Gå til innhold

Er det fortsatt uro mot turisme i spania/malaga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det er noen år siden jeg og familien var i malaga. Men har hørt hørt om anti-turismen der ifjord, og leser om dette av og til på nyhetene. Er det noen som har vært i malaga eller nærområdet som kan si noe mer om dette? Tør nesten ikke reise dit lengre...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er stadig reportasjer om dette i flere media, ukentlig vil jeg si…

Anonymkode: da8ad...487

AnonymBruker
Skrevet

Min bror, kjæresten og 3 barn var på Mallorca i fjor og de merket ingenting av det som var i media.

de skylder på feil personer, når covid stengte turisme for 5 år siden gråt de i nyhetene

Anonymkode: 80a81...732

AnonymBruker
Skrevet

Uansett, hvorfor må man dra akkurat til de stedene som sliter med masseturisme? Altså, Malaga er faktisk en ganske fin by, men det fines så mange steder å dra i Europa som er enda finere, bedre og billigere, så med mindre man har et brennende ønske om å møte naboen på ferie, så er det faktisk ganske lett å løse.

Anonymkode: fe95a...09b

• Liker 1
Skrevet

Som regel får man bare en del av sannheten, om i det hele tatt sannet, fra media.... Det er nok noen som protesterer og lager bråk, men tror ikke det er noen stor sak. Og det er mest mot utleie leiligheter (ikke hotell) det protesteres. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis 10 personer samler seg med plakater et sted i verden så får det 5 minutter i Dagsrevyen uansett. Det betyr ikke at det er et stort fenomen.

Ingen av de jeg kjenner som har vært i Spania denne sommeren har sett noen demonstrasjoner.

Anonymkode: c6ede...8e1

Skrevet (endret)

Mine foreldre (og VELDIG mange andre Nordmenn) har leilighet utenfor Alicante. De har ikke merket stort annet en veldig mye stygge ting som er tagget rundt omkring om utlendinger. Var visst noen som også hadde fått tagget ned bilen sin. Ellers visstnok alt som før. I hvertfall for mine foreldre.

Endret av Fant80
AnonymBruker
Skrevet

Er vel andre steder som er mer rammet av overrturisme enn Malaga - som Barcelona, Kanariøyene, Mallorca etc. I Malaga er jo det mange andre steder langs kysten som "avlaster" selve byen. Uanansett - disse demonstrasjonene er vel i hovedsak sporadiske og det skal ganske mye til før man merker noe av det direkte. 

Anonymkode: 43bd4...d8c

AnonymBruker
Skrevet

Var på Mallorca i fjor og merket ingenting. Men jeg er bevisst på å ikke bruke airbnb, vi spiser på lokale restauranter (har ikke all-inclusive på hotellet) og at vi ikke i større grad bidrar til at lokalbefolkningen blir husløse eller ikke har råd til bopel, og at vi bidrar med å legge igjen litt penger lokalt. 

Møtte bare hyggelige mennesker der nede :)

Anonymkode: 955b0...a25

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...