Gå til innhold

Noen med turbogutter som likevel gikk for nummer 3?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter smått skremt etter en sommer med to turbogutter på 5 år og 2,5 år. Jeg og mannen har snakket om å gå for barn nr 3, men er ikke helt sikker på hvordan dette barnet skal håndteres i kaoset. Samtidig omfavner vi jo kaos og er veldig glad i de to slitsomme guttene våre. De er høyt og lavt, roper, krangler, slåss. Hører ikke alltid på oss voksne. Leker lite selvstendig osv. Men så er jo selvsagt sommerferien litt "unntakstilstand", og det er en del roligere med de vanlige rutinene hjemme.

Noen som vil dele erfaringer fra hvordan det ble med et tredje barn, med to litt intense barn fra før? De fleste jeg kjenner som gikk for nr 3 har to veldig rolige barn først. Som bare sitter pent og tegner og som legger seg selv på kvelden. Det har ikke vi😂😂

Anonymkode: a4d2e...e6e

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde to turbogutter ganske likt det du beskriver. Gikk for tredjemann og fikk en turbogutt til. Kaos i noen år ja, men også utrolig gøy. En til inn i kaoset hadde ikke så mye å si følte jeg. 

Anonymkode: ab9a0...ad4

AnonymBruker
Skrevet

Bare tenk på hva dere skal orke og har økonomi til ved eventuell sykdom/ufør og skillsmisse.

Anonymkode: 82240...9e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nr.3? Vi gikk ikke for nr.2 engang vi.😅

Anonymkode: e59d5...679

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to turbogutter på 5 år og vi gikk for nr.3. Hun er bare en baby ennå, men gud det er intenst!

Anonymkode: 9c6a3...ff5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg sitter smått skremt etter en sommer med to turbogutter på 5 år og 2,5 år. Jeg og mannen har snakket om å gå for barn nr 3, men er ikke helt sikker på hvordan dette barnet skal håndteres i kaoset. Samtidig omfavner vi jo kaos og er veldig glad i de to slitsomme guttene våre. De er høyt og lavt, roper, krangler, slåss. Hører ikke alltid på oss voksne. Leker lite selvstendig osv. Men så er jo selvsagt sommerferien litt "unntakstilstand", og det er en del roligere med de vanlige rutinene hjemme.

Noen som vil dele erfaringer fra hvordan det ble med et tredje barn, med to litt intense barn fra før? De fleste jeg kjenner som gikk for nr 3 har to veldig rolige barn først. Som bare sitter pent og tegner og som legger seg selv på kvelden. Det har ikke vi😂😂

Ja. Har nå 3 turbogutter på 1, 5 og 7 😊 

Men de eldste leker selvstendig, hører på beskjeder oftest. Lærte eldste tidlig å smøre egne mat, de kan det begge to nå. 5 åringen begynte i sommer å tørke seg selv etter bommelom. Så det har gått bra.

Det verste er når alle er syke. 

Anonymkode: 1ca73...e0e

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok ikke orket det. Hadde to rolige gutter på 8 og 4 år da vi fikk nr 3, som var/er en turbogutt. Hjelp 😅 det er som natt og dag..! 

Anonymkode: be7bc...e59

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner noen som fikk 5 gutter, bare fordi de ville ha jente… de angrer på de siste 2-3.

Anonymkode: ccf4d...def

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk ei lita prinsesse som nr 3 🥰 Veldig kos med ballett og jenteturer 🩰🥳

Anonymkode: 7cdbe...dcc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde to turbogutter. Full fart hele dagen og natten. 

Ønsket oss tre, men nr tre kon et par år før planlagt. Det ble under fire år mellom nr 1 og nr 3. 

Der de to andre var propeller, gikk nr 3 de en høy gang. Det var bånn gass nesten døgnet rundt med han.  

Vi har vært mye slitne, men fy flate så mye moro vi har hatt det. 

Anonymkode: 6c194...abc

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere holder dere til heimen, kan dere få så mange unger dere vil for min del. Men hold de langt unna meg på butikken, kafé/ restaurant og campingplass. 

Anonymkode: 199c2...7ba

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så lenge dere holder dere til heimen, kan dere få så mange unger dere vil for min del. Men hold de langt unna meg på butikken, kafé/ restaurant og campingplass. 

Himmel for en fjott du er. 

Anonymkode: 26890...ac0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Himmel for en fjott du er. 

Anonymkode: 26890...ac0

Ditto 😁

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det har du jo ingen rett til å si.

Anonymkode: 9bca2...acf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde nok ikke orket det. Hadde to rolige gutter på 8 og 4 år da vi fikk nr 3, som var/er en turbogutt. Hjelp 😅 det er som natt og dag..! 

Anonymkode: be7bc...e59

Tror på deg! Ser jo alle andre rundt meg med barn som leker sammen fint og pusler med seg og sitt, mens mine to gjør sklitaklinger mot hverandre😂

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg hadde en rolig gutt og en turbojente på 3 og 1 år da vi bestemte oss for å få nummer 3😅 så kjønn er irrelevant🤭 men nummer tre var heldigvis av den rolige typen da, kunne sove seg gjennom storesøsteren sine sprell fra dag 1

Anonymkode: cb61b...6b1

Skrevet

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tror på deg! Ser jo alle andre rundt meg med barn som leker sammen fint og pusler med seg og sitt, mens mine to gjør sklitaklinger mot hverandre😂

Mine hadde fått hver sin kjepphest, disse ble brukt til å slå hverandre i hodet 🙈 altså de gikk rett i gulvet, lo og opp igjen for å gjøre det mer 🙈 enkelte blir sjokkerte over hvor røft de leker. Dagene blir ofte til å "slukke branner."

Det hender de leker rolig med lego, men er også dager der ingen av de forstår hvordan døra gikk av hengslene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kanskje du bør holde deg unna steder der du kan møte på barn 

Skrevet

Ja. Det ble en gutt til, med Asperger + sannsynligvis et par diagnoser til. Du kan trygt si at det veltet lasset. 

Anonymkode: 48676...e7b

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kjenner noen som fikk 5 gutter, bare fordi de ville ha jente… de angrer på de siste 2-3.

Anonymkode: ccf4d...def

Man angrer da ikke på sine barn, herlighet 

Anonymkode: 54c1d...267

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...