Gå til innhold

Lydisolering vegg mot nabo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboen har fått seg jacuzzi som står rett utenfor min stuevegg og sofa- 1meter fra.

Hører godt en lavfrekvent lyd gjennom ytterveggen.

Vurderer å kjøpe lyddemperplater på biltema og sette på bak noen bokhyller på de 2,5 metrene vegg det er snakk om.

Vil dette hjelpe eller må jeg lekte og isolere og sette opp ekstra gips?

Tips for billig måte å gjøre det på selv?

Anonymkode: e9d7e...a0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er enklere å be de flytte hele boblebadet sitt.. skal en lydisolere så må man kapsle inn et helt område, dvs du kan ikke bare isolere litt den veggen for lyd er som vann, det finner en vei inn. Dette fikk jeg beskjed om fra snekker da jeg hadde bråkete nabo. Det ville ikke bare holde å isolere taket, måtte isolere hele rommet fra deres bråk. Den vibrasjonen du beskriver er nok bass, og det kommer inn over alt om du ikke isolerer ordentlig. Hør med fagfolk før du bruker tid og penger

Anonymkode: bac03...4de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tror det er enklere å be de flytte hele boblebadet sitt.. skal en lydisolere så må man kapsle inn et helt område, dvs du kan ikke bare isolere litt den veggen for lyd er som vann, det finner en vei inn. Dette fikk jeg beskjed om fra snekker da jeg hadde bråkete nabo. Det ville ikke bare holde å isolere taket, måtte isolere hele rommet fra deres bråk. Den vibrasjonen du beskriver er nok bass, og det kommer inn over alt om du ikke isolerer ordentlig. Hør med fagfolk før du bruker tid og penger

Anonymkode: bac03...4de

Har ikke snakket med dem på flere år grunnet en varmepumpe de satte der først. Den ble flyttet så fant de ut det var greit med en jacuzzi.

Like ille kanskje verre.

Det durer som bare i veggen min og jeg kommer til å klikke om jeg ikke får fikset isolering der.

Tips som faktisk funker og jeg kan gjøre selv?

Har TVn min på samme veggen og duringen går opp og ned i volum i takt med TVn.

AnonymBruker
Skrevet

Må nok gjøres skikkelig,men kan gjøres billigere om du kan snekre selv 

https://gjoerdetselv.com/hus/lydisolering

Verdt med et abonnement for å få tilgang til steg for steg videoer.

Anonymkode: ee52e...f72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vurderer å kjøpe lyddemperplater på biltema og sette på bak noen bokhyller på de 2,5 metrene vegg det er snakk om.

Vil ikke hjelpe.

Vibrasjonen kommer utenfra og inn i veggen. De må på en eller annen måte hindre at dette når veggen på utsiden.

Anonymkode: 13719...c2c

Skrevet

Er det vibrasjoner i gulvet som forplanter seg i bærekonstruksjonen? Isåfall kan man plassere jacuzzi på dempematter og dempe vibrasjonene. Om det er luftlyd vil det hjelpe å lekte ut og lage en dobbel strenderveggkonstrukskon

AnonymBruker
Skrevet

Lyden går gjennom gulvet, ikke veggen. De må sette badekaret sitt på dempematter. 

Anonymkode: 89f5e...5ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...