Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

abyss.webp

Anonymkode: 5ffea...679

Det fikk ikke meg til å føle noe, i alle fall. Hadde ikke villet kjøpt det, eller hatt det på veggen. Kan for øvrig ingenting teknisk om hva som er bra eller dårlig kunst, så meningen min er utelukkende basert på mine egne følelser for bildet.

Men hvorfor spør du? 

Endret av Tripptrapp1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Liker du det, så for all del: heng det opp. Personlig synes jeg det er noe jeg ville vært flau over å ha på veggen – men det er selvsagt min subjektive følelse, og jeg skal ikke være smakspoliti.

Men kunstnerisk er det like interessant som forskjermen på en Toyota Avensis…

Tviler ikke på at det er et oljemaleri, men dette ser ut til å være et typisk masseprodusert sådan av typen de spyr ut ut fra de store "kunst"fabrikkene i Kina. Søk opp byen Dafen i Kina på Google eller YouTube, så ser en litt hvordan det foregår. Dette er stor industri i en rekke byer i Kina, men også i Thailand og Vietnam. Der kan en bestille kasser eller containere med oljemalerier etter eget ønske.

Jeg anbefaler å heller bruke pengene på en stilig plakat og en pizza Grandiosa – eventuelt en "Elg i solnedgang". 😉

Anonymkode: 81ccd...c66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

abyss.webp

Anonymkode: 5ffea...679

Jeg merker at jeg lurer på hva papegøyen (til venstre i bildet) gaper etter  :ler:

Ut over det, jeg liker bedre figurativ kunst, og aller helst naturrealisme, og dette maleriet er ikke i min stil av den grunn.

Anonymkode: 17911...0db

Skrevet

Ikke min stil, men det hadde vært finere uten de svarte strekene - det ser llitt ut som en unge fant en sprittusj i et ubevoktet øyeblikk...

Anonymkode: 59205...b75

Jeg er enig i at det hadde vært mye finere uten de sorte strekene. Jeg har sett på maleriet en stund. Hver gang hjernen min klarer å lage et mønster av fargene, så ødelegger strekene og drar meg ut av boblen. Jeg kan ikke hvile blikket på maleriet uten å bli irritert.

AnonymBruker
Skrevet

Ser masseprodusert ut. Jeg liker best originaler, og det trenger ikke å bli så dyrt heller hvis man bestiller noe fra en relativt ukjent kunstner.

Anonymkode: 81927...99e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke et maleri.

Anonymkode: 6b4c2...f80

AnonymBruker
Skrevet

Ikke min stil, men det hadde vært finere uten de svarte strekene - det ser llitt ut som en unge fant en sprittusj i et ubevoktet øyeblikk...

Anonymkode: 59205...b75

Enig med deg.  Veldig forstyrrende med de svarte strekene 

Anonymkode: 219dc...d72

AnonymBruker
Skrevet

Den nettsiden skriker scam/svindel…? 

Er du klar over at det å sende et ferdig opprammet oljemaleri av den størrelsen koster mer enn 1500kr? Og her koster det så lite som 1795 kr bare for maleriet - og det er gratis frakt? 

Og de har ikke engang et norsk org-nummer, og de har kun et DANSK telefonummer på nettsiden sin? Men det står at de er et norskregistrert selskap, finner dog ingen NUF-nummer koblet til dette. 

Ærlig talt. Klarer dere ikke se svindel på egenhånd?????

Anonymkode: d82e6...e92

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, for fargeløst, hardt og "depressivt", og mangler et helhetlig uttrykk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Den nettsiden skriker scam/svindel…? 

Er du klar over at det å sende et ferdig opprammet oljemaleri av den størrelsen koster mer enn 1500kr? Og her koster det så lite som 1795 kr bare for maleriet - og det er gratis frakt? 

Og de har ikke engang et norsk org-nummer, og de har kun et DANSK telefonummer på nettsiden sin? Men det står at de er et norskregistrert selskap, finner dog ingen NUF-nummer koblet til dette. 

Ærlig talt. Klarer dere ikke se svindel på egenhånd?????

Anonymkode: d82e6...e92

Selv om jeg som tidligere påpekt synes at dette er verdiløs plakat"kunst", så må jeg arrestere deg her: Du serverer injurierende tullprat.

Følgende kunne du i likhet med meg funnet ut enkelt selv på fire minutter, før du hev deg over tastaturet:

Selskapet er registrert som NUF i Norge med org. nr. 925 574 767, og ble registrert i 2020.

https://www.proff.no/selskap/mynewart/-/postordre-internetthandel/IFB2A2710K9

I Danmark har det org. nr. 37341754, og ble registrert i 2017.

https://datacvr.virk.dk/enhed/virksomhed/37341754?fritekst=37341754&sideIndex=0&size=10

Anerkjente Trustpilot gir heller ingen grunn til bekymring i seg selv:

https://www.trustpilot.com/review/www.mynewart.dk

Men igjen: dette er masseproduserte oljemalerier for folk som bare skal ha et eller annet på veggen, og som på ingen måte er opptatt av kunst. Du kan til og med bestille samme motiv i andre størrelser dersom du har slike ønsker. Selskapet bestiller trolig en container med bilder av gangen fra fabrikken i Kina.

Anonymkode: 81ccd...c66

AnonymBruker
Skrevet

Gir meg ingenting.

Anonymkode: 9fea2...95a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...