Gå til innhold

Hjemmetrening eller senter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på hva som er best for meg. Ønsker å komme i form og bli sterkere, trener nå hjemme og tenker det er lettere mtp hverdagslogistikken, men med tanke på hva som er mest effektiv så vet jeg ikke helt. Trener via online coaching og følger et program noe som føles trygt å ha i ryggen. Er redd for at jeg detter helt ut dersom jeg skal starte på senter uten å ha et spesifikt treningsprogram. Hva tenker dere?

Anonymkode: 403ac...d22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Usikker på hva som er best for meg. Ønsker å komme i form og bli sterkere, trener nå hjemme og tenker det er lettere mtp hverdagslogistikken, men med tanke på hva som er mest effektiv så vet jeg ikke helt. Trener via online coaching og følger et program noe som føles trygt å ha i ryggen. Er redd for at jeg detter helt ut dersom jeg skal starte på senter uten å ha et spesifikt treningsprogram. Hva tenker dere?

Tenker det kommer veldig an på hva man har tilgjengelig hjemme.

Jeg har hverken råd eller plass til det jeg hadde trengt av utstyr hjemme, til den treningen jeg gjør.

Jeg trener for å gradvis bli sterkere og øker vekt i alle øvelser. 
Forskjellen er at jeg ikke har noen PT eller et spesifikt program utarbeidet av andre. Jeg trener ikke fordi jeg «må», men fordi jeg elsker det. Å dette ut fra treningen er ikke noe problem for min del.

Om du har en coach og et spesifikt program, så kan du jo bare følge dette på et senter også? Men om du har alt du trenger hjemme, så er jo det et veldig praktisk valg 😊

I en drømmeverden, så hadde jeg vunnet masse penger og bygget meg en hjemmegym. Det hadde vært luksus.

Anonymkode: 5753b...1d1

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke online coach justere treningsprogrammet til å passe på sentret? 

Anonymkode: 471b0...eb1

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvordan du er som person og om du liker å være alene f.eks.

Jeg har stor glede av senter p.ga. man ser folk, det er musikk, godt ventilert (forhåpentligvis), og man kommer seg ut av huset. 

Anonymkode: faa39...c0a

• Liker 1
Skrevet

Jeg må dra til treningssenter fordi uansett hvor flink jeg prøver å være hjemme så blir kvaliteten aldri like bra som på et senter, uansett om jeg bare gjør øvelser jeg kunne gjort hjemme på matta på senteret.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Senter;

Man må faktisk ut av huset

Lettere å pushe seg

Riktig utstyr

Sosialt

Man kan la seg motivere av unge deilige kropper

Hjemme;

Med mindre man er ekstremt disiplinert så kommer du til å trene mye dårligere og pushe deg langt mindre hjemme. Ofte er det bare dårlige unnskyldninger for å ikke komme seg ut. Ofte fordi man er redd for at man ikke passer inn på senter fordi man ikke ser bra ut selv. 

Anonymkode: 934a5...c24

AnonymBruker
Skrevet

For meg passer det best med et kurs i uka pluss hjemmetrening. 

Anonymkode: 68320...283

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor kan ikke online coach justere treningsprogrammet til å passe på sentret? 

Fordi jeg har ikke råd til begge deler. 

Skrevet

Å trene hjemme er ikke ideelt. Gå på et senter så får du ordentlig utstyr og får trent skikkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Den mest effektive treningen er den din faktisk blir gjennomført. For meg er det viktigste å ha faste tider å trene på. Nå trenger jeg fast på senter 2 dager i uka og løpet ute to faste dager. For ett år siden hadde jeg ingen fast plan på når og da endte det opp i at jeg aldri trente. 

Anonymkode: b377b...0c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trener styrke hjemme. Jogging i terreng eller gåtur i bratt terreng.

Jeg vet jeg ikke ville fått gjennomført samme mengde på treningssenter. Har hund så turene ut må gjennomføres uansett. Styrketreningen gjør jeg på kveld eller mellom kjøring av barn, treningssenter ville tatt mer tid for min del og derfor blitt sjeldnere. 

Anonymkode: eee43...d27

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 0.02):

Fordi jeg har ikke råd til begge deler. 

Da har du ikke råd til noen av delene.

Man klarer fint å trene gratis ved hjelp av en motbakke, et hoppetau, og mulig noen rimelige vekter. Og egen kroppsvekt. Jeg følger programmer på nett. Og bruker chat gpt for program, og ukesplan. 

Anonymkode: 96580...85c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener både hjemme og på senter.

Har noe vekter og annet ustyr til hjemmetrening etter korona, og så er det jo veldig mye man kan gjøre bare med kroppsvekt og matte. 

Men går også på treningssenter, jeg føler jeg presser meg mer der, det er jo selvfølgelig også mange flere muligheter og apparater der.

Jeg har en app som setter opp treningsprogram (trener styrke). Der har jeg lagt inn utstyr jeg har tilgang på hjemme og på senter, og så velger jeg hjemme eller senter og får ettreningsprogram tilpasset det. Men tar som oftest det meste av styrke på senteret, og så trener jeg mer flex/mobilitet/yoga hjemme. 

Det funker fint for meg, bare hjemmetrening blir ikke bra nok og ikke gøy nok. Men det er fint å kunne trene hjemme også de dagene det passer.

Enig med den som skriver at den beste treningen, er den man faktisk gjennomfører. Så gjør det som du liker best. For noen blir dørstokkmila kortere om man bare gjør det hjemme, for andre så må de knytte joggeskoene og gå ut for å komme i treningsmodus og få en god økt.

Anonymkode: bc886...642

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg trener både hjemme og på senter.

Har noe vekter og annet ustyr til hjemmetrening etter korona, og så er det jo veldig mye man kan gjøre bare med kroppsvekt og matte. 

Men går også på treningssenter, jeg føler jeg presser meg mer der, det er jo selvfølgelig også mange flere muligheter og apparater der.

Jeg har en app som setter opp treningsprogram (trener styrke). Der har jeg lagt inn utstyr jeg har tilgang på hjemme og på senter, og så velger jeg hjemme eller senter og får ettreningsprogram tilpasset det. Men tar som oftest det meste av styrke på senteret, og så trener jeg mer flex/mobilitet/yoga hjemme. 

Det funker fint for meg, bare hjemmetrening blir ikke bra nok og ikke gøy nok. Men det er fint å kunne trene hjemme også de dagene det passer.

Enig med den som skriver at den beste treningen, er den man faktisk gjennomfører. Så gjør det som du liker best. For noen blir dørstokkmila kortere om man bare gjør det hjemme, for andre så må de knytte joggeskoene og gå ut for å komme i treningsmodus og få en god økt.

Anonymkode: bc886...642

Hvilken app er det? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvilken app?😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...