Gå til innhold

kalamataoliven

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Det er veldig godt.

Men jeg har bare funnet med stein i hittil.

Går det an å finne det et eller annet sted uten stein?

Er så kjedelig med stein i når man har de i mat.

Videoannonse
Annonse
Gjest vinkelner
Skrevet

Min beste anbefaling er å alltid kjøpe oliven med stein og heller skaffe seg en slik liten dings til å ta ut steinen med! Ikke dyrt og veldig effektivt.

Årsaken er at oliven med stein alltid smker bedre, mer olivensmak i behold. Når utsteinet oilven ligger i lake blir det som et stort "sår" i olivenen, og mye av smaken forsvinner ut i laken. Olivenen blir rett og slett utvannet, og det vil vi jo ikke ha noe av.... ;)

Gjest Catwoman
Skrevet

Så det stemmer at oliven med stein i smaker bedre enn de uten altså. Har også syntes det har virket sånn noen ganger. Men jeg synes mange oliven uten stein i er gode også. Men kanskje det er derfor de kalamtaolivnene smaker så utrolig godt da, forid steinen ligge rinni midten?

Jeg synes likevel det kune være praktisk å finne de uten stein. Sånn olivenstein uthuler har jeg prøvd, den funker greit på noen men noen olivner blir helt maltrakterte av det, dessuten er det ganske tidkrevende da.

Gjest gjest1
Skrevet

Til salater og pizza osv, fjerner jeg stenen på "Jamie metoden" legger olivene på et skjærebrett og klemmer de med bunnen av et glass, da er det enkelt å plukke ut steinen.

Har heller aldri sett kalamataoliven uten stein, godt mulig det finnes, i så fall gi meg et hint :)

Skrevet

Jeg har funnet overraskende gode kalamataoliven uten sten. De ble kjøpt på en tyrkisk butikk. Har ikke glasset nå, så jeg kan ikke opplyse om merke, men det var et av de vanlige glassene. Men det finnes iallefall, så det går an å spørre grønnsaksmannen sin om han vil ta det inn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...