AnonymBruker Skrevet 22. juli #81 Skrevet 22. juli Fremvisning av alkohol og vin er det mest harry jeg vet om. Anonymkode: 7cb8c...386 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #82 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Crazy bananas whataboutism-alarm 😆 Jeg ser at folk har mye greier de ikke egentlig trenger. Det må de selvsagt bare få ha, men så kan man jo gi noen hint om at en del av disse tingene ikke er produsert for at folk har behov for det, men fordi noen kan tjene penger på det. Folk har eggkokere, popkornmakere, brødbakemaskiner, fonduesett, pastamaskiner og jeg vet ikke alt - ting som fyller opp kjøkkenet, sjelden brukes, som ender på loppemarked eller som avfall. Alt er bra ting hvis man har interesse for det og bruker det - men ikke så mange har egentlig det. Inkludert vinskap. Ts er opptatt av utseendet på skapet, og det er ikke lagring av årgangsvin, da er det litt overflødig. Jeg vet godt hva jeg forbruker, og jeg har ingen planer om å flytte i telt i en skog i Afrika. Men jeg tiner maten uten mikro, koker egg i en vanlig kjele, og har vin i kjøkkenskap eller kjøleskap etter behov. Men det er jo bare meg. Du gjør som du vil, og ts også. Anonymkode: 05b37...a65 Poenget er vel at du ikke trenger kjøleskap, vaskemaskin eller seng heller.Men du finner det behagelig. Jeg har også stor glede av fonduesettet og pastamaskinen min, de er hyppige i bruk. Kastet eggkokeren da jeg fikk dampovn - har ikke ting jeg ikke bruker. Anonymkode: 15b54...601 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #83 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Poenget mitt var at mennesker har nytt vin i årtusener før elektriske vinskap ble oppfunnet. Ikke at det er noe GALT med vinskap. Men det går helt fint an å nyte vin uten. Anonymkode: 05b37...a65 Og det går helt fint å vaske klær uten vaskemaskin. Hvorfor gjør du ikke det? Anonymkode: 15b54...601 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #84 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes det går mer i at "det fremstår som harry å kjøpe vinskap uten å være interessert i vin" Anonymkode: cb847...a38 Nå var det jo nettopp interesse for vin som var utgangspunktet for tråden. Anonymkode: bab6b...eaf
AnonymBruker Skrevet 22. juli #85 Skrevet 22. juli Synes ikke det er pent akkurat, men kanskje om dere har helt sotet/mørkt glass (og ikke har på lyset) så blender det litt mer inn i det mørke treverket? Eller er det mulig å få det integrert (altså tredør i front)? Anonymkode: 233e6...af8 1
Snok1 Skrevet 22. juli #86 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare på Kvinneguiden: "Vinskap er dritstygt fordi JEG mener vin er for jålete snobber" Anonymkode: bab6b...eaf Hvis du sikter til meg, så mener jeg ikke at vin eller vininteresse er jålete. Jeg har stor respekt for både produsenter, og de som ønsker å ta vare på produktene for best å kunne nyte dem. Jeg mener vinkjøleskap er jålete og unødvendig.
AnonymBruker Skrevet 22. juli #87 Skrevet 22. juli Snok1 skrev (10 minutter siden): Hvis du sikter til meg, så mener jeg ikke at vin eller vininteresse er jålete. Jeg har stor respekt for både produsenter, og de som ønsker å ta vare på produktene for best å kunne nyte dem. Jeg mener vinkjøleskap er jålete og unødvendig. For deg, og ditt bruk. Ikke for mange andre. Som finner stor glede i at vinen blir riktig oppbevart for langtidslagring. Eller er riktig temperert når den skal drikkes, samtidig som du har liggende lagring og god plassutnyttelse. Anonymkode: 15b54...601
Tripptrapp1 Skrevet 22. juli #88 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke for å høres dømmende ut, men jeg ser ikke helt poenget med 20-30 flasker stående dersom det ikke er lagringsvin som skal modnes? Hadde aldri prioritert dette i en leilighet dersom ingen av oss var langt over snittet interessert i vin, eller drakk MYE vin. Anonymkode: 71e7b...296 20-30 flasker vin er ikke mye, og hvis man er bare bittelitt opptatt av mat og vin, så vet man at det ikke er noe one size fits all. Med et lite utvalg i heimen, så har man vin til de fleste retter og anledninger uten å måtte springe til polet annenhver uke, og man kan drikke akkurat den vinen man har lyst til uten å måtte forholde seg til det lokale polets noen ganger snevre utvalg.
AnonymBruker Skrevet 22. juli #89 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vinskap og hyller er noe av det styggeste jeg ser hos andre. Jeg fikk tilbud om gratis, kjempeflott vinhylle for mange år siden og takket nei. Selv om hyllen var utrolig fin, så vil jeg absolutt ikke ha noe sånt på veggen - ikke engang i boden eller kjeller. Anonymkode: 90724...683 Hvis du mener de jalla utstillingshyllene som av en eller annen grunn var fast inventar på kjøkkenene for en tid tilbake - helst atmed ovn eller komfyr for maks temperatursvingninger i vinen - så er ikke dette i nærheten av det samme som et vinskap. Vinskap har en funksjon når det kommer til lagring. Anonymkode: 60638...17d
AnonymBruker Skrevet 22. juli #90 Skrevet 22. juli Kan være veldig greit med et vinskap hvis man setter pris på vin. Diskusjoner hvorvidt det er fint eller harry er helt uvesentlig, synes jeg, det er funksjonen som teller. Har dere glede av det, så kjør på! Har et lite vinskap selv, som står i kjelleren, veldig greit å ha vin der fremfor kjøleskap etc. Nå liker jeg all vin ganske kald selv, rødvin helst kald først og så la temperere seg i romtemperatur. Er opptatt av hva vi selv liker, og trenger ikke gjøre som andre. Synes mannen skal få vinskapet hvis det gir ham glede! ❤️ Anonymkode: 4503e...307
AnonymBruker Skrevet 22. juli #91 Skrevet 22. juli Snok1 skrev (1 time siden): Hvis du sikter til meg, så mener jeg ikke at vin eller vininteresse er jålete. Jeg har stor respekt for både produsenter, og de som ønsker å ta vare på produktene for best å kunne nyte dem. Jeg mener vinkjøleskap er jålete og unødvendig. Nei det var mer en oppsummering av en del innlegg her generelt. Jeg vil tro at de som er interesserr i vin og nyting av den ønsker å oppbevare den på best mulig måte. Anonymkode: bab6b...eaf
Snok1 Skrevet 22. juli #92 Skrevet 22. juli Tripptrapp1 skrev (11 minutter siden): 20-30 flasker vin er ikke mye, og hvis man er bare bittelitt opptatt av mat og vin, så vet man at det ikke er noe one size fits all. Med et lite utvalg i heimen, så har man vin til de fleste retter og anledninger uten å måtte springe til polet annenhver uke, og man kan drikke akkurat den vinen man har lyst til uten å måtte forholde seg til det lokale polets noen ganger snevre utvalg. Altså jåleri. Takk.
AnonymBruker Skrevet 22. juli #93 Skrevet 22. juli Et vinskap er da ikke et møbel! Anonymkode: 7a6ef...5d2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #94 Skrevet 22. juli Vi synes vinskap er fint og har et som tar rundt 50-60 flasker på kjøkkenet 😊 Anonymkode: a7ae7...baf 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #95 Skrevet 22. juli Er det ikke mest vanlig å ha slike kjøleskap i bod/kjeller/grovkjøkken, så man slipper å se det i hverdagen. Anonymkode: 29862...705 2
Tripptrapp1 Skrevet 22. juli #96 Skrevet 22. juli (endret) Snok1 skrev (2 timer siden): Altså jåleri. Takk. Det er jåleri at man ønsker en mat og drikke som passer sammen? «OK». Men for all del, kos deg med rekene dine til den tilfeldige rødvinen du grov fram fra skapet , du. Endret 22. juli av Tripptrapp1 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #97 Skrevet 22. juli Snok1 skrev (2 timer siden): Altså jåleri. Takk. Jåleri at mat og drikke kan løfte et måltid og smake bedre sammen? Anonymkode: a7ae7...baf 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #98 Skrevet 22. juli Altså, spørsmålet i HI er jo om det er pent, ikke om det er lurt/nyttig. Nei, et vinskap er ikke et praktmøbel. Det er omtrent like fint som et kjøleskap eller en TV. Det har jo helt klart sin funksjon, men vakkert å se på er det ikke. Hvis dere ønsker å ha et vinskap og ikke har plass til det i boden e.l. finnes det vel sikkert vinskap man kan integrere "usynlig" på kjøkkenet med en skapdør slik som kjøleskap? Å ha spritflasker på utstilling er blodharry. Å ha vinflasker på utstilling er "wannabe vinsnobb". Å ha vinflasker riktig lagret uten å ha dem fremme på utstilling fremstår som mer ekte vininteressert. Anonymkode: 868d5...38b 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #99 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å ha spritflasker på utstilling er blodharry. Å ha vinflasker på utstilling er "wannabe vinsnobb". Å ha vinflasker riktig lagret uten å ha dem fremme på utstilling fremstår som mer ekte vininteressert. Anonymkode: 868d5...38b Det blir i samme gate som å ha kunst på veggen (se så kulturell jeg er), eller bokhyller i stua (se så flink jeg er som leser bøker). Tror ikke mange syns det er så snobbete med vinskap, da har man nok feil venner. De jeg kjenner som er over snittet vininteressert har både stort skap i kjelleren og et mindre framme godt synlig og tilgjengelig. Anonymkode: bab6b...eaf
AnonymBruker Skrevet 22. juli #100 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har også stor glede av fonduesettet og pastamaskinen min, de er hyppige i bruk. Kastet eggkokeren da jeg fikk dampovn - har ikke ting jeg ikke bruker. Anonymkode: 15b54...601 Nøkkelord…. Anonymkode: 05b37...a65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå