. juli Du får vel bare ikke sende med tøyet da. Hvis du sier i fra at Martin må ha nye støvler, men det mener far er unødvendig, kjøp støvlene og bruk dem kun hos deg. Det er da vel ikke noe problem. Anonymkode: c5e49...c92 2
Rotemor Skrevet 22. juli #19 Skrevet 22. juli Jeg ville svelget kameler og handlet videre. Ikke fordi far har rett, men fordi jeg ville unngått konfliktnivået for barnas skyld. Men felles konto til utstyr kan være en idé, hvis det går igjennom.
AnonymBruker Skrevet 22. juli #20 Skrevet 22. juli Rotemor skrev (33 minutter siden): Men felles konto til utstyr kan være en idé, hvis det går igjennom. Har foreslått det, både over e-post, sms og hos FVk. Han vil ikke. Anonymkode: 5b47f...437 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå