AnonymBruker Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli Økte den også nå, sammen med økning på uføretrygden? Har fått mer i barnetillegg også. Noen som vet? Anonymkode: 58534...d76
AnonymBruker Skrevet 21. juli #2 Skrevet 21. juli https://www.nav.no/uforetrygd#tillegg Hva kan du få? Du kan tidligst få barnetillegg fra måneden etter at barnet er født. Barnetillegget opphører senest fra og med måneden etter at barnet har fylt 18 år. For hvert barn kan du få inntil 0,4 ganger folketrygdens grunnbeløp i barnetillegg per år. Det tilsvarer i dag 52 064 kroner. I perioden 1. januar 2016 til 30. juni 2022 kunne ikke uføretrygden og barnetillegget til sammen være høyere enn 95 prosent av inntekten du hadde før du ble ufør. Denne regelen ble fjernet fra og med 1. juli 2022. Trygdetiden din har betydning for barnetillegget. Har du ikke full trygdetid, vil barnetillegget bli redusert ut fra trygdetiden din. Bokmerk gjerne siden til senere Anonymkode: 29123...2ed
AnonymBruker Skrevet 21. juli #3 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): https://www.nav.no/uforetrygd#tillegg Hva kan du få? Du kan tidligst få barnetillegg fra måneden etter at barnet er født. Barnetillegget opphører senest fra og med måneden etter at barnet har fylt 18 år. For hvert barn kan du få inntil 0,4 ganger folketrygdens grunnbeløp i barnetillegg per år. Det tilsvarer i dag 52 064 kroner. I perioden 1. januar 2016 til 30. juni 2022 kunne ikke uføretrygden og barnetillegget til sammen være høyere enn 95 prosent av inntekten du hadde før du ble ufør. Denne regelen ble fjernet fra og med 1. juli 2022. Trygdetiden din har betydning for barnetillegget. Har du ikke full trygdetid, vil barnetillegget bli redusert ut fra trygdetiden din. Bokmerk gjerne siden til senere Anonymkode: 29123...2ed Du misforstår spørsmålet tror jeg. Uføretrygden min gikk opp litt fra 1 juni. Trodde det var bare den, men ser jeg får mer i barnetillegg også. Er det noe feil, eller skal den også gå opp? Anonymkode: 58534...d76
AnonymBruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli Grunnbeløpet ble også justert, så ja. Anonymkode: a893b...ab6
AnonymBruker Skrevet 21. juli #5 Skrevet 21. juli Like forvirra hvert år med tanke på barnetillegg og øke i uføretrygd. Relativt fersk i ståa enda Har egentlig ikke rett på barnetilleg grunna 1800,- for mye i samla inntekter her, men nå i juni fikk jeg noen kroner i barnetillegg. Fikk også 1000,- kr mer i skatt, så vinninga gikk egentlig opp i spinninga. I år også.. Anonymkode: 2d26e...660
AnonymBruker Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du misforstår spørsmålet tror jeg. Uføretrygden min gikk opp litt fra 1 juni. Trodde det var bare den, men ser jeg får mer i barnetillegg også. Er det noe feil, eller skal den også gå opp? Anonymkode: 58534...d76 Som du ser, så følger barnetillegget grunnbeløpet. Grunnbeløpet gikk jo opp i mai, derfor også uføretrygden din økte. Så ja, barnetillegget øker også. Anonymkode: 29123...2ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå