Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #1 Skrevet 23. mars 2006 Jeg går på en spesiell diett hvor jeg ikke kan spise noe som helst som inneholder sukker. Og jaggu inneholder ikke buljong sukker! Nå har jeg ikke skjekket alle varianter men den jeg har som heter Lys Kjøttbuljong inneholder sukker. Hvordan kan jeg lage min egen buljong? Steke kjøtt med salt og pepper og blande stekefettet med vann? Blir det like smakfullt som buljong?
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #2 Skrevet 23. mars 2006 Jeg ville nok ha kokt kjøttkraft på kjøttbein.
Trillian Skrevet 23. mars 2006 #3 Skrevet 23. mars 2006 Jeg ville nok ha kokt kjøttkraft på kjøttbein. Til lysere kraft bruker du ben og evt krås/innmalt fra feks kalv, høns e.l., men til mørkere kraft gjerne ben fra storfe, vilt e.l. Til mørk kraft bør både ben og grønnsakes svis av i panne eller i hvert fall brunes. Til begge typer smaksetter du med diverse grønnsaker og krydder, eksempelvis løk og hvitløk, gulerøtter, persillerot. Kokes leeeenge, slik at det blir skikkelig konsentrert og siles... Lag masse av gangen og så kan du fryse kraften i små porsjoner (isterningformer funker bra).
Gjest piaf Skrevet 23. mars 2006 #4 Skrevet 23. mars 2006 To tråder til inspirasjon: Ulike typer kraft Kyllingkraft
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå