AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Har et par venner i min næreste omgangskrets som har begynt å ruse seg, og da mener jeg daglig. Dette også når jeg er tilstede eller de er på besøk (prøver å skjule det men ikke veldig vanskelig å legge merke til når pupillene er store og kjeven i konstant bevegelse) Syns det er respektløst å ikke ta hensyn og vil ikke assosiere meg med slike mennesker. De har også uheldig påvirkning da jeg har prøvd selv ved flere anledninger fordi jeg blir tilbudt. Noe som er min egen feil selvsagt. Er det fair å kutte ut disse menneskene tvert? Anonymkode: 5f24c...8ae 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli Når det er et problem for deg, absolutt! Anonymkode: 9e616...988 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #3 Skrevet 22. juli Helt fair. Ville kanskje startet med å sagt klart i fra om at dette er uaktuelt for deg å deretter kutte de ut dersom de ikke stopper. Anonymkode: e130a...2b0 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #4 Skrevet 22. juli Selvfølgelig. Kom deg unna mens du enda kan, for det er så latterlig fort gjort å bli dratt inn i det miljøet og bli der Anonymkode: f1979...52e 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #5 Skrevet 22. juli Du skal omgi deg med mennesker som trekker deg opp og som gjør deg bedre Anonymkode: 26f3d...b55 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #6 Skrevet 22. juli Hadde kuttet de ut. Men altså hallo snakk om ansvarsfraskrivelse, "jeg har prøvd selv ved flere anledninger fordi jeg blir tilbudt", det finnes et ord som heter nei. Anonymkode: 216bc...216 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #7 Skrevet 22. juli Takk. Da bekrefter det tanken min. Merker definitivt at jeg har blitt dratt mer mot det miljøet. Man blir som de rundt seg har jeg hørt og det stemmer vel Anonymkode: 5f24c...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #8 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde kuttet de ut. Men altså hallo snakk om ansvarsfraskrivelse, "jeg har prøvd selv ved flere anledninger fordi jeg blir tilbudt", det finnes et ord som heter nei. Anonymkode: 216bc...216 Jeg skrev også at det er min egen feil, jeg fraskriver meg ikke det ansvaret. Anonymkode: 5f24c...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #9 Skrevet 22. juli Aldri sett en lykkelig narkoman. De er samfunnets absolutte bunnpunkt. Hold deg langt unna. Anonymkode: f0496...c1e 2 1
Alice123 Skrevet 22. juli #10 Skrevet 22. juli Jeg hadde en god venn som begynte å ruse seg (div. narkotiske stoffer), i begynnelsen kun i helgene, så i ukedagene, så flere ganger om dagen. Jeg kutter kontakten i samme progresjon som narkoforbruket økte, og til slutt helt. Jeg driver ikke med dop og ønsker ikke gjøre det, jeg vil ikke være med i et slikt miljø, og det er rett og slett veldig kjedelig å være rundt en narkoman (om enn velfungerende) når man selv ikke er det. Det er bare å kutte kontakt.
AnonymBruker Skrevet 22. juli #11 Skrevet 22. juli Jeg kuttet kontakt med en kompis når han begynte med hasj. Kanskje flere rusmidler også, men det vet jeg ikke Men han tok heldigvis til fornuft og kom seg bort fra det og nå er vi kompiser igjen Anonymkode: 19f10...f52 1
Akhenaton Skrevet 22. juli #12 Skrevet 22. juli Tro meg, du blir DRIT LEI av å henge med rusfolk i lengden. Etter min erfaring blir de bare tommere og tommere som mennesker, uten stort å bidra med i hverken samtaler eller noe annet. Jeg hadde blitt kvitt dem.
Stor pike Skrevet 22. juli #13 Skrevet 22. juli Hadde aldri hengt med folk som ruser seg. Venner eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 22. juli #14 Skrevet 22. juli Jeg hadde kuttet ut. Jeg liker ikke rusete mennesker, og vil ikke være i et sånt miljø. Anonymkode: e83fa...f80
AnonymBruker Skrevet 22. juli #15 Skrevet 22. juli Jeg hadde å kuttet ut. Jeg hadde tatt meg en samtale med vennen og spurt om det er dette hun vil. For da trekker jeg meg unna. Så kan du komme til meg når du trenger hjelp for å komme deg ut og blir rusfri. Anonymkode: bad9a...89c
AnonymBruker Skrevet 22. juli #16 Skrevet 22. juli Nei, det hadde jeg ikke funnet meg i. Anonymkode: 31f9f...079
AnonymBruker Skrevet 22. juli #17 Skrevet 22. juli Bare å slutte å henge med dem. Det er helt opp til deg selv å velge hvem som er positive for deg, og hvem som ikke er det. Anonymkode: e302a...184
AnonymBruker Skrevet 22. juli #18 Skrevet 22. juli Ja absolutt! Hold avstand fra det der👍 Anonymkode: 2a776...a2f
AnonymBruker Skrevet 22. juli #19 Skrevet 22. juli Jeg var tidligere rusavhengig. Jeg klarte ikke å slutte før jeg kuttet alle venner fra rusmiljøet. Det er så lett å falle tilbake når du møter på det så ofte, og det blir så tilgjengelig. Med tanke på at du tidligere har brukt. Kutt kontakt, men ikke misforstå meg. De kan være utrolig snille mennesker, men akkurat slik situasjonen er nå er det ikke sunt for dere å opprettholde vennskapet. Anonymkode: 08c54...130
monican94 Skrevet 22. juli #20 Skrevet 22. juli ja kutt nå om du ikke vil havne i samme miljø og samme avhengighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå