AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:45 #1 Skrevet tirsdag kl 09:45 Om vi kjøper katt i Bergen og bor i Oslo f eks. Eller skal ha med pus en del timer i bilen for julefeiring hos svigers. Hvordan gjøre det med kattedo? Anonymkode: 5a85f...c3d
Tabris Skrevet tirsdag kl 09:46 #2 Skrevet tirsdag kl 09:46 Jeg vet noen lærer opp katten til å gå på do i en bærepose med kattesand. Så knytter de bare igjen og kaster den etterpå. Du kan evt kjøpe en liten kattedo og ha med i bilen.
Perelandra Skrevet tirsdag kl 09:55 #3 Skrevet tirsdag kl 09:55 Ta med do i bilen. For en del år siden pendlet jeg jevnlig med katt i bilen, og hadde alltid med meg kattedoen i baksetet. Det var en overbygget do med klappdør. Hvis jeg merket at katten ble ekstra urolig i buret sitt, pleide jeg å stoppe og slippe katten løs inne i bilen slik at den fikk muligheten til å gå på do. Et annet alternativ er å ha sele på katten, og ta den med ut. I så fall bør dere sørger for at katten blir vant med å bruke sele utenom kjøreturer.
Lillikill Skrevet tirsdag kl 09:56 #4 Skrevet tirsdag kl 09:56 En katt klarer fint å holde seg på den lille turen.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:59 #5 Skrevet tirsdag kl 09:59 Ha do med lokk baki eller i bagasjerom og stopp annenhver time for å la katten drikke og gå på do. Hvis det er mye svinger, unngå å gi den mat før turen, kan fort bli et uhell. Pleier å gå helt fint hvis de er vant til det fra de er små 😊 Anonymkode: 1c9a9...74b 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:59 #6 Skrevet tirsdag kl 09:59 Lillikill skrev (2 minutter siden): En katt klarer fint å holde seg på den lille turen. Ikke alle klarer det. Min eier ikke bilblære 🤦♀️ Her tar vi med vanlig kattedo som settes ved siden av pus. Hun er festet i hundesete koblet til bilsetet. Har vi med barna bruker i reisedo med tissematte i siden den tar mindre plass. Ellers blir hun luftet i bånd i pausene. Vi kjører mye og langturer med bil året rundt 😊 Anonymkode: 24e7c...205 1
Perelandra Skrevet tirsdag kl 10:04 #7 Skrevet tirsdag kl 10:04 Da jeg pendler med katt, pleide jeg også å la den vært ute på dagtid før jeg reiste slik at den mest sannsynlig Hadde vært på do ute først. Men samtidig kan det være et sjansespill i tilfelle katten blir lenge ute og ikke vil komme inn når man skal reise. Jeg opplevde det én gang, og det endte med at jeg måtte få naboen til å passe katten mens jeg var borte.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:10 #8 Skrevet tirsdag kl 10:10 Jesperpus (og sikkert kasper) på facebook er opplært i å gjøre fra seg i en bærepose med sand de har med. Posen kaster de bare i søpla etterpå. Men det krever jo tilvenning da, så de plutselig ikke blir introdusert for det på en reise. Anonymkode: 3d5ad...a68 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:03 #9 Skrevet tirsdag kl 12:03 Jeg bruker en liten oppbevaringsboks i plast med lokk som reisedo. Har stort bur med plass til den oppi. Den er str A4-ish. Anonymkode: 18581...99c
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:20 #10 Skrevet tirsdag kl 13:20 Det finnes forskjellige typer reisetoalett til katter.Om du bare søker på reisetoalett katt så vil det komme opp flere alternativ 😊 Anonymkode: c3f8f...d75
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:30 #11 Skrevet tirsdag kl 15:30 Vi har med do i plastkasse og tar pauser. Anonymkode: fef77...a19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå