AnonymBruker Skrevet 21. juli #41 Skrevet 21. juli Kjør på om du vil det. Sier det samme om MAGA caps eller burka. Ha på deg det du vil. Jeg gjør det samme. Jeg hadde nok aldri godt med kjole. Anonymkode: daf16...655
AnonymBruker Skrevet 21. juli #42 Skrevet 21. juli Helt harmløst, folk må få gjøre som de vil, men spesielt tiltrekkende er det ikke. Anonymkode: 6a696...d3d 3
herzeleid Skrevet 21. juli #43 Skrevet 21. juli Det er selvfølgelig helt greit, en må få lov til å gå i det en ønsker. Samtidig vil nok de fleste av oss menn se ganske komiske ut i kjoler, og en må nok regne med at en i mange sammenhenger vil fremstå mindre seriøs. Er en heterofil må en nok også regne med at de fleste kvinner vil finne det mindre attraktivt. 4 1
Helene1982 Skrevet 21. juli #44 Skrevet 21. juli Vi ser alt for mange som velger å gå i "uniform" unge menn i jeans og lyseblå skjorte eller unge kvinner prikk like i beige som hevder de er innovative og opptatt av mote. Jeg går ofte i "uniform" selv, så jeg blir veldig glad når jeg ser noen som tør å skille seg ut, og ikke bry seg om hva andre synes. Jeg synes folk er finest når de føler seg fine selv. Hva min preferanse om klesstil til partner er ikke relevant for klesstilen til hele bybildet. 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #45 Skrevet 21. juli Noen ser veldig stilige ut med det, andre ser helt fæle ut. Akkurat som kvinner i kjole. Anonymkode: bb8ae...edb 3
Susannehd Skrevet 21. juli #46 Skrevet 21. juli Nei, personlig synes jeg kjoler hører til det feminine og at det passer best for damer. Jeg opplever at det har gått litt langt når damer stadig kler seg som menn og menn begynner å bruke klær som tradisjonelt forbindes med kvinner. For meg handler det ikke om å nekte noen å være seg selv, men jeg mener det er verdifullt å bevare noe av det maskuline i menn og det feminine i kvinner. Likestilling er viktig, men vi trenger ikke viske ut alt som skiller oss heller. 1
Bælfeit Skrevet 22. juli #47 Skrevet 22. juli Midtsveen skrev (11 timer siden): Jeg synes personlig at flere menn burde tørre å utforske ulike klesstiler og bruke det de selv ønsker, uavhengig av kjønnsnormer. Hva er deres tanker rundt dette? Synes dere det er greit at menn bruker kjole, eller har dere andre refleksjoner? Tenker folk kan gå i hva de vil selv.Er heldigvis ikke motepoliti i norge. 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli #48 Skrevet 22. juli Tenker absolutt ingenting. Det angår ikke meg i det hele tatt. Anonymkode: 56452...8e5 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #49 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Enig i denne. Hvorfor ønsker noen menn gå i BH, forresten? Jeg synes ikke det er behagelig, og tar den av med en gang jeg kommer hjem 😄 Anonymkode: b788f...2c0 Fordi menn har ofte større bryster en kvinner.Hormonforstyrende midler i maten er et økende problem. Anonymkode: 9b7d5...427
Maskinfører Skrevet 22. juli #50 Skrevet 22. juli Aner ikke så en Mulimsk mann på Biltema på fredagen han gikk med kjole og kjørte en gammel Toyota 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #51 Skrevet 22. juli Jeg syns kjole er alt for feminint ril at menn kan bruke det. Anonymkode: 2238d...c6e
AnonymBruker Skrevet 22. juli #52 Skrevet 22. juli Synes det kan være riktig så flott når det er en gjennomført stil. Slik som bildet. Men jeg får ikke rundt og tenker på hva andre folk går med. Anonymkode: 5f7d0...829 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli #53 Skrevet 22. juli Folk får gjøre som de vil. Anonymkode: 38c28...602 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli #54 Skrevet 22. juli Det kommer helt an på stilen og hvor godt den passer til individet. Noen ser merkelige ut, noen ser flotte ut, og noen ser ganske anonyme ut. Uansett er det ikke noe som plager meg, med mindre det er helt upassende bekledning (men det samme gjelder jo for kvinner). Når det er sagt så er det en slags sperre som gjør at jeg ikke ser på dem som menn i romantisk og seksuell forstand. Ikke sånn "Haha, ekte menn går ikke i kjoler", men mer at hjernen forteller meg at det er en mann, men kroppen er ikke helt enig 😅 Nå går jo uansett ikke disse mennene kledd slik fordi de forsøker å fange nettopp min interesse, så det er totalt uviktig hva jeg mener. Anonymkode: d80dd...cf9
herzeleid Skrevet 22. juli #55 Skrevet 22. juli (endret) Jeg tror man svarer på helt ulike ting i slike tråder. Er det greit? Helt åpenbart, og her vil nok de aller fleste svare ja. Plager det meg? Selvfølgelig ikke. Ser det rart ut? Stort sett. Ville kvinner reagert negativt på det hos en partner? Stort sett. osv. Jeg tror en fort i sin iver etter å vise hvor åpen og fordomsfri en er ofte ender med å underkommunisere det en egentlig ville tenke og føler i møte med noe. «Hva synes du? Kjempeflott! Ville du likt at kjæresten din gikk i det? Aldri i verden» Endret 22. juli av herzeleid
Mannisinbestealder Skrevet 22. juli #56 Skrevet 22. juli Susannehd skrev (7 timer siden): Nei, personlig synes jeg kjoler hører til det feminine og at det passer best for damer. Jeg opplever at det har gått litt langt når damer stadig kler seg som menn og menn begynner å bruke klær som tradisjonelt forbindes med kvinner. For meg handler det ikke om å nekte noen å være seg selv, men jeg mener det er verdifullt å bevare noe av det maskuline i menn og det feminine i kvinner. Likestilling er viktig, men vi trenger ikke viske ut alt som skiller oss heller. Nå er det slik at kvinner har i over 100 år kopiert og hentet inspirasjon fra herregarderoben. Når de gjør det så tar de på en måte over, og etter hvert føler menn seg mobbet fra å gå med det. Ironisk nok er det ofte svært maskuline grupper som "angripes". Pirater, cowboyer, jaktfolk, gladiatorer, mc-miljøet, losene og snekkere for å nevne noen. Det går i bølger der plutselig "alle" damer skal ha jaktstøvler eller mc jakke. De av oss menn som likte å gå rundt med f.eks mc inspirerte klær får da høre at de er feminine. På nettforum lester man at unge jenter har sett en mann i hunterstøvler (som er eller var jaktstøvler). De spør om det er greit? Etter at "motebølgen" hos kvinner er over er det plutselig nesten ingen som bruker losjakka eller snekkerbuksa. Menn tør heller ikke å bruke slike klær. Herregarderoben blir på en måte smalere og damegarderoben blir bredere. Så er det etterhvert noen menn som forsøker seg å hente noen plagg og insprasjon fra motsatt garderobe på samme måte som kvinner har gjort. Hva skal man si om damer som ikke liker det? Konservative, historiløse, egoistiske eller lite inkluderende? Det finner sikkert flere passende adjektiver. Dette er bare min betraktning. Verden er i endring, og vi må tilpasse oss. Det er ofte smart å ikke ta en kamp som man er dømt til å tape. 2
Morpheus Skrevet 22. juli #57 Skrevet 22. juli Jeg er kanskje litt gammeldags... Men jeg husker godt Klinger i M*A*S*H som gikk med kjole for at alle skulle tro at han var sinnsyk for å slippe unna militæret: 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #58 Skrevet 22. juli Midtsveen skrev (12 timer siden): Jeg synes personlig at flere menn burde tørre å utforske ulike klesstiler og bruke det de selv ønsker, uavhengig av kjønnsnormer. Hva er deres tanker rundt dette? Synes dere det er greit at menn bruker kjole, eller har dere andre refleksjoner? Alle bør kunne gå i de klærne de ønsker, det eneste jeg vil si er viktig for meg og svært mange andre er at de som har en penis har ingenting i garderobe eller toalett å gjøre som er beregnet på damer. Anonymkode: 39baf...94d 1 3
Daria Skrevet 22. juli #59 Skrevet 22. juli (endret) På generell basis - helt greit, jeg har ikke veldig sterke prinsipielle meninger rundt det. På mer individuell basis handler det om å finne noe man kler og å bære det med overbevisning (hvilket forsåvidt gjelder for alle kjønn og klesplagg). Jeg har sett menn gå i skjørt med største selvfølgelighet og med en stil og en holdning som gjør det både naturlig og kledelig, og jeg har sett det motsatte, hvor det mest ser ut som de har kledd seg ut (ikke minst fordi kvinneklær ikke nødvendigvis passer en mannekropp). Og kjære menn som går i skjørt - lær dere å samle beina når dere sitter... Endret 22. juli av Daria 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli #60 Skrevet 22. juli Om det er en kjole/kjortel laget for menn, så er deg helt ok. Halve Oslo øst går sånn sett med kjole. Om det er en fyr som har klemt seg nedi en sommerkjole for damer, så er det ikke noe særlig. Anonymkode: 2217b...a12 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå