Gå til innhold

Hvordan fordele innbo og slikt ved brudd ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi står midt oppi et brudd nå, og det store spørsmålet er:

Hvordan fordele eiendeler mellom oss.

Det var en som sa til meg at når jeg har hovedomsorgen for barna, de skal bo hos meg, så har jeg rett til å få med meg hvitevarer og slikt.

Må jo kunne lage mat til dem og vaske klærne deres liksom.

Hva med hus og biler ??

Vi har felleseie, ikke noe særeie eller no slikt her.

Åssen fiksa dere det ??

Håper oppriktig på mange gode svar !!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hver part skal vel ha med seg ut av et forhold det de tok med seg inn i forholdet. Men den som har hovedomsorgen for FELLESBARN skal vel ha såpass med innbo at barna får både varm og kald mat, rene klær, seng å sove i osv. Men samtidig så skal vel også besøksforelderen ha innbo nok til å ta imot barn på besøk.

Det er nok sikker andre som vet dette bedre enn meg, var bare noen tanker som kom over meg :ler:

Gjest allium
Skrevet

Dere skal dele likt. Hvis noe er arv eller gave, kan den som har fått det, kreve å holde det utenom delingen.

Utstyr til barna følger den som har omsorgen. Ikke noe annet.

Gjest Lizzi
Skrevet

Jeg flytta ut og tok med meg alt "skrapet". Jeg ønsket at barnas barndomshjem skulle se ut slikt det alltid hadde gjort.

Jeg fikk imidlertid den nyeste bilen så det gikk vel litt opp i opp der, selv om det var mest i hans favør.

Vi har hele tiden hatt delt omsorg, men jeg synes som sagt at det var viktig at barndomshjemmet fremdeles var som det alltid hadde vært.

Skrevet

Litt sent nå kanskje for din del,men skriv samboeravtale!!!!Da er det stort sett ingen spørsmål ved brudd. Er for naivt å tro at ingenting kan skje dere i mellom uansett hvor forelsket man er i begynnelsen...

Ellers er det vel å dele likt og bli enige dere i mellom!!!

Gjest allium
Skrevet
Litt sent nå kanskje for din del,men skriv samboeravtale!!!!Da er det stort sett ingen spørsmål ved brudd. Er for naivt å tro at ingenting kan skje dere i mellom uansett hvor forelsket man er i begynnelsen...

Ellers er det vel å dele likt og bli enige dere i mellom!!!

Siden trådstarter skrev at de har felleseie, går jeg ut fra at de er gift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...