AnonymBruker Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli Hei! Er det noen som har tatt eller gjennomgått abort i (eller irundt/over) uke 14 som vil dele litt erfaringer med meg? Hvordan det foregår, tiden før og etter etc. Fikk dere se fosteret, hvordan så det ut, så dere kjønnet og hva gjorde sykehuset med det etterpå? Er det lov å ha det med seg hjem for å begrave det? Ettersom jeg har lest, må man ta medikamentell abort på sykehuset når det har gått så langt og at det blir en liten fødsel. Jeg har født to barn fra før, dersom det skulle være relevant. Håper på seriøse svar uten dømming, dette er en uhyre sår situasjon. Anonymkode: 4ce53...cd9 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli Har ikke hatt abort i uke 14 selv, men jeg har hatt praksis på en sykehusavdeling der vi utførte medisinske aborter. Det nærmeste din situasjon jeg så var en abort utført rett i underkant av 12 uker. Du vil nok kunne se fosteret da du støter det ut på toalettet (i en skål så fosteret ikke faller i do, og for at sykepleierne skal følge med på hva som kommer ut fra livmor). Det kan være en påkjenning å se da man kan se at fosteret har utviklet seg såpass at man kan se fingre og tær. Det fosteret jeg så i uke 11-12 kunne jeg se antydning til kjønnet på, så det kan tenkes at du kan se kjønnet. Om du får ta det med hjem for å begrave det er jeg usikker på. Da må du nesten spørre. Ellers tror jeg vel det blir behandlet som medisinsk avfall. Anonymkode: f080d...4dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå