AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Jeg har et stort, stort ønske om et tredje barn. Men frykten for sykdom, overbelastning på familien / å forsømme de to andre og alle de tingene der får meg til å holde igjen. Vi har både økonomisk trygghet, plass og et godt forhold. Vi har litt hjelp men ikke nevneverdig mye i nettverket rundt oss. Men det å være mor og få se individene og personlighetene til barna bli til, å støtte dem på veien (feks som nå når femåringen begynner å bli mer selvstendig og tenke litt annerledes på ting enn en treåring gjør) er helt fantastisk selv om det også er utfordrende. Har lest I mange tråder her men finner ikke roen i det her, og siden jeg nærmer meg midten av 30årene føler jeg at jeg snart må bestemme meg da jeg ikke ønsker å være nærmere 40 når jeg eventuelt får sistemann. Noen gode råd? Anonymkode: 68ddd...038 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #3 Skrevet 22. juli Vi har 4 stykker, og ei slet med sykdom, men det gikk fint asså. Jeg forstår ikke helt den frykten folk har for nummer 3? Du blir en rutinert mor. Det er kjekt for de andre to og få en lillesøster/bror. Verden ramler ikke sammen. De fleste barn nå trenger vel egentlig å skjønne at ikke de er sentrum her i verden, så jeg tror ungene kan vokse på det ... Anonymkode: 1b0db...e39
AnonymBruker Skrevet 22. juli #4 Skrevet 22. juli Det handler litt om at jeg hører flere føler nr 3 velter det velkjente lasset med tanke på at man plutselig har ett barn mer enn antall voksne, dessuten er det ofte slik at diagnosen kommer med siste barnet da mor er eldre og risikoen for syke barn øker, det er der mye av frykten min ligger... Anonymkode: 68ddd...038 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #5 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (På 22.7.2025 den 18.28): Det handler litt om at jeg hører flere føler nr 3 velter det velkjente lasset med tanke på at man plutselig har ett barn mer enn antall voksne, dessuten er det ofte slik at diagnosen kommer med siste barnet da mor er eldre og risikoen for syke barn øker, det er der mye av frykten min ligger... Anonymkode: 68ddd...038 Da koser du deg med de to du har ☺️ Hvorfor "teste" hvor mange barn man takler før lasset velter? Jeg sa stopp etter ett barn, nettopp fordi jeg og sønnen min hadde og har det så fint sammen og fordi jeg ikke ville velte noe lass ☕️ Men jeg har stor respekt for de som hopper i det og som kontrollerer 3, 4 stykker på strak arm! Anonymkode: 72ad0...5cd
AnonymBruker Skrevet 27. juli #6 Skrevet 27. juli Takk for klar respons, med litt ettertanke ser jeg at du har nok rett. Ts. Anonymkode: 68ddd...038
AnonymBruker Skrevet 27. juli #7 Skrevet 27. juli Vår #3 fikk spesielle behov. Det er en stor belastning på forhold og søsken. Hvis jeg visste da det jeg vet nå, hadde vi stoppet på to. Anonymkode: f9a7b...833 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå