Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten bor ikke sammen. Vi treffes noen ganger i uka. Han er veldig glad i å snakke i telefon, gjerne flere ganger om dagen. Og han prater mye. Disse samtalene kan til tider bli veldig kjedelige. Han snakker mye om interessene sine, som er f.eks biler og tekniske ting, noe jeg er lite interessert i og han går veldig detaljert til verks.
Han har mye fri i perioder, så jeg forstår jo at han har behov for å prate med noen, men jeg bor alene med barn og har en krevende jobb i helsevesenet, så jeg får i grunn overdose av stimuli til tider og er ofte helt kjørt i hodet. Da orker jeg ikke å høre på lange utredninger om, for meg, totalt uinteressante tema.
Forsøker å dreie samtalene over på andre ting, men de havner raskt tilbake på det han er opptatt av.
Jeg kobler til slutt helt ut og får ikke med meg noe av det som blir sagt. Innimellom orker jeg ikke å ta telefonen og det er jo litt trist.
Har forsøkt, på en pen måte, å snakke med han om dette, uten at det hjalp noe særlig.

Noen som har noen gode råd? Han er verdens snilleste og vi har det fint sammen på alle andre måter.

Anonymkode: 89c42...052

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I stedet for å be ham slutte å snakke om sine egne ting, prøv å få ham til å investere mer oppmerksomhet i dine ting. Interessere seg og følge opp med spørsmål. Da får man ofte en effekt som gjør at du spør ham om hans ting. Er egentlig det relasjon er, ikke en monolog etter den andre.

Anonymkode: 9adc4...19a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere passer ikke sammen.

Anonymkode: 4e5a4...43a

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo hverdags snakk som dette som faller bort ved å ikke bo sammen. De fleste har det litt på samme måten, men det går inn det ene øret å ut det andre, det er en del av et forhold.

Anonymkode: 5c75d...d1e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er han humoristisk? Dersom du tør , kan du si det med humor at det ikke interesserer deg ,og at disse tingene må han prate med kompisene om.

Jeg var sammen med en mann som ikke hadde mye i livet som interesserte meg. Alt gikk i reprise. Stod opp- jobb- hjem på sofaen- treningssenter- tv- sove. Han likte å prate i telefonen minst en gang hver dag, og ble snurt dersom jeg la på etter 30 min. Da jeg hadde lagt barna mine, hadde jeg 1,5 time før jeg skulle legge meg. Denne tiden gikk til telefon med han. hver - eneste - kveld. Og ingenting nytt å prate om. Det ble til slutt brudd.

Anonymkode: f7c3f...32b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er datanerd og spiller spill jeg ikke klarer å sette meg inn i. Alikevel viser jeg like stor interesse for han sine ting og hobbyer etter 10 år sammen. 

Vi har 3 barn, hund, katt og mer enn nok venner. Å vise interesse for hverandre uansett hvor kjedelig det er noe jeg biter i meg. 

"Tenk å si til kjæresten sin at det du snakker om er for kjedelig for meg. Snakk med noen andre 🙄". 

Høres helt grusomt og vondt ut i mine ører. Sier du sånt til barna dine også? 

Kanskje han ikke er mannen for deg TS.

Anonymkode: d7f09...bc2

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe av dette er bare det å være i et forhold. Snakker du aldri om ting han ikke er interessert i? Er det KUN felles interesser det snakkes om? Prøv å vise litt interesse for det han liker. Still oppfølgingsspørsmål. Også er det greit å si fra når det blir litt mye og du vil snakke om andre ting, men gi ham litt rom.

Anonymkode: 4505f...016

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å vise interesse for hva typen holder på med er en del av det å være i et forhold. Da viser typen interesse tilbake for hva du holder på med. Ellers går det ikke i lengden.

Anonymkode: 2c4e3...4d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mann er datanerd og spiller spill jeg ikke klarer å sette meg inn i. Alikevel viser jeg like stor interesse for han sine ting og hobbyer etter 10 år sammen. 

Vi har 3 barn, hund, katt og mer enn nok venner. Å vise interesse for hverandre uansett hvor kjedelig det er noe jeg biter i meg. 

"Tenk å si til kjæresten sin at det du snakker om er for kjedelig for meg. Snakk med noen andre 🙄". 

Høres helt grusomt og vondt ut i mine ører. Sier du sånt til barna dine også? 

Kanskje han ikke er mannen for deg TS.

Anonymkode: d7f09...bc2

Handler jo litt om balanse her. Å overstyre samtalen med kun sine interesser, i tillegg ned til detaljnivå, så og si hver dag, er ikke balanse. Det blir ganske slitsomt i lengden. 

Selv har jeg svært begrenset kapasitet til det sosiale. Mannen min var lik Ts sin, og jeg brukte om nærmest all energi på å lytte, spørre og være der. Ikke forstod jeg halvparten heller, da han blir for engasjert og ting renner over både av informasjon og engasjement. Det tømte meg helt for energi, og ingen interesse for meg og mitt. Det blir veldig overload. 

Anonymkode: b3c98...d72

• Nyttig 6
Skrevet

Hadde mannen min snakket en time++ hver dag om dataspill eller droner hadde jeg blitt gal. Det handler ikke om å ikke interessere seg for en andre, men om hva som er passende.

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er langt ifra interessert i alt det mannen min er interessert i. Han sykler. Så det går mye i detaljer der. Men forskjellen er jo at jeg bor med han slik at jeg får dosene hver dag. Og du kanskje får dem mere i store doser når du først snakker med han?  Jeg klarer fint å lytte med det ene øret og slippe det ut igjen med det andre. Noe fester seg. Som han sier når jeg svarer på noe. Men du lytter jo😂 ja jeg gjør jo det. Men han forstår jo at jeg ikke bryr meg så stort da. 

Anonymkode: b123e...335

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

man kan fint være sammen en med ulike intiresser uten noen problemer, jeg og mannen har også det men vi snakker stor sett bare om ting vi begge syns er intrissant. men når man kun vil snakke om sine intiresser blir det veldig slitsomt i lengene 

du får snakke med han om det og hvis han ikke forstår det så er det best å gjøre det slutt 

Anonymkode: ff721...9d9

AnonymBruker
Skrevet

Du får takke høyere makter for at dere ikke bor sammen. Og det må dere aldri gjøre heller, med en slik tørrpinne som snakker om seg og sitt. Han mangler sosiale antenner.

Anonymkode: 8d4b6...d49

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere passer ikke sammen.

Anonymkode: 4e5a4...43a

Det tenkte jeg også. Jeg elsker å høre min sine monologer om interessene sine. Jeg blir interessert selv. Han blir ikke så interessert i mitt småtteri men han er autist så jeg bryr meg ikke om det. Han viser intense følelser på andre måter. Men personlig blir jeg engasjert i det han holder på meg. Slik får vi også flere felles interesser.

Anonymkode: d9c74...604

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han høres litt kjedelig ut. En del av det å ha kjæreste, som er veldig viktig for meg i all fall, er at man ikke blir lei av å snakke sammen. Og så er man interessert i den andres interesser. Men å bare høres på en annens monolog om noe helt uinteressant.. klart det blir kjedelig i lengden.

Anonymkode: 3a48b...42a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Grøss… er det noe som tapper meg for energi så er det mennesker som elsker egen stemme uten noen form for EQ.. 

Anonymkode: 020b0...51e

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Prøve å høre litt etter, og lære noen detaljer? så forstår du hva han snakker om. Det er ikke alltid veldig interessant, men jeg gjør det innimellom for at kjæresten skal føle at jeg bryr meg om det han snakker om. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er et fint norsk ordtak som går som følger ‘det hodet er fullt av renner munnen over med’. Jeg lar det gå inn det ene øret og ut det andre. Prøver  riktignok å få med meg viktig informasjon, men ellers tenker jeg ‘bladd bladi’ jobber også i helse, så hodet er nokså fullt etter én arbeidsdag 

Anonymkode: d49cd...941

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer jobber som satan i helsevesenet, og jobber konstant. Og prater om sine terapi timer med de supersyke psykisk syke pasientene hver dag. Hun ønsker ikke råd, kun for å «tømme seg». Jeg prøver å være interessert, men tenker bare «herregud kan man være så syk». 

råd? Er bare å prøve å være interessert.. 

Anonymkode: 7530f...928

AnonymBruker
Skrevet

Sett ham på høytaler mens du rydder og preppe og henger opp tøy og trener bekkembunnen. Det må også være greit å si at nå må jeg ta en dusj, e l. 

Anonymkode: ee0eb...be7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...