AnonymBruker Skrevet 22. juli #61 Skrevet 22. juli Jeg blir ikke støtt av det, men finner det veldig lite attraktivt. Jeg vil nok anta at de er homofile eller trans. Om en jeg datet hadde dukket opp i kjole, eller med neglelakk hadde det nok ikke blitt flere dater, fordi det blir for feminint for meg. Anonymkode: 6d0a2...8d2 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli #62 Skrevet 22. juli Helt ok det. https://www.klikk.no/reportasje/nrk-reporter-morten-karlsen-sto-frem-med-sin-ukjente-side-ble-forbloffet-over-stotten-7536392 Anonymkode: 9163f...073 3 1
Kniv & gaffel Skrevet 22. juli #63 Skrevet 22. juli Helt greit for meg. Så lenge det er noenlunde anstendig, så får folk kle seg som de vil.
AnonymBruker Skrevet 22. juli #64 Skrevet 22. juli Midtsveen skrev (13 timer siden): Jeg synes personlig at flere menn burde tørre å utforske ulike klesstiler og bruke det de selv ønsker, uavhengig av kjønnsnormer. Hva er deres tanker rundt dette? Synes dere det er greit at menn bruker kjole, eller har dere andre refleksjoner? Tenker de som vil må bruke det. Men personlig synes ikke jeg at kjole er attraktivt på menn, så tror nok ikke jeg kunne datet en som gikk med kjole. Anonymkode: 705ea...2db 2
Kniv & gaffel Skrevet 22. juli #65 Skrevet 22. juli Det er litt rart hvis menn bruker BH. Joda, noen menn kan utvikle bryster, men hvis de trenger støtte, burde vel en sportstopp være nok? Dametruser passer heller ikke så godt til menn siden det er mindre plass for kjønnsorganer. I utgangspunktet tenker jeg klær godt kan være kjønnsnøytrale, men samtidig er tross alt kroppene våre ulike. For meg som kvinne passer klær til menn dårlig siden de ikke har plass for bryster og bredere hofter. 3 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli #66 Skrevet 22. juli Synes menn er best som menn. Anonymkode: dcf37...00e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #67 Skrevet 22. juli har de behov for BH så kjør på! Personlig skulle jeg helst vært det foruten for makan til drittplagg dagens beste er å komme hjem å få av torturen.. ellers driter jeg i hva andre kler seg i.. Anonymkode: 687bf...420 1
Daria Skrevet 22. juli #68 Skrevet 22. juli Jeg har ikke behov for å vite hva slags undertøy andre går med, uansett kjønn og preferanser. 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli #69 Skrevet 22. juli BH er et plagg skapt for en gitt funksjon og det er å gi støtte til bryster. Så viss en mann har bryster han har behov for å støtte opp så kjør på. Mange kvinner uten behov for støtte dropper bh da det i seg selv ikke er et komfortabelt plagg. Kvinner sine bryster er også seksualisert så i dagens samfunn er ikke kvinnelig bar overkropp akseptert. Så kvinner "må" også dekke til brystene av denne grunn. Derfor har kvinner bikini overdel på stranden mens menn kun trenger å dekke til skrittet og rumpa. Viss en mann evt vil bruke BH fordi mannen ønsker å være kvinne, tenner av idéen av å gå med dame undertøy osv så bør denne mannen finne en partner som tenner på slikt men de fleste hetrofile kvinner tenner ikke på menn i dameundertøy. Kvinne truser er ikke utformet på en måte jeg ser på som behagelig for menn sitt kjønnsorgan men da jeg ikke er mann kan jeg selvsagt ta feil. Anonymkode: b5412...92a 5
Susannehd Skrevet 22. juli #70 Skrevet 22. juli Mannisinbestealder skrev (7 timer siden): Nå er det slik at kvinner har i over 100 år kopiert og hentet inspirasjon fra herregarderoben. Når de gjør det så tar de på en måte over, og etter hvert føler menn seg mobbet fra å gå med det. Ironisk nok er det ofte svært maskuline grupper som "angripes". Pirater, cowboyer, jaktfolk, gladiatorer, mc-miljøet, losene og snekkere for å nevne noen. Det går i bølger der plutselig "alle" damer skal ha jaktstøvler eller mc jakke. De av oss menn som likte å gå rundt med f.eks mc inspirerte klær får da høre at de er feminine. På nettforum lester man at unge jenter har sett en mann i hunterstøvler (som er eller var jaktstøvler). De spør om det er greit? Etter at "motebølgen" hos kvinner er over er det plutselig nesten ingen som bruker losjakka eller snekkerbuksa. Menn tør heller ikke å bruke slike klær. Herregarderoben blir på en måte smalere og damegarderoben blir bredere. Så er det etterhvert noen menn som forsøker seg å hente noen plagg og insprasjon fra motsatt garderobe på samme måte som kvinner har gjort. Hva skal man si om damer som ikke liker det? Konservative, historiløse, egoistiske eller lite inkluderende? Det finner sikkert flere passende adjektiver. Dette er bare min betraktning. Verden er i endring, og vi må tilpasse oss. Det er ofte smart å ikke ta en kamp som man er dømt til å tape. Takk for et godt og tankevekkende svar. Jeg er enig i at kvinner i stor grad har hentet inspirasjon fra herregarderoben, og det henger nok også sammen med at kvinners liv har endret seg mye de siste 100 årene. Vi jobber, vi deltar i yrker som tradisjonelt har vært mannsdominerte, og da følger det naturlig med en mer praktisk og robust klesstil. Selv jobber jeg som gartner, og da trenger jeg støvler og arbeidsklær – ikke for å se maskulin ut, men fordi det er det som fungerer i hverdagen. Samtidig forstår jeg poenget ditt med at menn mister litt av sitt "eget" uttrykk når plagg de har brukt lenge plutselig blir sett på som feminine fordi kvinner har gjort dem til en trend. Det er jo egentlig litt urettferdig. Jeg tror mange kvinner (meg selv inkludert) kunne trengt å reflektere litt mer over den siden av saken. Når det gjelder menn i kjoler, så handler min skepsis ikke om å nekte noen å være seg selv, men om en slags sorg over at det som tradisjonelt har vært kvinne og mann, maskulint og feminint, blir mer og mer utvisket. Det betyr ikke at jeg ikke respekterer andres valg – jeg bare savner en slags balanse der det er rom for ulikhet uten at alt må smelte sammen. Verden er i endring, som du sier, og vi må tilpasse oss. Men kanskje vi også kan finne måter å bevare det som er verdifullt ved både det maskuline og det feminine? 1 3
Mannisinbestealder Skrevet 22. juli #71 Skrevet 22. juli Susannehd skrev (5 timer siden): Når det gjelder menn i kjoler, så handler min skepsis ikke om å nekte noen å være seg selv, men om en slags sorg over at det som tradisjonelt har vært kvinne og mann, maskulint og feminint, blir mer og mer utvisket. Det betyr ikke at jeg ikke respekterer andres valg – jeg bare savner en slags balanse der det er rom for ulikhet uten at alt må smelte sammen. Verden er i endring, som du sier, og vi må tilpasse oss. Men kanskje vi også kan finne måter å bevare det som er verdifullt ved både det maskuline og det feminine? Jeg er enig i det du skriver, men den tilnærmingen mellom kjønnene er vel i hovedsak at kvinner har beveget seg over på maskulin side i klesstil, aktiviteter og adferd. Du skrev jo det selv i ditt innlegg. Det er ikke noe galt i det. Tvert i mot. Det er jo likestilling dette. 1
LiseTV Skrevet 23. juli #72 Skrevet 23. juli Jeg elsker å bruke kjole, men ute klær jeg meg så jeg ser ut som dame med bryster og sminke. 1
LiseTV Skrevet 23. juli #73 Skrevet 23. juli Hei. jeg liker å bruke BH og silikoninnlegg, behageleg for meg, sover også med BH på. Har flere typer og farger. bruker kun dametruser og har ikke noe problem med dem, men string kan bare glemme. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #74 Skrevet 23. juli Jeg er mann og bruker dameundertøy. Ja til og med string bruker jeg også siden redskapen er ikke noe å skryte av i str. Anonymkode: df034...b9d 1 1
Helene1982 Skrevet 23. juli #75 Skrevet 23. juli (endret) Susannehd skrev (15 timer siden): Takk for et godt og tankevekkende svar. Jeg er enig i at kvinner i stor grad har hentet inspirasjon fra herregarderoben, og det henger nok også sammen med at kvinners liv har endret seg mye de siste 100 årene. Vi jobber, vi deltar i yrker som tradisjonelt har vært mannsdominerte, og da følger det naturlig med en mer praktisk og robust klesstil. Selv jobber jeg som gartner, og da trenger jeg støvler og arbeidsklær – ikke for å se maskulin ut, men fordi det er det som fungerer i hverdagen. Samtidig forstår jeg poenget ditt med at menn mister litt av sitt "eget" uttrykk når plagg de har brukt lenge plutselig blir sett på som feminine fordi kvinner har gjort dem til en trend. Det er jo egentlig litt urettferdig. Jeg tror mange kvinner (meg selv inkludert) kunne trengt å reflektere litt mer over den siden av saken. Når det gjelder menn i kjoler, så handler min skepsis ikke om å nekte noen å være seg selv, men om en slags sorg over at det som tradisjonelt har vært kvinne og mann, maskulint og feminint, blir mer og mer utvisket. Det betyr ikke at jeg ikke respekterer andres valg – jeg bare savner en slags balanse der det er rom for ulikhet uten at alt må smelte sammen. Verden er i endring, som du sier, og vi må tilpasse oss. Men kanskje vi også kan finne måter å bevare det som er verdifullt ved både det maskuline og det feminine? Det er som regel bare menn som opplever at om deres klær blir oppfattet som feminine, nei forresten, de er stort sett mest opptatt av at feminine klær skal være for kvinner. Hvorfor er det viktig at menn går i manneklær og kvinner i kvinneklær for ar vi skal beholde vår identitet? Dagens maskuline og feminine klær er helt ulike de for 10 år siden og de om 10 år. Det er ingen fare for at alle menn går i kjole og alle kvinner går i cargo shorts om 10 år, men vi kan oppleve noe enda mer skremmende: retur av 80-tallsmote 😫 Endret 23. juli av Helene1982 1
Chiubi Skrevet 23. juli #76 Skrevet 23. juli Jeg er glad det ikke er min mann, for å si det sånn. Jeg liker maskuline menn,og ville fått problemer om det viste seg at mannen jeg forelsket meg i, egentlig var en kvinne innerst inne. Jeg kunne fortsatt vært glad i ham, men jeg ville fått problemer med å tenne seksuelt på ham. Dere som er så positive til menn i kjoler, ville dere vært like positive om deres egne menn plutselig begynte å gå i dameklær? Hva om dere har barn, og barnas pappa plutselig kommer ut av klesskapet i kjole og forteller at han kommer til å bruke kjole heretter, i de fleste sammenhenger? 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #77 Skrevet 23. juli Chiubi skrev (26 minutter siden): Jeg er glad det ikke er min mann, for å si det sånn. Jeg liker maskuline menn,og ville fått problemer om det viste seg at mannen jeg forelsket meg i, egentlig var en kvinne innerst inne. Jeg kunne fortsatt vært glad i ham, men jeg ville fått problemer med å tenne seksuelt på ham. Dere som er så positive til menn i kjoler, ville dere vært like positive om deres egne menn plutselig begynte å gå i dameklær? Hva om dere har barn, og barnas pappa plutselig kommer ut av klesskapet i kjole og forteller at han kommer til å bruke kjole heretter, i de fleste sammenhenger? Hvorfor setter du = mellom kjole og kvinne? Mannen er vel ikke automatisk kvinne bare fordi han liker å gå med kjole? Anonymkode: 1f9e1...a13 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #78 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (På 22.7.2025 den 8.19): Fordi menn har ofte større bryster en kvinner.Hormonforstyrende midler i maten er et økende problem. Anonymkode: 9b7d5...427 Ja det er soyamelken som inneholder østrogen 😮 Hyl, skrik. Anonymkode: 155d2...272
AnonymBruker Skrevet 23. juli #79 Skrevet 23. juli Tenker at det er greit at menn med bryster bruker sports-bh. Anonymkode: 43efb...060 1 1
SPOCA Skrevet 23. juli #80 Skrevet 23. juli Det er greit for meg, så lenge mannen min ikke går med slikt. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå