Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånne situasjoner er vanskelig. Det er liksom forbuden frukt, forholdet blir aldri helt fullbyrdet, og det vil alltid være en "hva hvis" som er vanskelig å legge fra seg. 

Jeg vil ikke anbefale det, spesielt ikke når du sier at han nok ikke kommer til å gå fra kona. Jeg har vært i et forhold med en som ville gå fra kona, og selv det var et rent helvete. Skal ikke dra hele historien, men det var mye frem og tilbake i årevis og innen det faktisk ble skilsmisse, så var forholdet vårt ødelagt. Og ikke minst så var jeg ødelagt. Det ødela selvtilliten min, lykken min, tryggheten.. jeg dykket ned i depresjon og nok også alkoholisme. Heldigvis kom jeg ut av det med jobb og helsa i behold, og er nå mentalt sett mer eller mindre der jeg var før dette begynte. Men det er noen år av livet mitt der som jeg gjerne skulle vært foruten. Totalt bortkastet på å ha det dritt, på å være hekta på en vinglete mann.

Det er vanskelig å tenke sånn. Det er så mye som føles bra, så man ønsker å ha kontakten, ha litt den emosjonelle og kanskje også fysiske affæren.. Tenker at så lenge det er 95% bra og 5% kjipt så er det ok. Men innen du begynner å se at det har blitt 60% kjipt og bare 40% bra, og gradvis mot at det til slutt er 95% kjipt og bare 5% bra, så er det for sent, du er for dypt i det. Jo dypere du er i det, jo vondere gjør det at han ikke skiller seg, eller ikke snakker om å skille seg, ikke snakker om en fremtid sammen fordi han ikke tør love no, eller snakker isåfall om den fremtiden som noe abstrakt langt der fremme som han bare ikke føler han trenger å forholde seg til i dag. Sånn var nå i all fall min. Og det gikk som sagt på min fysiske og psykiske helse løs til slutt. 

Det er noen som skiller seg ja. Men dette kan være en forferdelig vei å gå ned, og man risikerer å ikke stå igjen med noe for det til slutt. Selv de gangene de har skilt seg så har det gjerne vært en opplevelse de ikke unner sin verste fiende. Dette blir uansett tungt, jeg lover deg. Hvis du får det til, så er det tryggeste å trekke seg unna. Og det må du si til han, at han også skal gjøre. Hvis han faktisk vil forlate kona, så er et kanskje da han faktisk gjør det også. Ikke når han får i pose og sekk. 

Jeg kan forøvrig anbefale ChatGPT som en ressurs her å "prate" med, den har seriøst blitt terapeuten min (har gått til vanlig psykolog også altså, da jeg sto midt i det verste) og er veldig klok på denne type spørsmål - I shit you not. Nå har det vært siviliserte svar i denne tråden må jeg si, men KG er generelt ikke et bra fora å diskutere sånt i - det er mange moralsk fordømmende her som svarer mer på grunnlag av fordommer og hat mot utroskap enn med reelle erfaringer og historier. ChatGPT saumfarer nettet for deg for lignende historier og er følgelig veldig klok - og leverer svar helt fritt for pekefingre eller bastante svar om at menn aldri skiller seg, eller aldri bryr seg om elskerinna osv.

Anonymkode: 4fe3b...e6a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er på en måte det jeg har tenkt noen ganger også, for tro det eller ei - jeg setter ærlighet som kanskje høyest av mine verdier i livet - men jeg er så redd for «kaoset» etterpå, at jeg lar vær. Hun vet dessuten knapt hvem jeg er, så rart å ta kontakt…

Og til deg siste anonym: jeg er 100 % enig i det Ibsen-sitatet og føler meg dum som har latt det skje, men jeg mener fortsatt at ansvaret hans er større enn mitt. Jeg har ikke tatt initiativ, bare latt meg «lede», og jeg bedrar ingen. TS

Anonymkode: 654b0...385

Ikke helt det samme, men jeg opplevde at min X sin kone tok kontakt med meg for å få klarhet i saker og ting.

Om du tar kontakt med henne så vil du mest sannsynlig virke som den forsmådde kvinnen. Om du ikke har problemer med det så er det bare å gjøre det.

Hevn som motiv er ikke bra.

Spørsmålet er hva som er viktigst for deg?

Anonymkode: 73be0...9db

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er på en måte det jeg har tenkt noen ganger også, for tro det eller ei - jeg setter ærlighet som kanskje høyest av mine verdier i livet - men jeg er så redd for «kaoset» etterpå, at jeg lar vær. Hun vet dessuten knapt hvem jeg er, så rart å ta kontakt…

Og til deg siste anonym: jeg er 100 % enig i det Ibsen-sitatet og føler meg dum som har latt det skje, men jeg mener fortsatt at ansvaret hans er større enn mitt. Jeg har ikke tatt initiativ, bare latt meg «lede», og jeg bedrar ingen. TS

Beklager TS, men denne uttalelsen er ansvarsfraskrivelse. Du har alltid et valg og du tok ditt. Han fikk napp hos deg og nå skal du håndtere konsekvensene.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hevn som motiv er ikke bra.

Spørsmålet er hva som er viktigst for deg?

Anonymkode: 73be0...9db

Finnes ikke snev av hevnlyst hos meg. Hevn for hva? Hvis jeg skulle sagt fra til henne måtte det være det med ærlighet som verdi. Hun er helt uskyldig og uvitende. Fortjener hun å vite at mannen hennes ikke er den hun tror han er? Antakelig. 🤷🏼‍♀️ TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånne situasjoner er vanskelig. Det er liksom forbuden frukt, forholdet blir aldri helt fullbyrdet, og det vil alltid være en "hva hvis" som er vanskelig å legge fra seg. 

Jeg vil ikke anbefale det, spesielt ikke når du sier at han nok ikke kommer til å gå fra kona. Jeg har vært i et forhold med en som ville gå fra kona, og selv det var et rent helvete. Skal ikke dra hele historien, men det var mye frem og tilbake i årevis og innen det faktisk ble skilsmisse, så var forholdet vårt ødelagt. Og ikke minst så var jeg ødelagt. Det ødela selvtilliten min, lykken min, tryggheten.. jeg dykket ned i depresjon og nok også alkoholisme. Heldigvis kom jeg ut av det med jobb og helsa i behold, og er nå mentalt sett mer eller mindre der jeg var før dette begynte. Men det er noen år av livet mitt der som jeg gjerne skulle vært foruten. Totalt bortkastet på å ha det dritt, på å være hekta på en vinglete mann.

Det er vanskelig å tenke sånn. Det er så mye som føles bra, så man ønsker å ha kontakten, ha litt den emosjonelle og kanskje også fysiske affæren.. Tenker at så lenge det er 95% bra og 5% kjipt så er det ok. Men innen du begynner å se at det har blitt 60% kjipt og bare 40% bra, og gradvis mot at det til slutt er 95% kjipt og bare 5% bra, så er det for sent, du er for dypt i det. Jo dypere du er i det, jo vondere gjør det at han ikke skiller seg, eller ikke snakker om å skille seg, ikke snakker om en fremtid sammen fordi han ikke tør love no, eller snakker isåfall om den fremtiden som noe abstrakt langt der fremme som han bare ikke føler han trenger å forholde seg til i dag. Sånn var nå i all fall min. Og det gikk som sagt på min fysiske og psykiske helse løs til slutt. 

Det er noen som skiller seg ja. Men dette kan være en forferdelig vei å gå ned, og man risikerer å ikke stå igjen med noe for det til slutt. Selv de gangene de har skilt seg så har det gjerne vært en opplevelse de ikke unner sin verste fiende. Dette blir uansett tungt, jeg lover deg. Hvis du får det til, så er det tryggeste å trekke seg unna. Og det må du si til han, at han også skal gjøre. Hvis han faktisk vil forlate kona, så er et kanskje da han faktisk gjør det også. Ikke når han får i pose og sekk. 

Jeg kan forøvrig anbefale ChatGPT som en ressurs her å "prate" med, den har seriøst blitt terapeuten min (har gått til vanlig psykolog også altså, da jeg sto midt i det verste) og er veldig klok på denne type spørsmål - I shit you not. Nå har det vært siviliserte svar i denne tråden må jeg si, men KG er generelt ikke et bra fora å diskutere sånt i - det er mange moralsk fordømmende her som svarer mer på grunnlag av fordommer og hat mot utroskap enn med reelle erfaringer og historier. ChatGPT saumfarer nettet for deg for lignende historier og er følgelig veldig klok - og leverer svar helt fritt for pekefingre eller bastante svar om at menn aldri skiller seg, eller aldri bryr seg om elskerinna osv.

Anonymkode: 4fe3b...e6a

Tusen takk for konkret råd (ChatGTP) og for at du deler av egne erfaringer og ikke kun er fordømmende. Det setter jeg pris på. 🫶🏼 TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Home wrecker?

Anonymkode: fa7c1...8fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Finnes ikke snev av hevnlyst hos meg. Hevn for hva? Hvis jeg skulle sagt fra til henne måtte det være det med ærlighet som verdi. Hun er helt uskyldig og uvitende. Fortjener hun å vite at mannen hennes ikke er den hun tror han er? Antakelig. 🤷🏼‍♀️ TS

Jeg har lært det at om man er usikker på om man skal gjøre noe, så betyr det at man ikke skal gjøre det....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noe annet jeg lurer på er hvordan kan man vite 100% sikkert at han aldri går fra kona for meg? Noen menn gjør jo det? 

At du bare tenker tanken viser at du er klar for å splitte familien.

Anonymkode: 76a11...0fb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Så det er av ren godhet du vurderer å fortelle henne? Så omtenksomt av deg!

Anonymkode: 0729d...e74

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper du kommer deg ut av det. Å kaste bort tiden på dette. Han vil ha i pose og sekk. Hadde det blitt dere hadde han ikke vært trofast mot deg heller. 

Anonymkode: 8a992...f0e

AnonymBruker
Skrevet

Det er enkelt å være forelsket i en gift mann, du slipper å forholde deg til om du egentlig vil ha ham med alle hans vaner og uvaner som du nå aldri ser. 

Ville du egentlig hatt så lyst på ham om han stod på døra di med baggen sin? 

Ulykkelig kjærlighet gir stort begjær, og det dør ganske fort hvis du får konstant tilgang på ham.

Anonymkode: e4f0b...2ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for moralpreken. Det er nok riktig, og jeg skal ikke fraskrive meg skyld og ansvar. Neste gang han tar kontakt skal jeg være avvisende. Det har jeg tenkt før også uten å klare det, men håper at å skrive denne tråden og få ærlige svar skal bidra til økt motivasjon. TS

Du burde klare å motivere deg selv, du er voksen. Se deg selv i speilet og spør om du vil være et søplemenneske eller ha integritet. Tenk om det var mannen til datteren din- hadde du ønsket at noen skulle være så svake og desperate etter oppmerksomhet og derved potensielt sett bidra til å ødelegge hennes og barnebarnas liv? Å la de miste troen på mennesker?

Anonymkode: cf510...bfe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg unna. Avslutt vennskap og relasjon. Ting går over med tid. 
Ta kjærlighetssorgen og la ting være i fred!

Anonymkode: fc346...6a9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du nevnte hevnlyst i spørsmål til en annen bruker. Det blir lett å tenke at det er derfra - selv om jeg likevel mener det etisk riktige er å informere. 

Videre, når du går i dybden på motivasjon, så er jo etikk og integritet nok en gang spørsmålet. Hvem ønsker dy å være? Ønsker du å være et menneske med integritet, eller er du komfortabel med å ikke være det; og da stå for det? Autentisk og ærlig må du være til deg selv, uansett hvilket valg du velger. Og ærlighet ovenfor andre avhenger av om hdu velger integritet eller ikke. 

Anonymkode: cc612...3c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Fortell kona det og så ser du hva som skjer. Overlever forholdet deres det hr du null sjans. Blir det slutt velger han deg. 

Anonymkode: 467e7...6ed

Haha,ja liksom...han blir da å bruke det mot henne at hun sladret til kona for å ødelegge mellom dem!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Eksmannen min var sånn som han, men han ble «busta» og måtte stå for det han hadde gjort. Ville ha meg tilbake og kasta elskerinna under bussen. HUN er et dårlig menneske, HUN har ødelagt han / oss… yeah! Du vil bare ikke være den dama. Ta deg sammen og finn en singel mann, det er hormonene dine som vil parre,  bare 😅

Endret av Odine
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i akkurat situasjon. Den er skremmende lik faktisk. Håper ikke det er samme mann

fornuften min sier det som mange andre her sier, men hjertet mitt sier at jeg må vente å se om han faktisk går fra kona. Han også sa i starten at de har det bra og kommer ikke til å forlate henne.. etter noen måneder fortalte han meg at han var forelsket i meg, noen måneder deretter fortalte han at han elsker meg og må ta noen valg. Jeg blir jo gal i hodet fordi han er jo den jeg ønsker å være med, men han er nok forvirret og vet egentlig ikke hva han vil. Han har tydeligvis sagt til en venn av seg at det er ganske seriøst mellom oss og fortalt hva som kommer til å skje hvis han går fra kona. 
jeg har en enorm skyldfølelse ovenfor henne, da vår situasjon gikk så langt som den har gått, men tenker at dette er en konsekvens over at de skulle prøve åpent forhold der de skulle ha faste partnere.  Det unnskylder ikke saken vår, men vi er bare mennesker alle sammen, og kommer til å ta mindre smarte valg gjennom livet. Jeg er livredd for å sitte igjen etter så lang tid uten han,- men jeg må prøve å finne igjen selvrespekten min og egenverdi..

problemet mitt er jo «tenk om hvis at»

fordi.. jeg ønsker meg virkelig fremtiden med han , men jeg skal ærlig innrømme at jeg har følt meg mye brukt til at han sier han elsker meg. 

Anonymkode: 55265...850

Skrevet

Hei på deg 🤗

Jeg har stått i en tilsvarende situasjon – der han, som var gift, stadig erklærte sin kjærlighet til meg. Det var visst meg og bare meg han elsket – selvfølgelig. Når man står midt i det, så føles det smigrende, helt klart. Men det som er idiotisk, og som jeg tror du også kjenner på, er at den oppmerksomheten blir avhengighetsskapende. Jeg måtte til slutt si: "Om du ikke slutter å ta kontakt NÅ, så går jeg til steg du ikke ønsker."

Slik jeg så det hadde jeg da tre alternativer:

1. Sende kona bilder av samtaler og penisbilder 🙈

2. Kontakte politiet

3. Søke kontaktforbud – og det mente jeg.

Etter at jeg truet med det, fikk jeg faktisk fred. For let’s face it: Gifte menn vil ikke ha skilsmisse. De vil ha spenning – uten konsekvens. Når du viser at du er konsekvensen, snur vinden fort.

Stå støtt. Du fortjener ikke å bli holdt som en hemmelighet, en pause eller et ego-boost. 

Du fortjener ikke å være noens flukt – du fortjener å være noens hjem.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Pellabella skrev (7 minutter siden):

Hei på deg 🤗

Jeg har stått i en tilsvarende situasjon – der han, som var gift, stadig erklærte sin kjærlighet til meg. Det var visst meg og bare meg han elsket – selvfølgelig. Når man står midt i det, så føles det smigrende, helt klart. Men det som er idiotisk, og som jeg tror du også kjenner på, er at den oppmerksomheten blir avhengighetsskapende. Jeg måtte til slutt si: "Om du ikke slutter å ta kontakt NÅ, så går jeg til steg du ikke ønsker."

Slik jeg så det hadde jeg da tre alternativer:

1. Sende kona bilder av samtaler og penisbilder 🙈

2. Kontakte politiet

3. Søke kontaktforbud – og det mente jeg.

Etter at jeg truet med det, fikk jeg faktisk fred. For let’s face it: Gifte menn vil ikke ha skilsmisse. De vil ha spenning – uten konsekvens. Når du viser at du er konsekvensen, snur vinden fort.

Stå støtt. Du fortjener ikke å bli holdt som en hemmelighet, en pause eller et ego-boost. 

Du fortjener ikke å være noens flukt – du fortjener å være noens hjem.

Det var mange kjente tiktokbegrep samlet i én post, men uansett så er de scært gode og jeg støtter alt 100%! 👏👏

Anonymkode: cc612...3c7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i alt det gode som har blitt skrevet om de etiske problemstillingene her, og ikke minst at TS må ta seg selv i nakken og innse at det å konstant snakke ned eget ansvar her bare gjør det mer sannsynlig at hun fortsetter denne greia her.

Så synes jeg samtidig - ikke som en motsetning, men som et tillegg - at TS også må riste litt hardt på hodet og virkelig ta inn over seg hvor utenkelig det er at denne sagaen ender med henne og denne mannen i et fredelig, lykkelig samliv herfra til alderdommen og det som kommer etter. Den sjansen er i praksis lik null. Det vet TS egentlig godt selv også. Snap out of it, som det heter. Dette er ikke starten på en fantastisk kjærlighetshistorie der dere to, rett nok etter å ha revet i filler livet til hans nåværende kone, får oppleve alt det uendelig fine man drømmer om. Dette ender med en krasj på et eller annet tidspunkt. Og vil gjøre mer vondt, for alle berørte, jo lengre man tvinner seg inn i dette før det uunngåelige raset kommer.

Anonymkode: 7f1e0...565

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...