AnonymBruker Skrevet i går, 19:50 #1 Skrevet i går, 19:50 Jeg har hatt munnsår i snart 1 år. Vært til legen for dette 2 eller 3 ganger. Testet negativt for herpes 2 ganger. Nå har jeg prøvd basiron og fucidin i flere omganger, men det går aldri vekk. Jeg har prøvd å ikke plukke, være nøye med håndhygiene, solkrem, holde det fuktig osv. Noen som vet om noe som funker? Anonymkode: b06d9...443
AnonymBruker Skrevet i går, 19:56 #2 Skrevet i går, 19:56 Har du sjekket for vitaminmangel? Eller prøvd Antix, zovirax e.l? Anonymkode: c0d5c...d40
AnonymBruker Skrevet i går, 19:57 #3 Skrevet i går, 19:57 Er det testet for andre bakterier/virus da? Anonymkode: 64091...00c
AnonymBruker Skrevet i går, 20:00 #4 Skrevet i går, 20:00 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du sjekket for vitaminmangel? Eller prøvd Antix, zovirax e.l? Anonymkode: c0d5c...d40 Ts: det hadde jeg helt glemt! Jeg hadde jo vitaminmangel sist jeg testet. Hva er antix og zovirax? Anonymkode: b06d9...443
AnonymBruker Skrevet i går, 20:00 #5 Skrevet i går, 20:00 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det testet for andre bakterier/virus da? Anonymkode: 64091...00c Kun herpes Anonymkode: b06d9...443
AnonymBruker Skrevet i går, 20:26 #6 Skrevet i går, 20:26 Har du hatt et sår i 1 år som ikke gror, eller kommer og går det? Anonymkode: 695cd...4cc
AnonymBruker Skrevet i går, 20:28 #7 Skrevet i går, 20:28 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ts: det hadde jeg helt glemt! Jeg hadde jo vitaminmangel sist jeg testet. Hva er antix og zovirax? Anonymkode: b06d9...443 Vitaminmangel(b-vitamin, sink og jern) kan gi munnsår. Antix og zovirax er krem mot munnsår som oppstår ved herpes. Anonymkode: c0d5c...d40
AnonymBruker Skrevet i går, 20:29 #8 Skrevet i går, 20:29 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ts: det hadde jeg helt glemt! Jeg hadde jo vitaminmangel sist jeg testet. Hva er antix og zovirax? Anonymkode: b06d9...443 Salver mot munnsår. Jeg har best erfaring med zovirax og den nyere versjonen som heter noe med duo. Anonymkode: 97448...2fd
AnonymBruker Skrevet i går, 20:31 #9 Skrevet i går, 20:31 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du hatt et sår i 1 år som ikke gror, eller kommer og går det? Anonymkode: 695cd...4cc Ts: Stort sett samme sår rundt hele som ikke gror. Gikk halveis vekk i kanskje to uker og flyttet seg litt bare. Nå er det helt tilbake igjen Anonymkode: b06d9...443
AnonymBruker Skrevet i går, 20:34 #10 Skrevet i går, 20:34 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts: Stort sett samme sår rundt hele som ikke gror. Gikk halveis vekk i kanskje to uker og flyttet seg litt bare. Nå er det helt tilbake igjen Anonymkode: b06d9...443 Be legen sjekke det med tanke på bcc. Anonymkode: 695cd...4cc
AnonymBruker Skrevet i går, 21:08 #11 Skrevet i går, 21:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt munnsår i snart 1 år. Vært til legen for dette 2 eller 3 ganger. Testet negativt for herpes 2 ganger. Nå har jeg prøvd basiron og fucidin i flere omganger, men det går aldri vekk. Jeg har prøvd å ikke plukke, være nøye med håndhygiene, solkrem, holde det fuktig osv. Noen som vet om noe som funker? Anonymkode: b06d9...443 Da bør du til en hudspesialist/poliklinikk slik at de kan ta vevsprøve/biopsi og finne ut hva du har. Når de vet hva du har, kan de og finne passende behandling. Anonymkode: 59e9e...c74
AnonymBruker Skrevet i går, 21:26 #12 Skrevet i går, 21:26 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Da bør du til en hudspesialist/poliklinikk slik at de kan ta vevsprøve/biopsi og finne ut hva du har. Når de vet hva du har, kan de og finne passende behandling. Anonymkode: 59e9e...c74 Ts: Jeg har hos hudspesialist, men eneste hun ga meg var videre resept på fucidin. Anonymkode: b06d9...443
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Skrevet 11 timer siden jeg har hatt noe av det samme, jeg tror det er allergier som har eksplodert siden jeg kom i overgangsalderen. Jeg har blitt allergisk mot alt mulig nå, og jeg tror det kommer av melk. Får et stort kløende sår øverst på høyre leppe. Anonymkode: 95cde...7cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå