AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Trodde jeg hadde skrevet et innlegg om dette fra før, men finner det ikke igjen, så derfor dette. Jeg fant en mobiltelefon for tre uker siden. Jeg har lagt ut beskjed om funnet på et par internettsider/Facebook for nabolaget. Ingen henvendelser. Mobilen har polsk tekst og polsk mobiloperatør, og dermed ingen måte å finne eier på her i Norge (den ble funnet i Norge). Jeg har holdt den oppladet disse ukene, i tilfelle noen ringer og jeg hadde kunnet si i fra at de må gi beskjed til eier om at telefonen hans/hennes er funnet og kan hentes på min adresse. Men ingen har ringt den i det hele tatt, ikke så mye som en tekstmelding. Jeg er lite mobil for tiden pga en fotskade, og jeg har heller ikke bil. Kommer meg ikke til politistasjon for å levere telefonen der, og jeg kommer selvfølgelig ikke til å bruke penger på taxi for å levere den inn. Så nå, etter tre uker uten å få tak i eier, vurderer jeg å bare slå den av og kaste den, den er tydeligvis ikke særlig i bruk (siden ingen har tekstet eller ringt den på tre uker). Ville du kastet den? Hva ville du gjort? Anonymkode: 9b460...8b6
AnonymBruker Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli Kjenner du ingen som kan levere den på politistasjonen?? Anonymkode: 01fc2...65f 25
Gjest jegerrinne Skrevet 22. juli #3 Skrevet 22. juli Lever på politistasjonen er vel rett å gjøre så avgjør de
AnonymBruker Skrevet 22. juli #4 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjenner du ingen som kan levere den på politistasjonen?? Anonymkode: 01fc2...65f Nei. jegerrinne skrev (Akkurat nå): Lever på politistasjonen er vel rett å gjøre så avgjør de Leste du i det hele tatt innlegget tråden starter med? Jeg kan ikke. Jeg er skadet, jeg har ikke bil. Det er langt til nærmeste politistasjon. Hvor mye arbeid skal jeg egentlig legge i dette med en "død" mobil ingen tydeligvis savner? ts Anonymkode: 9b460...8b6 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #5 Skrevet 22. juli Er nok bare en burner phone. Ikke bli overrasket om politiet dukker opp hos deg 😁 Anonymkode: 402c0...faa 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #6 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): vurderer jeg å bare slå den av og kaste den Anonymkode: 9b460...8b6 Hvor har du tenkt å kaste den? Anonymkode: ffd2b...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #7 Skrevet 22. juli Bor du midt i ødemarken siden ingen naboer, som helt sikkert reiser dit politiet holder til, kan levere den? Anonymkode: e7a30...3a2 13
AnonymBruker Skrevet 22. juli #8 Skrevet 22. juli Om du absolutt ikke klarer å få levert den til politiet så får du «glemme» den igjen på matbutikken, og håpe at noen andre leverer den dit den skal Anonymkode: 9b659...89c 22
AnonymBruker Skrevet 22. juli #9 Skrevet 22. juli Har du prøvd sider for polakker i Norge på FB? Anonymkode: 3c8e1...020 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #10 Skrevet 22. juli Ring til politiet og spør de hva du skal gjøre. Det kan jo hende de har fått inn melding om noen som har mistet. Og uansett så får du svar på hva som er riktig å gjøre. KG har ikke på noen måte fasit! Anonymkode: 91dba...0c4 10 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli #11 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du absolutt ikke klarer å få levert den til politiet så får du «glemme» den igjen på matbutikken, og håpe at noen andre leverer den dit den skal Anonymkode: 9b659...89c Husk å vaske av fingeravtrykkene først. Anonymkode: 0ab06...726
AnonymBruker Skrevet 22. juli #12 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er nok bare en burner phone. Ikke bli overrasket om politiet dukker opp hos deg 😁 Anonymkode: 402c0...faa Politiet? Jeg har ringt dem, to ganger, og de var lite interesserte. Ingen gidder å hente den, og de har heller ikke svart på email. ts AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor har du tenkt å kaste den? Anonymkode: ffd2b...9f4 Jeg lurte på om kanskje en butikk som selger mobiler har et avfallssystem der de kvitter seg med ødelagte mobiler? Det er en mobilbutikk på nærmeste kjøpesenter her, så jeg tenkte å spørre der, i første omgang... selv om de sikkert ikke er så interesserte i å kaste søpla til andre folk som ikke er kunder hos dem... ts Anonymkode: 9b460...8b6
AnonymBruker Skrevet 22. juli #13 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er nok bare en burner phone. Ikke bli overrasket om politiet dukker opp hos deg 😁 Anonymkode: 402c0...faa Hva er en burner phone? Brukt til å ringe ut fra (lyssky affærer som narkosalg?) med skjult nummer bare? ts Anonymkode: 9b460...8b6
AnonymBruker Skrevet 22. juli #14 Skrevet 22. juli Er da ikke være å se de de i posten da. Uansett så sies det at en ska levere inn til politiet når en finner verdi saker. Men tydligvid ikke så viktig for deg. Anonymkode: 5f568...836 1 2
Gjest jegerrinne Skrevet 22. juli #15 Skrevet 22. juli Hittegods - Politiet.no https://share.google/rhMuFjlejHBOiCLhg Så bør levere den inn. Sende til dem i posten, få en nabo til å levere
BobbySocks Skrevet 22. juli #16 Skrevet 22. juli Hadde skrudd den av og lagt den i en skuff en god stund, dumt å kaste den når du har annonsert at du har funnet den. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #17 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Politiet? Jeg har ringt dem, to ganger, og de var lite interesserte. Ingen gidder å hente den, og de har heller ikke svart på email. ts Jeg lurte på om kanskje en butikk som selger mobiler har et avfallssystem der de kvitter seg med ødelagte mobiler? Det er en mobilbutikk på nærmeste kjøpesenter her, så jeg tenkte å spørre der, i første omgang... selv om de sikkert ikke er så interesserte i å kaste søpla til andre folk som ikke er kunder hos dem... ts Anonymkode: 9b460...8b6 Du kommer deg på butikk men ikke til politistasjonen ? Legg den igjen der så andre finner den da.. Anonymkode: 01fc2...65f 7 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #18 Skrevet 22. juli Send den i posten til nærmeste politistasjon. Anonymkode: 5679a...d3b 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #19 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kommer deg på butikk men ikke til politistasjonen ? Legg den igjen der så andre finner den da.. Anonymkode: 01fc2...65f Nei, jeg kan sende en av ungene til mobilbutikken, de er jo på senteret støtt og stadig uansett. Jeg kunne ringt mobilbutikken først og spurt om de tar i mot telefoner som skal kastes, selv om den ikke er kjøpt der eller noe. ts Anonymkode: 9b460...8b6
AnonymBruker Skrevet 22. juli #20 Skrevet 22. juli Ta en buss en plass "glem" telefonen på bussen. Da er det ikke lenger ditt problem. Anonymkode: 72643...4fe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå