AnonymBruker Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli er det noen mulighet for mannen å få sykemelding sånn at han kan være hjemme i 2 dager mens jeg går gjennom en spontanabort? jeg har ikke lyst til å være hjemme alene når jeg går gjennom det men mannen sier at det blir vanskelig for han å ta fri jeg hadde en medisinsk abort for en mnd siden som ikke ble fullført så jeg må ta pillene på nytt om 2 dager så skal jeg på kontroll dagen etter for og se om jeg trenger en utskrapning Anonymkode: 8733c...cd0
AnonymBruker Skrevet 21. juli #2 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (37 minutter siden): er det noen mulighet for mannen å få sykemelding sånn at han kan være hjemme i 2 dager mens jeg går gjennom en spontanabort? jeg har ikke lyst til å være hjemme alene når jeg går gjennom det men mannen sier at det blir vanskelig for han å ta fri jeg hadde en medisinsk abort for en mnd siden som ikke ble fullført så jeg må ta pillene på nytt om 2 dager så skal jeg på kontroll dagen etter for og se om jeg trenger en utskrapning Anonymkode: 8733c...cd0 Snakk med fastlegen, det burde være mulig. Anonymkode: 7c32c...a9d
AnonymBruker Skrevet 21. juli #3 Skrevet 21. juli Tror nok ikke han kan få sykemelding, for det er ikke han som er syk. Men kanskje han kan få velferdspermisjon eller noe lignende? Ville spurt fastlegen hva som er mulig å få til. Leit å høre at du går igjennom en spontanabort. ❤️ Anonymkode: ccabe...779 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli Mannen er da ikke syk? Hsn kan selvfølgelig snakke med jobben om velferdspermisjon/feriedager/avspasering, men det er ingen grunn til at han skal få sykemelding. Anonymkode: e4bec...64b 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #5 Skrevet 21. juli Velferdspermisjon. Føler med deg, jeg har gått gjennom det samme. Anonymkode: f349c...c1e 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli Spontanabort eller medisinsk abort? Anonymkode: 1b363...91e 4
Prelunia Skrevet 21. juli #7 Skrevet 21. juli (endret) Da jeg gjennomgikk MA, og måtte ta pillene for å få ut restene , så bestemte jeg jo selv hvilken dag jeg tok de. Så jeg tok de i helga, slik at mannen var hjemme med meg. Endret 21. juli av Prelunia 8 3
tussi84 Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli Mulig han kan få velferdspermisjon, men uten lønn. Jeg husker ikke helt, men de to gangene jeg spontan aborterte etter uke 7, så fikk jeg beskjed om at jeg skulle helst ha tilsyn i den mest aktive fasen under aborten. Dette fordi noen blør så mye at de bør komme seg på sykehuset, andre kan få så vondt at allmenntilstand blir veldig dårlig/evt noen få besvimer pga smerter. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #9 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mannen er da ikke syk? Hsn kan selvfølgelig snakke med jobben om velferdspermisjon/feriedager/avspasering, men det er ingen grunn til at han skal få sykemelding. Anonymkode: e4bec...64b jeg har prøvd å si det til han flere ganger men han vil ikke at sjefen skal spørre hele tiden om hvordan det går, noe jeg kan forstå men samtidig syns jeg det er veldig irriterende at han har sakt det til hele familien sin at vi har mistet, noe jeg syns dem ikke trengte å vite når dem ikke viste at jeg var gravid Anonymkode: 8733c...cd0 1
Lyslys Skrevet 21. juli #10 Skrevet 21. juli Mannen får ikke sykemelding når du evt. føder heller. Velferdspermisjon uten lønn er det rette. 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #11 Skrevet 21. juli Prelunia skrev (6 minutter siden): Da jeg gjennomgikk MA, og måtte ta pillene for å få ut restene , så bestemte jeg jo selv hvilken dag jeg tok de. Så jeg tok de i helga, slik at mannen var hjemme med meg. jeg kan ikke det siden spontaborte ble ikke fullført så jeg må ta pillene på nytt på onsdag, første tablett i dag som man blir litt svimmel av og måtte ta den på legekontoret torsdag må jeg tilbake for og se om spontanaborten ble fullført Anonymkode: 8733c...cd0
AprilLudgate Skrevet 21. juli #12 Skrevet 21. juli Jeg hadde MA, og mannen fikk ikke sykemelding når jeg skulle ha kirurgusk abort. Han fikk fri uten lønn mener jeg.
AnonymBruker Skrevet 21. juli #13 Skrevet 21. juli Lyslys skrev (6 minutter siden): Mannen får ikke sykemelding når du evt. føder heller. Velferdspermisjon uten lønn er det rette. det har vi ikke råd til Anonymkode: 8733c...cd0
Prelunia Skrevet 21. juli #14 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg kan ikke det siden spontaborte ble ikke fullført så jeg må ta pillene på nytt på onsdag, første tablett i dag som man blir litt svimmel av og måtte ta den på legekontoret torsdag må jeg tilbake for og se om spontanaborten ble fullført Anonymkode: 8733c...cd0 Har de ikke spurt om du har muligheten til å ha noen hos deg ? Det gjorde de hos meg, siden de ikke ønsket at noen skulle være alene med tanke på risiko for store blødninger osv. Hadde jeg ikke hatt noen sa de at jeg måtte være på sykehuset. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #15 Skrevet 21. juli Mannen min ringte legen og spurte om sykemelding. Legen sa han kunne få sykemelding hvis han ble psykisk påvirket av det, og ikke bare for at jeg trengte noen med meg. Anonymkode: 8c501...d95
Prelunia Skrevet 21. juli #16 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): det har vi ikke råd til Anonymkode: 8733c...cd0 Dersom det ikke er noe annen mulighet hadde jeg gjort dt alene , men laget en avtale med mannen at han skulle ringe meg jevlig for å sjekke opp hvordan det går. Dersom det skjer noen komplikasjoner , eller du ikke svarer, får mannen heller si at det har skjedd en nødssituasjon hjemme og at han må dra. Så får han heller forklare greia hvis det blir nødvendig. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #17 Skrevet 21. juli Prelunia skrev (2 minutter siden): Har de ikke spurt om du har muligheten til å ha noen hos deg ? Det gjorde de hos meg, siden de ikke ønsket at noen skulle være alene med tanke på risiko for store blødninger osv. Hadde jeg ikke hatt noen sa de at jeg måtte være på sykehuset. legene snakket ikke noe om det når jeg var der men dem vet at jeg er gift så dem regnet sikkert med at jeg han kunne være der for meg når jeg skal ta pillene på nytt. han var ikke med inn på timen bare kjørte meg Anonymkode: 8733c...cd0
AnonymBruker Skrevet 21. juli #18 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): det har vi ikke råd til Anonymkode: 8733c...cd0 To dager trekk i lønn? Men hvordan har dere råd til barn? Tuller du med oss, med et så alvorlig tema? 😥 Anonymkode: e53b7...6ea 9 10
AnonymBruker Skrevet 21. juli #19 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): To dager trekk i lønn? Men hvordan har dere råd til barn? Tuller du med oss, med et så alvorlig tema? 😥 Anonymkode: e53b7...6ea selfølgelig tuller vi ikke med det, mannen min er konsulent så han får meste parten av lønna si i bonus som er mere enn hva di fleste får i mnd pluss så blir det mer enn to dager til sammen, han tok seg fri di første dagene som jeg mistet for en mnd siden pluss en lang bryllupsreise han jobber på et lite team hvor dem hele tiden er avhengig av at han er der og det er å det er ikke lenge siden han begynte i den nye jobben så han føler han ikke kan ta så mye fri. det er helt andre regler for konsulenter dem tjener mye men fri kan dem ikke ta omtrent, han tok nesten alderi fri når jeg hadde kreft heller Anonymkode: 8733c...cd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå