Gå til innhold

Hvor mye vet kjæresten din om din tidligere datingshistorikk og forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er 28 år gammel og har nylig fått meg kjæreste. Dette er mitt andre forhold. Jeg hadde en kjæreste for noen år tilbake, men det var et ganske barnslig forhold. Jeg har ikke ligget med noen andre enn min første kjæreste da vi ble sammen på VGs. Jeg har også datet en fyr som jeg kun har klint med, i tillegg til noen useriøse "forhold" i tenårene som også avsluttet med kyssing. Min nåværende kjæreste er en fantastisk person og jeg kan se for meg at han er den jeg ønsker å etablere meg i livet. Samtidig er han veldig opptatt av min fortid. Han vil vite navn og sosiale medier på han jeg var sammen med for mange år siden. Jeg fortalte ham at dette hører til fortiden, vi har ingen kontakt i dag og han har til og med fått barn og samboer. Kjæresten min vil også vite navn på hvem jeg har kysset på ungdomsskolen!! Hva synes dere om dette? Hvor mye vet deres kjæreste om deres fortid- og er det vanlig å fortelle hvem man har kysset på ungdomsskolen når man nærmer seg 30?

Anonymkode: e17c6...8d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

🚩

Anonymkode: fd9e6...f1e

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig spesielt ut. Jeg aner ikke hvor mange dama har pult eller kysset. 
Jeg vet hun har hatt to forhold før meg. Den ene vet jeg hvem er. Hun fortalte det uoppfordret da dette var en jeg møtte via felles bekjente innimellom på den tiden, så hun syntes det ble litt rart om jeg plutselig hadde fått vite det på andre måter. 

Jeg vet hun hadde et forhold også før dette. Men jeg aner ikke hvem, når og hvor lenge. For å få tidslinjen til å gå opp vil jeg tippe det var på vgs.. men jeg har helt ærlig hverken spurt eller tenkt noe over det.

Anonymkode: a78fb...071

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet litt, vet hvor mange hun har vert sammen med før meg (seriøse forhold), hvor gammen hun var første gangen.
Men noe nøyaktig tidslinje aner jeg ikke.
Hvor mange hun har kysset aner jeg ikke.
Heller ikke hvor mange ons hun har hatt.
Bare seriøse forhold, og at hun har hatt ons.

Hvor mange hun har kysset bryr jeg meg ikke.

Jeg vet om slike ting for at vi har snakket om sexlivet for å finne ut hva vi liker og hva vi har prøvd og ikke liker, etc.
Kommunikasjon er viktig.
Men å kreve en perfekt tidslinje og oversikt over alle man har kysset er å gå alt for langt.
Som lengre opp.
Rødt flagg, Gedigent rødt flagg, 
Høres kontrollerende ut.

Jeg hadde styrt unna

Anonymkode: c8daa...358

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er IKKE en fantastisk person. Uansett om det bunner i psykelig sjalusi, eller manglende antenner for normal atferd. 

Men for å likevel svare på spørsmålet. Vi vet nesten ingenting. Veldig få navn, ingen detaljer, ikke noe antall... Tok en kort status på seriøse forhold, felles ferieturer, og til en viss grad generell erfaring. Ble raskt enige om at historikken var et ikke-tema da slik informasjon ikke bidrar til noe som helst positivt i et forhold. Og har levd veldig lykkelig med det i mange år nå. 

Anonymkode: 38812...09f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg og kjæresten ble sammen snakket vi om det alle mener man IKKE skal snakke om: ekskjærester, hvor mange en har ligget med, hva man har prøvd i sengen med den og den. Om man har vært utro, om man hadde hatt depresjon eller psykiske problem, drikking m.m. 

Han hadde vært utro, problemer med drikking, depresjon, hatt 3 langvarige forhold, ei som var kun 14 når de ble sammen (han 21) og masse ONS etter siste langvarige forhold gikk i dass. Når jeg traff han hadde han ikke hatt sex på mange år pga impotens og gitt opp kvinnfolk. Altså en hel bråte med røde flagg !

Jeg (45) derimot har kun hatt 1 kjæreste fra jeg var 15 år og fram til jeg møtte han. Så egentlig veldig uerfaren, kun vant til vanilje sex.

Til tross for røde flagg, ville jeg gi han en sjanse. Det er ingen impotens problemer, vi begge føler oss "hjemme" og har sinnsyk seksuell kjemi. Og vi er begge enige om at fortid er fortid og det er hvordan vi har det nå som gjelder.

Noen vil vite "alt" om livet til den man skal satse på og noen syntes ikke det er så interessant.

Så du må vurdere om dette er rødt flagg. Men jeg er redd når han allerede spør om detaljer fra din fortid med menn, hvordan tror du det blir når du har vært på jobb eller på fest o.l. og han vil ha detaljerte beskrivelser på hva du gjort og hvem du har gjort det med...

Anonymkode: 5a041...9fe

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært med kona mi i 22 år.

Jeg vet lite om hennes fortid med dating, sex osv. er irrelevant for meg.

Jeg kjenner hennes siste kjæreste før meg litt og antar at de selvfølgelig hadde sex. Jeg har også møtt en annen av hennes tidligere kjærester fra årene hun bodde i et annet land. Jeg antar at de hadde sex.

Utover det aner jeg ikke hvem hun har datet, hatt sex med osv. helt uinteressant for meg.

Anonymkode: b1883...674

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann vet lite. Han har aldri spurt om noe fra min fortid. 

Anonymkode: 9bdf3...854

AnonymBruker
Skrevet

Vi møttes da vi var ca 30, og vi vet passelig mye om hverandres fortid. Jeg vet at han ikke var jomfru og at han aldri hadde vært samboer. Fra andre har jeg hørt i en bisetning at har vært "stort sett singel". Om det betyr at han bare har ligget med én, eller om han har vært singel rundbrenner i årevis vet jeg ikke. Sannsynligvis noe midt i mellom vil jeg tro. Jeg har aldri spurt.

Han vet at jeg har vært forlovet en gang, og har hatt tre seriøse forhold. Han vet navn, men har aldri truffet dem og risikerer ikke å treffe dem heller. Hvem eller hvor mange jeg har kysset, klint med, vært forelsket i eller hatt kortvarig moro med vet han ikke, og han har ikke spurt. 

Kort sagt: vi har snakket om og delt det som har formet oss som mennesker opp igjennom, på godt og vondt. Alt det andre er uinteressant.

Men så er det jo forskjell på om man kommer fra samme lille bygd og kjenner de samme folka og kan risikere å uvitende bli venn med den fæle exen, eller om man kommer fra helt ulike steder og ikke kjenner noen. Hvis mannen min hadde sagt at han kyssa Åshild i 9.klasse, så sier det jo meg absolutt ingenting, jeg kjenner ingen fra hans bygd. 

Anonymkode: 22525...c80

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min vet min historikk, men ikke detaljer. Jeg har hatt sex med to stk før ham, og begge var jeg i forhold med. Men han vet ikke så mye om dem, og er ikke så veldig interessert i å vite. Han har ikke spurt så mye, og vi har aldri snakket om hvem vi evt kysset som tenåringer. Det var mest jeg som ville dele og spørre om den seksuelle historikken da vi ble sammen fordi jeg ønsket å vite hvor mye erfaring han hadde, og dele hvor mye erfaring jeg selv hadde (og evt ikke hadde). I tillegg ønsket jeg å vite om hans holdninger til forhold, ONS ++

At kjæresten din er så opphengt i dette synes jeg er veldig spesielt. Han virker usikker og sjalu. Her blinker det en rød varsellampe, så vær forsiktig og vurder nøye.

Anonymkode: ab165...e3a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er jeg ikke helt sammen med han jeg dater enda, men jeg har ikke snakket mye om mine 2 ekser. Han vet noe, når han selv har spurt. B.l.a at min første eks var alkoholiker og min andre eks gikk bak ryggen min og var utro. Men han vet ikke navnet deres eller noe sånn. Begge er ekser for en grunn og jeg har ikke noe behov for å snakke om dem. De er fortid og jeg ser framover og ikke bakover. 

Men jeg hadde tatt det som et rødt flagg om en ny kjæreste ville vite mye om mine ekser. Det er ikke normalt, synes jeg 🤔

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vet alt om min manns fortid, han om min. For meg har det vært veldig viktig å vite, det er lettere for meg å vite enn å ikke vite. 

Trenger ikke å være et rødt flagg. For min del handler det om å vite hvem man faktisk er sammen med. Siden han var helt ærlig fra start, har det vært lett for meg å stole på min mann, og det er heller ikke noe vi trenger å snakke om. Det er godt å vite, men det ligger ikke noe mer i det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

🚩

Anonymkode: fd9e6...f1e

🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩

Hel parade her........

Anonymkode: 80ed3...3d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (1 minutt siden):

Jeg vet alt om min manns fortid, han om min. For meg har det vært veldig viktig å vite, det er lettere for meg å vite enn å ikke vite. 

Trenger ikke å være et rødt flagg. For min del handler det om å vite hvem man faktisk er sammen med. Siden han var helt ærlig fra start, har det vært lett for meg å stole på min mann, og det er heller ikke noe vi trenger å snakke om. Det er godt å vite, men det ligger ikke noe mer i det. 

Men det ts snakker om er et MEGET rødt flagg, forlange å vite hvem en har kysset på ungdomsskolen? Ha navn så de kan sjekke de ut på sosiale medier? Det er mega kontrollerende. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det der høres kontrollerende og usunt ut.

Hvem man har vært sammen med i fortiden er uinteressant å fordele og vite. Vet egentlig svært lite om det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det ts snakker om er et MEGET rødt flagg, forlange å vite hvem en har kysset på ungdomsskolen? Ha navn så de kan sjekke de ut på sosiale medier? Det er mega kontrollerende. 

Jeg er enig i at akkurat det er spesielt, dette med ungskolen. Men, jeg kjenner dette igjen, og synes det er litt tidlig å dømme. Det kommer veldig an på om personen bruker det mot deg eller ikke. 

For min del gav mye informasjon ro og trygghet. Da vet man hva man kan støte på, og være forberedt. For min del handlet det ikke om sjalusi.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig i at akkurat det er spesielt, dette med ungskolen. Men, jeg kjenner dette igjen, og synes det er litt tidlig å dømme. Det kommer veldig an på om personen bruker det mot deg eller ikke. 

For min del gav mye informasjon ro og trygghet. Da vet man hva man kan støte på, og være forberedt. For min del handlet det ikke om sjalusi.

Ja men tror vi trygt kan si at du og denne fyren ikke er likt i det hele tatt, han virker veldig fokusert på å vite mest mulig, INGEN bryr seg om hvem man kysset på ungdomsskolen vel? Aldri har noen havna i en situasjon der "oi hun/han kyssa jeg på ungdomsskolen for 25 år siden, nå blir det rar stemning" liksom 

AnonymBruker
Skrevet

Nja, ikke nødvendigvis rødt flagg. Jeg var litt sånn med eksen min. Veldig nysgjerrig (og litt sjalu, men ikke til en kontrollerende/sykelig grad. Mest slitsomt for meg selv). Jeg ville jo vite alt om ham, om alle kjærester han har hatt, hans første seksuelle erfaringer, osv osv. Sånn var det for meg å være forelska, og vi var sammen fra 22-32 år, og visste "alt" om hverandre. Jeg vet ikke alle han har kyssa så klart, men jeg vet navnet på hans 10 ekskjærester og alle han har vært forelska i og sånn. Og han veit det samme om meg. Og begge var litt småsjalu på alle fra fortida. 

Nå som jeg er 35 vet jeg at dette framstår litt rart... jeg graver og spør ikke min nye kjæreste. Han har fortalt om alle kjærestene han har hatt, men de han hadde for mange år sida vet jeg ikke navnet på. Jeg er ikke sjalu nå lenger

Anonymkode: 6fc2a...180

AnonymBruker
Skrevet

Min mann og jeg vet noe om hverandres historie, men ingen detaljer eller utbroderinger om tidligere forhold. Det er mellom de to det gjaldt. Hadde tidligere en samboer som spurte mye om slikt, og det endte ikke bra. Ubegrunnet sjalusi og beskyldninger ble resultatet. Rødt flagg om de graver i gamle forhold. 

Anonymkode: 93133...dc2

AnonymBruker
Skrevet

Han vet det jeg har fortalt, han har aldri spurt om noe.

Anonymkode: b1739...df4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...