Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer/mann/kjæreste/bestevenn. En mann i alt mitt syn som har vært den perfekte i mine øyne viser seg å være født i feil kropp og skal skifte kjønn. Fra mann til dame, og dette takler jeg ikke.

Jeg er helt fortvilet han/hun eller det.. ønsker fremdeles å være med meg, men jeg ønsker ikke dette. Jeg pakkert en koffert, tok med meg sønnen vår og reiste til mine foreldre 2 timer unna. 

Jeg skal søke skilsmisse, jeg føler meg bedratt og stukket i rygget for dette. 

Er det noen som har vært i en lignende situasjon, som at dette har ordnet seg? Vi har vært sammen i 10 år og har et barn på 9. Barnet vet ingenting og ikke skal han det heller. Jeg skal også søke full foreldreansvar når den tid kommer. Sønnen min skal ikke oppleve dette sviket som jeg har.

Anonymkode: ceb71...134

• Liker 2
  • Hjerte 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hva du gjør, så ikke ta ifra sønnen din pappa'n sin eller fjern din mann ifra barnet sitt!

Jeg skjønner du kan synes dette er vanskelig, men sønnen din trenger den andre forelderen sin også! De er glade i hverandre uansett legning, kjønnsskifte osv. 

Anonymkode: b975c...b4a

• Liker 24
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Å Holde sønnen fra sin far er en gjennomtenkt avgjørelse. 

Anonymkode: ec727...200

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan skjønne at du er såret og at du ikke vil fortsette samlivet ❤️ sønnen deres bør likevel få ha forelderen sin i livet som før - selv om mannen din er kvinne født i feil kropp så er hen ikke nødvendigvis uegnet som forelder. Barn er ofte mer åpne og fordomsfrie enn oss voksne, så ikke plant dine sårede følelser i barnet.

Anonymkode: f44e8...99b

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sønnen min skal ikke oppleve dette sviket som jeg har.

Troll?

Anonymkode: 1c447...c25

• Liker 12
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Barnet vet ingenting og ikke skal han det heller. Jeg skal også søke full foreldreansvar når den tid kommer. Sønnen min skal ikke oppleve dette sviket som jeg har.

Barnet har rett til samvær med begge foreldre 

Anonymkode: d1971...cea

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper du er er troll. Skjønner godt at du vil skilles (og det er helt ok), men du begår det største sviket hvis du skiller et barn fra sin forelder.

Anonymkode: d2f03...89d

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Min samboer/mann/kjæreste/bestevenn. En mann i alt mitt syn som har vært den perfekte i mine øyne viser seg å være født i feil kropp og skal skifte kjønn. Fra mann til dame, og dette takler jeg ikke.

Jeg er helt fortvilet han/hun eller det.. ønsker fremdeles å være med meg, men jeg ønsker ikke dette. Jeg pakkert en koffert, tok med meg sønnen vår og reiste til mine foreldre 2 timer unna. 

Er det noen som har vært i en lignende situasjon, som at dette har ordnet seg? Vi har vært sammen i 10 år og har et barn på 9. Barnet vet ingenting og ikke skal han det heller. Jeg skal også søke full foreldreansvar når den tid kommer. Sønnen min skal ikke oppleve dette sviket som jeg har.

Å ha lyst og å ha fullført er nå 2 forskjellige ting. Det er jo en lang prosess det der. 

Anonymkode: 64b6d...20f

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg skjønner at du ønsker skilsmisse. Jeg skjønner at du føler deg bedratt, men det er jo ikke sikkert at han bevisst har bedratt deg. Han kan ha hatt, og har kanskje fremdeles følelser for deg. Jeg regner med at hans ønske om å endre kjønn har vært en prosess over tid. Jeg håper for alle 3 sin del at du om en stund klarer å se at han ikke har bedratt deg.

Han har det sikkert ikke så lett i denne prosessen heller. Håper både du og han får nødvendig støtte til å klare å samarbeide om foreldreansvaret. 

• Liker 1
Skrevet

At du vil skilles - helt innafor. Å nekte barnet kontakt med sin far? Absolutt ikke innafor.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

alle skjønner jo at du troller... ingen som.har levd fullt ut som mann og familiefar får skifte kjønn sånn over natta.. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (2 minutter siden):

alle skjønner jo at du troller... ingen som.har levd fullt ut som mann og familiefar får skifte kjønn sånn over natta.. 

Eh jo alle har vel fått med seg farer fra the kardashians som byttet kjønn 

Anonymkode: 33a9d...759

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

men så er ikke denne mannen en kardashian.. og ifølge ts har denne mannen vært mann med stor m i hele sitt liv, som plutselig kom hjem og skal skifte kjønn.. sorry.. sånn er det ikke i Norge. Må gjennom masse for å få innvilget skifte.. vise til at man lenge har følt seg som og faktisk levd som motsatt kjønn osv.. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor og hvordan skal ikke barnet få vite noe?

skal du fortelle at faren er død, og dere ikke har noen grav å gå til? Og alt av slekt på farsiden døde like brått og uventet? 

Joda, det føles kanskje som ett svik for barnet at far har skjult kjønnsidentitet igjennom så mange år, men hvordan tror du barnet føler det når h'n får vite at mor har skjult sannheten om far i årene etter? Tror du det er ett mindre svik? 

Anonymkode: 42131...224

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (26 minutter siden):

Det er faktisk tilfelle, men de er venner pga barnet

Anonymkode: 4d9d6...fdc

AnonymBruker
Skrevet

For en gal verden

Anonymkode: 06ba7...7d6

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uansett hva du gjør, så ikke ta ifra sønnen din pappa'n sin eller fjern din mann ifra barnet sitt!

Jeg skjønner du kan synes dette er vanskelig, men sønnen din trenger den andre forelderen sin også! De er glade i hverandre uansett legning, kjønnsskifte osv. 

Anonymkode: b975c...b4a

Blir jo mamma #2 nå da.

Anonymkode: 13ce7...1d7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

M66: Full støtte herfra. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...