Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #1 Skrevet 23. mars 2006 Bladhyllene er jo nå stappfulle av diverse dameblad. Hvilke tror dere kommer til å overleve, og hvilke kommer til å gå dukken? Eller er det plass til alle? Jeg tror Cosmopolitan vil overleve hvis de greier å forbedre produktet, slik at det blir på høyde med det svenske. De har jo et sterkt selskap i ryggen som kan gå inn med midler også. Jeg for min del har ikke tro på Woman og Kamille.
Søtpotita Skrevet 23. mars 2006 #2 Skrevet 23. mars 2006 (endret) Woman er jo det beste av alle! Kamille har eg derimot null tru på... Endret 23. mars 2006 av Årolilja
Gjest camillo Skrevet 23. mars 2006 #3 Skrevet 23. mars 2006 Jeg har tro på Woman, selv om jeg synes det har tapt seg.
Gjest baby-E Skrevet 23. mars 2006 #4 Skrevet 23. mars 2006 liker woman, men cosmo syns jeg bare er helt tåpelig. Kamille har jeg ikke lest.
Søtpotita Skrevet 23. mars 2006 #5 Skrevet 23. mars 2006 Ja, Cosmo er jo nesten som eit fjortisblad...
moka Skrevet 23. mars 2006 #6 Skrevet 23. mars 2006 Woman er bra. kamille har jeg ikke lest, virker kjedelig, cosmo virker for fjollete.
tuji Skrevet 23. mars 2006 #7 Skrevet 23. mars 2006 Gleder meg stort til danske Costume kommer ut i norsk versjon nå snart!
Hilde Skrevet 23. mars 2006 #8 Skrevet 23. mars 2006 Jepp, jeg håper inderlig at norske costume blir like bra som det danske, for det er virkelig bra! Moteblad med litt dybde. Forøvrig liker jeg woman veldig godt, det er bedre enn den danske versjonen.
Linselus Skrevet 23. mars 2006 #9 Skrevet 23. mars 2006 Nå henvender vel ikke alle disse damebladene seg til den samme målgruppen? Ser ikke for meg at de som leser Kamille skal lese Cosmo feks. Cosmo kommer vel mer i samme gate som MAG og InSide (eller bommer jeg nå?) Derfor er det ikke ulogisk om både Cosmo og Kamille overlever. Det er vel mer relevant å se i hvilket segment de konkurrerer før man dømmer dem nord og ned. Blir spennende med Costume på norsk hvis det skal komme
Gjest camillo Skrevet 23. mars 2006 #10 Skrevet 23. mars 2006 Hva er Costume? Kan det sammenlignes med noen andre norske blader?
Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2006 #11 Skrevet 23. mars 2006 Hva er Costume? Kan det sammenlignes med noen andre norske blader? ← Det er et rent moteblad, vil jeg si. Ikke så lett å sammenlikne med noe annet Og ikke noe for slike som meg, som ikke er die-hard motefantaster
Hilde Skrevet 23. mars 2006 #12 Skrevet 23. mars 2006 Costume er like seriøst som elle, de har veldig gode moteserier, ofte intervjuer med folk i bransjen, og ikke minst har de veldig gode artikler som går i dybden. Jeg kan for eksempel nevne to artikler i forrige nummer: "Se hvordan den eksklusive skobutikken Lola Pagola velger sesongens sko på innkjøpstur i Paris." og "Hvem sørger for at klærne dine sitter som de skal?" artikkelen omhandlet tre damer som alle er i kulissene når det skal lanseres nye kosmetikkprodukter eller kleskolleksjoner. Og artiklene er ikke en liten tekstboks med masse bilder rundt, det er fyldige saker over et par sider, med masse tekst. Et moteblad man LESER rett og slett! Jeg burde blitt ansatt som markedssjef merker jeg..
Gjest camillo Skrevet 23. mars 2006 #13 Skrevet 23. mars 2006 Det er et rent moteblad, vil jeg si. Ikke så lett å sammenlikne med noe annet Og ikke noe for slike som meg, som ikke er die-hard motefantaster ← Okay. Da er det ikke noe for meg heller.
Ravenna Skrevet 23. mars 2006 #14 Skrevet 23. mars 2006 Som Linselus sier, så er jo ikke alle disse bladene rettet mot den samme målgruppen. Jeg vet ikke helt hvem jeg syns er best. Både Det Nye og Woman kan inneholde litt mye rart. Kanskje jeg heller litt mot Elle. Jeg kjøper i grunn lite blad, det er så fryktelig dyrt. Det er uansett disse 3 bladene jeg i såfall leser, om jeg gjør.
Gjest Donna Skrevet 23. mars 2006 #15 Skrevet 23. mars 2006 Kjøper Eva, jeg ... det er et fint blad for oss over 40 - et kjempebra blad som jeg håper blir værende lenge.
Gjest gjest1 Skrevet 24. mars 2006 #16 Skrevet 24. mars 2006 Ja, Cosmo er jo nesten som eit fjortisblad... ← Utenlandske Cosmo er jo annerledes, mye bedre med de enn det norske skvipet. Jeg har kjøpt et norsk Cosmo en gang, og det var fodi en venninne av meg hadde skrevet en artikkel der.
Quirky Skrevet 24. mars 2006 #17 Skrevet 24. mars 2006 (endret) I følge opplagstallene for 2005 gikk det bra med de nye bladene, noe som overrasker meg litt, da jeg synes samtlige holder en ganske lav kvalitet. Jeg har bladd igjennom de fleste av dem, men kjøper ingen fast- av norske blader kjøpet jeg kun Elle. Jeg synes også f.eks Mag er mye mer i interessant enn andre blad for min målgruppe, som Cosmopolitan og Woman. Er, som andre her, litt spent på den norske utgaven av Costume, men jeg ser ikke helt behovet for den, siden jeg leser den danske utgaven, og det holder lenge. Om det er plass til alle på sikt er jeg ikke sikker på, selv om opplagstallene for 2005 var høye hadde det nok litt med nyhetens interesse å gjøre. Noen, som f.eks Cosmo, må iallefall bli vanvittig mye bedre om de skal konkurrere med de utenlandske bladene. Endret 24. mars 2006 av Edie Sedgwick
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå