AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:38 #1 Skrevet tirsdag kl 07:38 Jeg har nå lenge hatt problemer med å sende mail fra Apple Mail. Det er både Gmail, Hotmail og iCloud. Se vedlagt bilde. Dette er nå et problem fra Mac Mini og iMac 24". Sannsynligvis har det skjedd etter noen oppdateringer. Selv om jeg fjerner kontoen (Hotmail og Gmail) og legger til på nytt, så får jeg ikke sendt. Samme med iCloud. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med iCloud. Kan ikke akkurat slette kontoen. Jeg har prøvd det meste med hjelp fra ChatGPT, men ingenting fungerer. Noen som vet hva som hjelper? Mac Mini er helt ny, så hvorfor jeg har problemer der, aner jeg ikke. Anonymkode: e8a9b...29d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:14 #2 Skrevet tirsdag kl 08:14 Har du loggt inn på de respektive kontoene på de forskjellige leverandørene? Altså har du gått til Gmail.com og logget deg inn på gmailkontoen? Funker det? Anonymkode: ad301...c6e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:35 #3 Skrevet tirsdag kl 11:35 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du loggt inn på de respektive kontoene på de forskjellige leverandørene? Altså har du gått til Gmail.com og logget deg inn på gmailkontoen? Funker det? Anonymkode: ad301...c6e Jepp, det er det jeg må gjøre nå. Logge meg på Outlook og Gmail. Der går det helt fint å sende e-post. Det går bare ikke fra Apple Mail. Anonymkode: e8a9b...29d
TBL12 Skrevet tirsdag kl 12:47 #4 Skrevet tirsdag kl 12:47 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har nå lenge hatt problemer med å sende mail fra Apple Mail. Det er både Gmail, Hotmail og iCloud. Se vedlagt bilde. Dette er nå et problem fra Mac Mini og iMac 24". Sannsynligvis har det skjedd etter noen oppdateringer. Selv om jeg fjerner kontoen (Hotmail og Gmail) og legger til på nytt, så får jeg ikke sendt. Samme med iCloud. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med iCloud. Kan ikke akkurat slette kontoen. Jeg har prøvd det meste med hjelp fra ChatGPT, men ingenting fungerer. Noen som vet hva som hjelper? Mac Mini er helt ny, så hvorfor jeg har problemer der, aner jeg ikke. Anonymkode: e8a9b...29d Se lenken under for oppsett. Legg spesielt merke til iCloud konto krever app-spesifikke passord. Dette må genereres via web grensesnitt. https://support.apple.com/no-no/102525 Kan det være årsaken?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:51 #5 Skrevet onsdag kl 12:51 TBL12 skrev (På 22.7.2025 den 14.47): Se lenken under for oppsett. Legg spesielt merke til iCloud konto krever app-spesifikke passord. Dette må genereres via web grensesnitt. https://support.apple.com/no-no/102525 Kan det være årsaken? Nei, det hjelper heller ikke. Anonymkode: e8a9b...29d
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:25 #6 Skrevet onsdag kl 20:25 AnonymBruker skrev (På 22.7.2025 den 9.38): Jeg har nå lenge hatt problemer med å sende mail fra Apple Mail. Det er både Gmail, Hotmail og iCloud. Se vedlagt bilde. Dette er nå et problem fra Mac Mini og iMac 24". Sannsynligvis har det skjedd etter noen oppdateringer. Selv om jeg fjerner kontoen (Hotmail og Gmail) og legger til på nytt, så får jeg ikke sendt. Samme med iCloud. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med iCloud. Kan ikke akkurat slette kontoen. Jeg har prøvd det meste med hjelp fra ChatGPT, men ingenting fungerer. Noen som vet hva som hjelper? Mac Mini er helt ny, så hvorfor jeg har problemer der, aner jeg ikke. Anonymkode: e8a9b...29d Det handler som stadige endringer i sikkerheten. Hadde fra Telenor intil de skulle ha betalt for eposten jeg hadde, men måtte ta i bruk Thunderbolt klienten for å få det til å fungere. Når bruker jeg gmail, og har app på tlf, og bare går rett inn med nettleser. Bruker Chrome på Macen. Anonymkode: a76f4...90c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå