AnonymBruker Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli Kom i prat med ei i byen på resturant her i Norge. Hun er turist i Norge og kommer tilbake hvert år. Hun bor i Slovenia, og er hjemme hos seg når jeg skal dit på ferie dit neste måned. Hun tilbyr seg å møte oss i Ljubljana og gi litt insidertips og inspirasjon. Ga emailadressen og sa at hvis vi ønsker å ta kontakt, tilbyr hun seg å møte oss der. Jeg mistror henne ikke på noe måte. Hun virker sosial, sprudlende, imøtekommende og snill. Men jeg er redd for at det ikke blir som forventet at det blir noe kluss i kommunikasjonen eller at noe skjer Hadde dere gjort det? Jeg er litt introvert og sliter litt, men jeg har lyst Anonymkode: e8c6c...ccd
Capazitet Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli Hvis ho tilbyr seg og guida og visa rundt ville eg betalt for tenesta. Det er nok behov for ei lita ekstrainntekt då.
AnonymBruker Skrevet 21. juli #5 Skrevet 21. juli There are a lot of good people around. Anonymkode: 37396...6a3 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vil hun ha betalt? Anonymkode: cba35...d19 Hun sa ikke noe om det i allefall Anonymkode: e8c6c...ccd
AnonymBruker Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli Dette har jeg opplevd flere ganger og tatt kontakt. Det har ikke vært noe annet en positive opplevelser og har ført til flere vennskap. Gjestfrihet og åpenhet er veldig vanlig i mange land, uten at det ligger noen baktanker der. Anonymkode: d10bb...044 5 2
MissMaryan Skrevet 21. juli #9 Skrevet 21. juli Så gøy! Ta imot tilbudet, og inviter henne på middag etterpå på en restaurant hun synes er bra 😊 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #10 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette har jeg opplevd flere ganger og tatt kontakt. Det har ikke vært noe annet en positive opplevelser og har ført til flere vennskap. Gjestfrihet og åpenhet er veldig vanlig i mange land, uten at det ligger noen baktanker der. Anonymkode: d10bb...044 Enig her. Har du selv lyst? Personlig hadde jeg takket ja, og bydd på lunsj eller middag. Anonymkode: 753d7...fa9 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #11 Skrevet 22. juli Jeg hadde takket nei, jeg foretrekker gå alene på sightseeing. Men hadde gjerne tatt i mot tips til hva jeg burde se. Anonymkode: b22db...fef
AnonymBruker Skrevet 22. juli #12 Skrevet 22. juli Jeg er fra Balkan og kunne gjort det selv. Mange fra de landene er gjestfrie og ønsker å vise landet sitt uten noen baktanke. Har du lyst så tenker jeg det er bare å gjøre det. Som takk kan du spandere det dere spiser og drikker mens dere er sammen. Det er vanlig folkeskikk å gjøre der. Anonymkode: c04bc...910 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #13 Skrevet 22. juli Hva om hun er en seriemorder? Anonymkode: 7161f...e90
Snublefot62 Skrevet 22. juli #14 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva om hun er en seriemorder? Anonymkode: 7161f...e90 Da er hun en lat og tolmodig seriemorder. 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #15 Skrevet 22. juli Har selv møtt en fremmed i en storby i Europa via Host a Sister på FB. Ble vist deler av byen sett med lokale øyne. Jeg spanderte lunsj på henne. Gjør det gjerne igjen neste gang jeg reiser. Anonymkode: 758c6...dbd 1
NoaideBiehtar Skrevet 23. juli #16 Skrevet 23. juli Det er sånn man får nye venner her i verden! ❤️ Jeg ville takket ja, å oppleve en by via lokale er noe HELT annet enn som turist. Min beste opplevelse er fra en strandby i Vietnam, hvor ei lokal jente tok kontakt på en bar (jeg er kvinne selv altså). Dagen etter tok hun oss (meg og en kompis) hjem til moren som lagde mat til oss, og så kjørte vi rundt på motorsykkel og opplevde byen fra et helt annet perspektiv. Vi har fortsatt kontakt, 15 år etter! Det virker kanskje litt fremmed for oss nordmenn, men samtidig ville faktisk mange nordmenn gjort akuratt det samme hvis vi ble kjent med folk som tilfeldigvis skulle til vår hjemby. Har møtt en del unge menn som har tilbudt det samme, men da har jeg takket nei. Man merker litt på stemninga om de egentlig er mer ute etter en ferieflørt enn å være oppriktig gjestmilde. 😅
Snok1 Skrevet 23. juli #17 Skrevet 23. juli Har vært i Slovenia og Ljubljana flere ganger. Herlig land, by og folk. De markedsfører seg med at de er de eneste landet i verden med ordet «love» i navnet, og det virker rett og slett som om de gjør alt for å leve opp til brandet. Jeg hadde takket ja til tilbudet. Usikker på betaling. De er stolte mennesker, og de er ikke lenger økonomisk langt etter Vesteuropa. Kanskje heller være spandabel med mat og drikke? 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #18 Skrevet 23. juli Jeg ville invitert henne ut på middag, ikke tilby penger. Jeg har reist en del og både tilbudt sightseeing på denne måten og fått. Anonymkode: 46bd8...49e
AnonymBruker Skrevet 23. juli #19 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville invitert henne ut på middag, ikke tilby penger. Jeg har reist en del og både tilbudt sightseeing på denne måten og fått. Anonymkode: 46bd8...49e Hva om hun er lesbisk og vil noe mer? Anonymkode: 7161f...e90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå