Gå til innhold

Hadde dere klart å kun reise med en ryggsekk på lengre ferieturer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg leste denne artikkelen for 2 år siden, og merket at jeg ble så inspirert av å gjøre det samme. Altså ha med kun en ryggsekk på lengre reiseturer/ferieturer. 

Når jeg reiser til utlandet pleier jeg å ha en liten koffert. Da 7 antrekk, hvis jeg er borte i en uke. 7 truser og 5 sokkepar. Bikini. Toalettsaker. Men det skal jo ikke være nødvendig med så mange forskjellige antrekk. Prøver å mikse ulike antrekk. Jeg ser at når andre reiser til utlandet, så har de med store og/eller flere kofferter. Til hytta bruker jeg en The North Face bag (50 l), og en pose utenfor. Men jeg har jo vaskemaskin der, så jeg kan jo vaske istedenfor å drasse med meg masse.

Hadde dere klart å kun reise med en ryggsekk? En for hvert familiemedlem? Hva skulle ha gjort at dere hadde klart det? Får ikke limt inn bilde av pakkelisten i artikkelen.

https://www.aftenposten.no/reise/i/Q7WG28/hvordan-pakke-smart

Anonymkode: 71788...cd0

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hadde klart det. Men det er ikke den type prioriteringer jeg ønsker å ta. Jeg liker å ha med behagelige og fine klær. Jeg har pakket på den måten da jeg var yngre og dro til fattige/farlige områder. Da tok jeg med (noen få) klær som jeg ga bort da jeg dro hjem.

Anonymkode: c55ae...7c8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde det i sommer! 4 uker i sør-øst Asia! Bruker ikke mye klær når det er så varmt! Første gang vi har gjort det på så lang familieferie, men funket supert! 

Anonymkode: 52bcd...899

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reiser ikke med så mye klær. Det finnes vaskerier i utlandet, eller man kan leie leilighet med vaskemaskin. 

Anonymkode: 9c3b2...582

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var på interrail med ungene i tre uker hadde vi en ryggsekk hver. 

Anonymkode: 2e11b...a32

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det klarer jeg. Bare at jeg pakker i to små sidebagger på MC-en min. Alle som drar på ferie på MC klarer seg med lite.  Mitt beste tips er ull-tskjorter. Da kan du bruke den samme i en uke, bare heng den opp til lufting om natta. 

Anonymkode: fb8fe...227

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sikkert klart det, men hadde ikke likt det. Liker å føle meg fin på ferie, og har med flere klær/antrekk. Hvis jeg f.eks. skal være borte 10 dager hadde jeg tatt med 5-6 ulike antrekk + 2-3 par sko og 2-3 vesker. Kunne fint ha brukt samme plagg som en del av flere antrekk, f.eks. en skjorte, og bruker typisk hvert plagg 2-3 ganger når jeg er på tur.

Anonymkode: 4ee47...a19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nja... kommer an på ferien...

Badeferie i syden kunne jeg klart en ryggsekk. Men ellers ikke... Hvis jeg har vaskemuligheter så kanskje ja. Men ellers svetter jeg såpass mye at det aldri hadde funket. Jeg har enda ikke funnet ulltøy som går greit om det bare luftes, jeg brekker meg av lukten fordi det lukter så jævlig etter en dags bruk... 

Anonymkode: e2be0...976

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det spiller vel ingen rolle om man reiser med koffert eller sekk. Jeg synes oftest liten koffert og halvvstor veske er best. Jeg reiser uten bil. Jeg var nylig på ferie 4 dager, da skilta jeg klær flere ganger om dagen fordi jeg var svett og varm, var også og bada.  Dag 2 vaska jeg klær i vasken på hotellrommet. Alt tørt neste dag. 

Bruker mer toalettsaker enn i eksempelet. F.eks. hudpleie. Men har alt i små størrelser. 

Anonymkode: ae19f...0a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg var fire uker på ferie med håndbagasje, det gikk overraskende fint (hadde tilgang på vaskemaskin) 

Anonymkode: 590b7...0c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jeg var fire uker på ferie med håndbagasje, det gikk overraskende fint (hadde tilgang på vaskemaskin) 

kanskje legge til at det va i Australia og New Zealand via Thailand.. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg reiser på ferie med bare ryggsekk. Jeg liker å reise lett.

Jeg pakker omtrent som i artikkelen, et til to av hvert "ytterplagg" og flere av underplaggene. Vasker underveis.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men det er fordi jeg er nødt å drasse med meg mye medisinsk utstyr som tar halve kofferten. 

Anonymkode: 32df3...897

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort det når jeg har reist på ferie alene, veldig  frihetsfølelse. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det er sekk eller koffert er vel ikke det relevante her, men størrelsen? Jeg reiser kun med sekk (38 liter), men den er jo omtrent på størrelse med en kabinkoffert. Den går derfor som håndbagasje. Jeg har klart meg med den på flere turer som har vart i 3-4 måneder uten problem. Kunne godt ha klart meg lenger, da det ikke er noe mer jeg behøver på en lengre reise. Klær vasker man underveis uansett. Jeg synes sekk er mest praktisk da jeg reiser en del fra sted til sted. Da blir det mye gåing underveis med bagasjen. 

Jeg har klart meg i 2 uker med bare Fjellraven Kånken, som går under flysetet. Men jeg synes ikke det er så imponerende. Jeg kjenner ei som jobber remote og reiser kun med ei lita pc-veske i 6 uker, og da tar jo pc-en det meste av plassen. Hun har med ei ekstra truse og t-skjorte som hun skyller opp hver dag. Pluss deo, tannkrem og tannbørste.

Anonymkode: 59ae7...af2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne gjort det, men jeg syns det er mer stressende å hele tiden måtte vaske klær enn å ha med en koffert. 

Anonymkode: a99c1...4e9

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Reiser med kun håndbagasje, en sekk, på lange turer. Siste tur var 6 måneder. Men, hvis man møter varierende vær så kan det være en utfordring. Størrelsen på bagasjen er således avhengig hvilken tur det er. Jeg pakker annerledes for 2 uker i Paris enn hva jeg gjør for 2 måneder i Mexico.

Anonymkode: 503b3...689

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne klart det, og jeg har gjort det. 

På rundreise i Asia er det noe herk med koffert, og mye å dra på. Da har jeg klart meg med backpack-sekk. Dropper treningsklær. Og bor i praksis i lett sommerkjole med bikini under, og et par sandaler, i tre uker. Badetøy "vaskes" av at jeg tar bad, og trenger da ikke undertøy. Kjolene får en runde i handvasken med middel for det (porsjonsposer). 

Når jeg reiser til London, og vet jeg vil fylle kofferten. Kan bruke samme bukse og topp, et par sko, og en kjole, i fire dager. Du møter jo ikke akkurat de samme menneskene. 

Men vanligvis fyller jeg en stor koffert. Foretrekker å ha et godt utvalg av produkter, bytte sko, sette sammen antrekk, ha med treningsantrekk, variere ytterjakke, og slippe å vaske klær på ferie. 

Anonymkode: bc133...5d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er som en liten unge og søler på meg hele tiden. Hadde brukt hele tiden på å vaske klær. 

Anonymkode: b31b3...e58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke orket det. Men jeg bor slik til, og reiser slik at koffert ikke er noe problem.

Anonymkode: 3800d...cb6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...