Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynn å få alt skriftlig, på enten mail eller sms. Og etter nok runder med at far avbryter sine helger pga konserter, private gjøremål og for at han er trøtt, så gå til familievernkontoret og vis de meldingene der at han ikke opprettholder sin del av avtalen, og hør hva du kan gjøre. 🤷🏻‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som en oppegående mor sender du vel ikke barnet ditt til en som ikke ønsker være sammen med det? stakkars unge

Anonymkode: 23895...890

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2025 den 22.14):

Han ville svart "hva faen er det her for noe piss?" 

Det beste for han hadde vært om jeg var ei nikkedukke, men fordi jeg setter grenser så ble det slutt 🙈 jeg fortsetter å sette grenser og kommer med forventninger. Når han har noe bedre å drive med så velger han heller det.

Prøver å tenke på hva som er mest og minst skadelig for barnet. Barnet er ennå lite, men blir kjempe glad av å se far. Dumt om alt av samvær stopper opp eller blir ennå sjeldnere. Eller er det til det beste når far ikke klarer stabilitet?

Anonymkode: 189a7...5a5

Men er du sikker på at du setter nok grenser? Eller tydelige nok.

Neste gang han avlyser. Si at nå har han ingenting mer å gå på hos deg. Og at du ikke kommer til å legge til rette for mer samvær, før han tar ansvaret sitt.

Ja. Jeg har en lignende eks, og det var bare dette som fungerte. Få ord og st jeg virkelig mente det. Han hadde null respekt for meg og min tid, og påstod alltid jeg var så sjefete.  Men problemet var jo at han var 0% villig til å tilpasse seg et småbarnsliv.

Anonymkode: 1159a...757

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Eg ville stopt samvær, og fått satt ein skikkelig plan på det med faste dager/helger via famkontoret og om han då ikkje dukker opp nei vell då må han vente til neste helg. La oss sei foreksempel lørdag til søndag ei helg i mnd og fast kl slett la oss sei kl 12 lørdag til 16.00 søndag (godt tid til stell kos mat før legging) Og om han ikkje dukker opp la oss sei til ein halvtime etter avtalt tid ja nei då er ikkje du hima lenger og ham må venta ein mnd på neste samvær. Og på søndagen er ikkje du hima før kl er 16.00, så om han å ungen kommer fortidlig må han vente.. Ungen om det er mulig (kommer jo ann på barnet ka det trenger) forereder du ikkje på samvær før samme morning som samværet når du er 90% sikker på at han faktisk kommer.. Det va detta eg måtte gjør. 

Men uansett ka du gjør så sørg for at det blir gjort skikkelig og itte loven. Fars rett på samvær er enormt sterk (voldsdømte alkoliserte rusmisbrukere alle har rett på samvær med ungen sin) Så å bare avbryte sånn uten videre anbefale eg ikkje. Og hold alt skriftlig så han ikkje har noe å ta deg på :)

Lykke Til håpe det ordner seg :)

Endret av narutoleed
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars barn. 

Anonymkode: aa9a3...969

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brukerangrep.

veronica<3, mod. 

Endret av veronica<3
AnonymBruker
Skrevet

Hva svarer han når du spør om han hellere vil på festival enn å se barnet sitt?

Du må sette grenser, TS. Dere har en samværsavtale, noter alle brudd på den. Time for time, dag for dag. Vil han avlyse? Greit, noter det ned så du har det skriftlig. Ta evt bilde av barnet som bevis når de dukker opp for tidlig. Vil han ha samvær ut over samværsavtale? Nei, dessverre, det går ikke, da må det avtales skriftlig. Og så går du til NAV og ender opp med 100 % samvær. Ikke bruk foreldrene hans, bruk dine foreldre, familie og venner i stedet. Du må klare å stå på egne bein, barnet ditt må få stabilitet og føle seg elsket fra din side av familien. Prioriter det først og fremst.

Anonymkode: 7e05e...758

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri sendt en 2-åring til en sånn far. Ferdig snakka. 

Pass på at alle avtalebrudd er skriftlig. Noter ned alle dager han ikke har barnet etter avtale. Sørg deretter for å få 100% omsorg, og krev et bra barnebidrag. 

Anonymkode: 7a614...f7f

• Liker 1
Skrevet

Nei det der er jo bare tull.

hva sa de når dere var de mekling og lagde samværsavtale?

om far hele tiden bryter samvær så må dere inn til ny mekling og ny samværsavtale. 

det er bare å ha faste dager også får han skaffe barnevakt når han ikke kan.

hvis han har tid til å komme innom på besøk så har han vel tid til å ta med ungen ut på en lekeplass eller noe også.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2025 den 22.01):

Avtalen er besøk dagtid 2 ganger ene uka, 1 gang andre uka og 2 netter i mnd. 

Anonymkode: 189a7...5a5

Om han ikke klarer å overholde så lite samvær så er det jo bare å drite i det. 

Pass på å krev barnebidrag for de dagene han ikke stiller opp

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...