AnonymBruker Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli Noen som har lokalkunnskap? Er det en nogenlunde fast elevmasse, eller blir det som på Svalbard hvor familier er der på korte kontrakter, på mindre enn tre år? Henger elevene sammen etter skoletid? Hva kan de gjøre der? Anonymkode: 59ea7...0be
AnonymBruker Skrevet 21. juli #2 Skrevet 21. juli Hvorfor ikke integrere dere i det samfunnet dere velger å bosette dere i og la barna gå på spansk skole? Integrering er viktig når man skal bo i et annet land Anonymkode: 3d4ce...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #3 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor ikke integrere dere i det samfunnet dere velger å bosette dere i og la barna gå på spansk skole? Integrering er viktig når man skal bo i et annet land Anonymkode: 3d4ce...dd5 Det er ikke oss, men noen familiemedlemmer som har bestemt seg for å bo der i ett år. Det er på grunn av helserelaterte plager at de vil teste det ut. Ellers enig i at det er viktig med integrering. Hvordan vil det bli for en tiåring å bli kastet inn i en spansk klasse og skole? og bør ikke foreldrene kunne spansk for å kunne gjøre et slikt valg? De må jo da kunne kommunisere med skolen og lærerne. Anonymkode: 59ea7...0be 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke oss, men noen familiemedlemmer som har bestemt seg for å bo der i ett år. Om det gjelder familiemedlemmer: Hvorfor spørre hva ungene gjør etter skolen? Hvordan er det interessant for deg? Anonymkode: 3d4ce...dd5
Kålrota Skrevet 21. juli #5 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om det gjelder familiemedlemmer: Hvorfor spørre hva ungene gjør etter skolen? Hvordan er det interessant for deg? Anonymkode: 3d4ce...dd5 Fordi vedkommende bryr seg om familien sin? Hvorfor så aggressiv? Fra hva jeg har hørt, er det stor utskifting på den norske skolen. Det var en av grunnene til at vi droppet helseopphold der. 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Om det gjelder familiemedlemmer: Hvorfor spørre hva ungene gjør etter skolen? Hvordan er det interessant for deg? Anonymkode: 3d4ce...dd5 Hjelpes. Hva er det med dette forumet? Anonymkode: 59ea7...0be 10
AnonymBruker Skrevet 21. juli #7 Skrevet 21. juli Kålrota skrev (Akkurat nå): Fordi vedkommende bryr seg om familien sin? Hvorfor så aggressiv? Fra hva jeg har hørt, er det stor utskifting på den norske skolen. Det var en av grunnene til at vi droppet helseopphold der. Kålrota skrev (2 minutter siden): Fordi vedkommende bryr seg om familien sin? Hvorfor så aggressiv? Fra hva jeg har hørt, er det stor utskifting på den norske skolen. Det var en av grunnene til at vi droppet helseopphold der. utskiftning av elever eller lærere? Anonymkode: 59ea7...0be
AnonymBruker Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Om det gjelder familiemedlemmer: Hvorfor spørre hva ungene gjør etter skolen? Hvordan er det interessant for deg? Anonymkode: 3d4ce...dd5 WTF 🫤 Anonymkode: 003bf...373 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #9 Skrevet 21. juli Jeg har hørt at elevmassen der skifter fort, og at det også er mange svenske og danske barn der. Jeg hørte dette fra en lærer der som syntes synd på de få barna der som var fast bosatt der. De mistet vennskap hele tiden. I følge henne, så var det bare lærernes barn som gikk på skolen fast, og dette var lærere som var gift med spanjoler. De fleste lærere der jobber også visstnok på korte kontrakter. usnsett; dette bør du snakke med skolen om Anonymkode: f2c67...00b 3
Kålrota Skrevet 21. juli #10 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): utskiftning av elever eller lærere? Anonymkode: 59ea7...0be Begge deler. Mange av lærerne er vel der på 1-årskontrakter. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #11 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har hørt at elevmassen der skifter fort, og at det også er mange svenske og danske barn der. Jeg hørte dette fra en lærer der som syntes synd på de få barna der som var fast bosatt der. De mistet vennskap hele tiden. I følge henne, så var det bare lærernes barn som gikk på skolen fast, og dette var lærere som var gift med spanjoler. De fleste lærere der jobber også visstnok på korte kontrakter. usnsett; dette bør du snakke med skolen om Anonymkode: f2c67...00b Jeg hørte noen fortelle at det var en del familier som rømte fra barnevernet til Granca og at skolen hadde en ekstra oppgave med å ta seg av dem. Dette var en del år før pandemien. Er det reelt? Ikke jeg som skal flytte ned dit, men familiemedlemmer som annonserte at de flytter ned til høsten. Kom litt overraskende på oss dette her, men skal uansett komme på besøk:) Anonymkode: 59ea7...0be
veronica<3 Skrevet 21. juli #12 Skrevet 21. juli Tråden er ryddet for nedsettende innlegg. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 21. juli #13 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som har lokalkunnskap? Er det en nogenlunde fast elevmasse, eller blir det som på Svalbard hvor familier er der på korte kontrakter, på mindre enn tre år? Henger elevene sammen etter skoletid? Hva kan de gjøre der? Anonymkode: 59ea7...0be Dette varierer alt etter som hvilket år du er der, hvor eleven bor og hvilken gruppe eleven kommer inn i. Noen er fastboende, andre er overvintrere, andre er der på grunn av jobb. Tror det er sent å søke nå for kommende skoleår. Men ring heller skolen om en uke eller to og snakk med dem som vet. De som bor på internatet er ofte mer sammensveiset enn de som bor med foreldre. Anonymkode: d268d...b54
AnonymBruker Skrevet 25. juli #14 Skrevet 25. juli Det er en flott skole!😀 Vi har bare gode erfaringer! De screener også alle elevene nøye etter dysleksi. Og er veldig gode på oppfølging av det. Supre lærere og mange som bor fast, både av elever og lærere. Anonymkode: e5313...886
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå