AnonymBruker Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli Det gjelder en onkel som vi har vært med en del i sommer pga han har barn som er på alder med våre som stortrivs i lag. Og vi disponerer en familiehytte sammen. Han ble skilt for noen år siden (det er han og ikke eksen som er familierelasjon). I hvertfall, han er masse på nettet og er opptatt av amerikansk politikk, men har en veldig overfladisk forståelse om hva som skjer der borte. Han er rasistisk, og da mener jeg ikke bare typ "kritisk til innvandring", men har masse raseteorier som er rent hierarkisk. Og favorittemaet hans er "de der folkene". Vi har selvfølgelig motargumentert mot grumset, men da skal han sende 20 linker vi sier vi ikke skal lese. Så det funker ikke å gå inn i det han tror på. Vi har prøvd å si "nå snakker vi om noe hyggeligere", og da holder han kjeft til han ikke klarer det lenger og må spy ut noe 2 timer senere. Han prater som om alle er så nede i de ekkokamrene hans som han er er, som om det han sier er "common sense". Ellers er han en god pappa (fikk barn sent i livet) og ikke en aggressiv type fysisk. Hvordan forholde seg til dette? Tenker også på barna som kommer til å bli indoktrinert når de blir eldre om han ikke endrer seg. Folk fjerner seg mer og mer fra han, og det har vi prøvd å fortelle han at det han holder på med er anti-sosialt. Anonymkode: 997d5...0be 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #2 Skrevet 21. juli Er hyggelig og høflig, men sitter ikke i timesvis og snakker med dem. Det klarer jeg ikke. Anonymkode: fc91a...a2b 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #3 Skrevet 21. juli Må vel være enige om å være uenige. Men sånt er immari slitsomt. Anonymkode: d5ff0...b47 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli Jeg overser det stort sett. Noen ganger sier jeg "herregud" og så ler jeg, eller rister på hodet. Med personen jeg kjenner er det ingen vits i å gå inn i noen diskusjon, og det har jeg lært meg over tid. Anonymkode: f4145...9d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå