Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg er nr 8 i køen hos UIB på venteliste på Geovitenskap retning Geologi. Er d noen som vet hvor mange som pleier å komme inn via suppleringsopptaket? Eventuelt ifjor eller året før?

jeg kom inn på geofag og informatikk som er i samme bygg men bare litt annerledes retning, kan jeg eventuelt spørre om et internt bytte når studiestart er i tilfelle de har åpne plasser?

har så utrolig lyst å komme inn

Anonymkode: b7add...594

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange som pleier å komme inn spiller ingen rolle. Studiet kan ha valg en annen strategi enn tidligere. Du må rett og slett vente til suppleringsopptaket.

Anonymkode: 1ab18...3a8

Skrevet

Hva mener du annen strategi?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mange som pleier å komme inn spiller ingen rolle. Studiet kan ha valg en annen strategi enn tidligere. Du må rett og slett vente til suppleringsopptaket.

AnonymBruker
Skrevet
UIBGEO2025 skrev (1 minutt siden):

Hva mener du annen strategi?

De kan ha overbooket mye eller lite er år, og så bestemme seg for å gjøre det motsatte neste år.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De kan ha overbooket mye eller lite er år, og så bestemme seg for å gjøre det motsatte neste år.

Nå skjønner jeg ikke helt hva fu mener? Overbooket? Jeg vet de har 38 studieplasser og at d e ganske mange på ventelista. Har en venninne som er nr 24

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå skjønner jeg ikke helt hva fu mener? Overbooket? Jeg vet de har 38 studieplasser og at d e ganske mange på ventelista. Har en venninne som er nr 24

De kan ha overbooket, tatt inn 80, fordi de vet mange faller fra. Ventelisten vil dermed ikke bevege seg så mye. (sier ikke at det er slik hos deg men slikt skjedde hos meg i fjor)

Anonymkode: 659ab...7ca

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De kan ha overbooket, tatt inn 80, fordi de vet mange faller fra. Ventelisten vil dermed ikke bevege seg så mye. (sier ikke at det er slik hos deg men slikt skjedde hos meg i fjor)

Anonymkode: 659ab...7ca

Aiai håper ikke d

Endret av UIBGEO2025
AnonymBruker
Skrevet
UIBGEO2025 skrev (4 minutter siden):

Aiai håper ikke d

De fleste overbooker og tar inn lagt flere studenter enn det er plass til. Så du er forberedt på det

Anonymkode: 6e7ec...e78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Usikker på hvor mange studieplasser det egentlig er. Synes kullene har vært veldig store i di senere årene, men jeg kjenner ikke til strategien om hvor mange som tas inn (faller alltid en del i fra), og hvor mange som faktisk fortsetter og at det er derfor kullene er store. Vil tro at det er en sjanse for deg å komme inn på plass nummer åtte, krysser fingrene for det 🤞🤞

Anonymkode: 66aa6...089

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De fleste overbooker og tar inn lagt flere studenter enn det er plass til. Så du er forberedt på det

Anonymkode: 6e7ec...e78

Nå er studie relativt nytt og har i flere av årene tatt inn alle som søkte så håper d fører til at de kanskje ikke overbooker altfor mye

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Usikker på hvor mange studieplasser det egentlig er. Synes kullene har vært veldig store i di senere årene, men jeg kjenner ikke til strategien om hvor mange som tas inn (faller alltid en del i fra), og hvor mange som faktisk fortsetter og at det er derfor kullene er store. Vil tro at det er en sjanse for deg å komme inn på plass nummer åtte, krysser fingrene for det 🤞🤞

Anonymkode: 66aa6...089

Når d faller en del i fra. Tror du jeg har en sjanse å bytte meg over internt fra Geofag og Informatikk? Jeg kom inn der men d er andre valget. D e mye likt da. Matten er lik og ja e mye likt første semester.

Har så utrolig lydt å komme inn på geovitenskap retning geologi hehe

Skrevet

Man kan søke om intern overgang, men du får ikke innvilget før du har fullført minst 50% av studiet du allerede går på. Les mer her

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Håper du takket ja til studieplass. Du kan søke intern overgang til våren eller neste høst. 

Lykke til med studiestart! 

Anonymkode: d077b...2f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...