AnonymBruker Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli Ideelt sett skulle dette vært mer planlagt, men det ble impuls. Vi skal være borte i 4 dager. Vi bor ved Victoria station. Hva bør vi se? Harry Potter-museet er fullbooket ut august, så det utgår. London Dungeon tror jeg blir for skummelt Jeg tenker madamme tussauds og London eye, må vi få med oss. Bør jeg booke billetter allerede nå? Eller kan jeg ta det f.eks dagen før? synes det er vanskelig å detaljeplanlegge ferien til punkt å prikke en uke frem i tid. Lettere å bestemme seg dagen før, hva man vil gjøre i morgen.. Hva er dine erfaringer? Må man booke billetter til slikt flere dager i forveien? Hva annet anbefaler dere at vi får med oss? Setter pris på alle tips!! Anonymkode: b67b0...af4
AnonymBruker Skrevet 21. juli #2 Skrevet 21. juli Dere må jo innom Hamleys! Og jeg ville prøvd å få tak i billetter til en musical Anonymkode: 45a9e...1c9 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #3 Skrevet 21. juli Var i London i 2022 med jenter på 7, 10 og 11 år. Vi hadde kjøpt billetter til Lion King musical og booket Afternoon Tea like ved Buckingham Palace. Ellers ikke noe booket; vi tok en Hop on and off buss en dag. Vi tuslet i Oxford Street, langs Themsen, besøkte Hamleys og Hyde Park. London har så mye å by på så ville ikke ha planlagt for mye på forhånd, blir uansett ikke nok tid på 1 tur. Anonymkode: b04b5...2bb 3 1
enkefru Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli Ta kanalbåt fra Little Venice på Regent canal til Camden Market 1 1
test1e Skrevet 21. juli #5 Skrevet 21. juli Mange gode tips i denne tråden: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1847258-london-tips-til-barn-85-år/#comment-36160718
AnonymBruker Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli enkefru skrev (2 timer siden): Ta kanalbåt fra Little Venice på Regent canal til Camden Market Støtter denne, og det er utrolig mye morsomt og rart å se ved Camden Market. Vil man ha båttur på Thames i tillgg, ville jeg valgt vanlig rutebåt og tæppet kortet istedenfor å booke dyre billetter på en sightseeing-båt. Anonymkode: 1248f...70b 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #7 Skrevet 21. juli Pleier bare mate alt om alder, interesser, og alt, inn i chat GPT. Anonymkode: 217e6...563
AnonymBruker Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ideelt sett skulle dette vært mer planlagt, men det ble impuls. Vi skal være borte i 4 dager. Vi bor ved Victoria station. Hva bør vi se? Harry Potter-museet er fullbooket ut august, så det utgår. London Dungeon tror jeg blir for skummelt Jeg tenker madamme tussauds og London eye, må vi få med oss. Bør jeg booke billetter allerede nå? Eller kan jeg ta det f.eks dagen før? synes det er vanskelig å detaljeplanlegge ferien til punkt å prikke en uke frem i tid. Lettere å bestemme seg dagen før, hva man vil gjøre i morgen.. Hva er dine erfaringer? Må man booke billetter til slikt flere dager i forveien? Hva annet anbefaler dere at vi får med oss? Setter pris på alle tips!! Anonymkode: b67b0...af4 Tror ikke det er lurt og bestille dagen før da dere må ordne elektronisk reisetillatelse til England. Det tar 24-72 timer før dere får svar. Dette er nye regler for England. Anonymkode: 407f4...d4d 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #9 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror ikke det er lurt og bestille dagen før da dere må ordne elektronisk reisetillatelse til England. Det tar 24-72 timer før dere får svar. Dette er nye regler for England. Anonymkode: 407f4...d4d Jeg forsto henne som at turen er bestilt, og at det er aktiviteter hun lurer på om må forhåndsbestilles. Tror det beste bare er å gå inn på de aktuelle tingene og sjekke om det er ledige timeslots. Anonymkode: 1248f...70b
AnonymBruker Skrevet 21. juli #10 Skrevet 21. juli Og kan legge til at ETA vanligvis bare tar noen minutter å få, og det holder å ha søkt før man drar. Men jeg ville ikke gjort det på flyplassen som jeg ser enkelte har styrt med. Anonymkode: 1248f...70b 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #11 Skrevet 22. juli Madame Tussauds er gørrkjedelig, og unger vet gjerne ikke hvem halvparten av figurene er, så de pengene ville jeg heller brukt på noe annet. Om dere skal til Camden, som nevnt over her, er der en innendørs arcade som mine unger synes er veldig stas. Covent Garden er også fint å rusle rundt i (mye finere enn Camden etter min mening), og det er nydelig å gå langs South Bank og se på folkelivet og gateartistene, og å kjøpe seg noe godt å spise i en av de mange bodene. Ellers er der jo mange muséer som er veldig godt tilrettelagt for barn, f.eks. Natural History Museum, Science Museum og British Museum. Lurt å booke billett i forveien til det meste, vil jeg si! Jeg har ikke rukket å ta med mine på det enda, men planen er å ta med ungene for å spise frokost i Sky Garden (Brasserie Darwin) en morgen - det synes i hvert fall jeg er veldig stas, og tror det kan være kjempestas for barn også. Anonymkode: 0f2a6...12b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #12 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tror ikke det er lurt og bestille dagen før da dere må ordne elektronisk reisetillatelse til England. Det tar 24-72 timer før dere får svar. Dette er nye regler for England. Anonymkode: 407f4...d4d Tusen takk for opplysningen! Dette var jeg ikke klar over i det hele tatt. Burde vært informasjon om behov for reisetillatelse når man booker flybilletter til England. Men det gikk heldigvis fort å ordne! Hadde jeg ikke lest kommentaren din kunne jeg risikert at hele reisen ikke hadde blitt noe av. Takk! Og tusen takk for alle tips til ting å gjøre i London. Jeg har notert ned, og vil sjekke ut nærmere ❤️ Anonymkode: b67b0...af4 2 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #13 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (23 timer siden): Harry Potter-museet er fullbooket ut august, så det utgår. Men dere kan dra til King's Cross jeenbanestasjon og se på plattform 9 3/4 😉 Anonymkode: fb28b...2bc 1
Kjetil E Skrevet 22. juli #14 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (På 21.7.2025 den 18.08): Ideelt sett skulle dette vært mer planlagt, men det ble impuls. Vi skal være borte i 4 dager. Vi bor ved Victoria station. Hva bør vi se? Harry Potter-museet er fullbooket ut august, så det utgår. London Dungeon tror jeg blir for skummelt Jeg tenker madamme tussauds og London eye, må vi få med oss. Bør jeg booke billetter allerede nå? Eller kan jeg ta det f.eks dagen før? synes det er vanskelig å detaljeplanlegge ferien til punkt å prikke en uke frem i tid. Lettere å bestemme seg dagen før, hva man vil gjøre i morgen.. Hva er dine erfaringer? Må man booke billetter til slikt flere dager i forveien? Hva annet anbefaler dere at vi får med oss? Setter pris på alle tips!! Anonymkode: b67b0...af4 Jeg vil annbefale The Shard fremfor London Eye. Da kommer du dobbelt så høyt som du gjør i The Shard. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #15 Skrevet 22. juli Anbefaler også å droppe Madame Tusseau. Mange fine museer i London, sjekk hva ungene dine liker. Mine likte for eksempel Imperial War Museum og naturhistorisk museum. British Museum var de mer lunkne til - det er uansett fullt av greier engelskmennene har stjålet. Det ligger et gammelt krigsskip langs Themsen (museum), det er på lista mi neste gang! Tower of London (inkludert vollgraven, hvis de fremdeles har blomster nedi der). Hamleys ja - avklar budsjett på forhånd. Og jeg synes ikke den er SÅ stor… London eye, og så ligger det et akvarium like ved også som ungene elsket. Ikke langt unna er det en 3D-kino også, det kan være gøy. Anonymkode: c0b59...efb 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #16 Skrevet 22. juli Når det gjelder Harry Potter - billetter er gjerne utsolgt måneder i forveien rett fra HP, men de kjøpes nok opp av firma som selger organiserte bussturer dit. Så hvis HP er et stort ønske - sjekk disse turene. Det var sånn vi fikk billetter dit. Anonymkode: c0b59...efb 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #17 Skrevet 23. juli Hvis du bruker søkefunksjonen her i forumet og taster inn London og barn i denne forumkategorien så vil du se at vi har gitt mengder av gode(?) svar på dette tidligere. 🙂 God tur Anonymkode: ae594...d57 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #18 Skrevet 23. juli Tower og Science museum. Dropp Madame Tussaud. Hamley’s skjønner jeg ikke fascinasjonen med, det er bare en lekebutikk. Covent Garden er hyggeligere enn Oxford Street. Båttur på Themsen kan være fint. Anonymkode: d333d...048 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #19 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tower og Science museum. Dropp Madame Tussaud. Hamley’s skjønner jeg ikke fascinasjonen med, det er bare en lekebutikk. Covent Garden er hyggeligere enn Oxford Street. Båttur på Themsen kan være fint. Anonymkode: d333d...048 Signerer både Tower of London og Science museum! Anonymkode: c0b59...efb
AnonymBruker Skrevet 23. juli #20 Skrevet 23. juli Ikke brukt tid på Madame Tussaude og London Eye. Det er dritkjedelig, spesielt for barn i den alderen. Husk at London Eye bruker en time på å gå rundt, og du står i en glassboks Med 50 andre mennesker. Vil dubba utsikt så drar du heller på skygarden (book gratisbilletter i god tid i forveien, eller spis på en av restaurantene der for å få gratis inngang. Sjekk tiden for når barn har lov til å være der). spis på Happy London, book bord. Ved 20-tiden er det pop-up show der (Picadilly). Besøk chips town ved Picadilly (masse butikker der de selger kinesisk godteri) kjøpesenter: besøk Westfield London (gigantisk stort), eller Westfield stratford. Oxford street er ikke lengre det det var, men antagelig verdt å besøke. Gå inn på kjøpesenteret i Oxford som heter Selfridges. Ta rulletrappen helt opp (tror jeg) til caféen som heter EL & N (denne finnes også på Westfield London). things to do: camden marked. Spis i mathallen, der er det mye roligere. det finnes en fantastisk Charlie og sjokoladefabrikken café i London, men jeg husker ikke hvor. London zoo er koselig. Buckingham palace kan være spennende for barn på den alderen, kanskje spesielt om de er jenter. Tower of London: koselig, men er mest for de som er interessert i historie. Uten audioguide er det ikke verdt besøket. Kronjuvelene er kanskje spennende å se. last ned city mapper, registrer hotellets adresse som hjem. Bruk T-bane, ikke buss. Forbered barna på lange avstander, mye mennesker og dårlig klima. Anonymkode: e8485...118
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå