Gå til innhold

Reise med katt- hva med do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om vi kjøper katt i Bergen og bor i Oslo f eks. Eller skal ha med pus en del timer i bilen for julefeiring hos svigers. 
Hvordan gjøre det med kattedo? 

Anonymkode: 5a85f...c3d

Skrevet

Jeg vet noen lærer opp katten til å gå på do i en bærepose med kattesand. Så knytter de bare igjen og kaster den etterpå.

Du kan evt kjøpe en liten kattedo og ha med i bilen.

Skrevet

Ta med do i bilen. For en del år siden pendlet jeg jevnlig med katt i bilen, og hadde alltid med meg kattedoen i baksetet. Det var en overbygget do med klappdør. 

Hvis jeg merket at katten ble ekstra urolig i buret sitt, pleide jeg å stoppe og slippe katten løs inne i bilen slik at den fikk muligheten til å gå på do. 

Et annet alternativ er å ha sele på katten, og ta den med ut. I så fall bør dere sørger for at katten blir vant med å bruke sele utenom kjøreturer. 

Skrevet

En katt klarer fint å holde seg på den lille turen.

Skrevet

Ha do med lokk baki eller i bagasjerom og stopp annenhver time for å la katten drikke og gå på do. Hvis det er mye svinger, unngå å gi den mat før turen, kan fort bli et uhell. Pleier å gå helt fint hvis de er vant til det fra de er små 😊

Anonymkode: 1c9a9...74b

• Liker 1
Skrevet
Lillikill skrev (2 minutter siden):

En katt klarer fint å holde seg på den lille turen.

Ikke alle klarer det. 

Min eier ikke bilblære 🤦‍♀️ Her tar vi med vanlig kattedo som settes ved siden av pus. Hun er festet i hundesete koblet til bilsetet. Har vi med barna bruker i reisedo med tissematte i siden den tar mindre plass. 

Ellers blir hun luftet i bånd i pausene. Vi kjører mye og langturer med bil året rundt 😊

Anonymkode: 24e7c...205

• Liker 1
Skrevet

Da jeg pendler med katt, pleide jeg også å la den vært ute på dagtid før jeg reiste slik at den mest sannsynlig Hadde vært på do ute først.

Men samtidig kan det være et sjansespill i tilfelle katten blir lenge ute og ikke vil komme inn når man skal reise. Jeg opplevde det én gang, og det endte med at jeg måtte få naboen til å passe katten mens jeg var borte. 

Skrevet

Jesperpus (og sikkert kasper) på facebook er opplært i å gjøre fra seg i en bærepose med sand de har med. Posen kaster de bare i søpla etterpå. Men det krever jo tilvenning da, så de plutselig ikke blir introdusert for det på en reise. 

Anonymkode: 3d5ad...a68

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker en liten oppbevaringsboks i plast med lokk som reisedo. Har stort bur med plass til den oppi. Den er str A4-ish. 

Anonymkode: 18581...99c

Skrevet

Det finnes forskjellige typer reisetoalett til katter.Om du bare søker på reisetoalett katt så vil det komme opp flere alternativ 😊

Anonymkode: c3f8f...d75

Skrevet

Vi har med do i plastkasse og tar pauser. 

Anonymkode: fef77...a19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...