Gå til innhold

Legger du ut bilder av dine barn på sosiale medier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

F eks facebook/snapchat ol

Anonymkode: c31f2...3ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er bare influencere a la Caroline Berg Eriksen som gjør sånt. 

Anonymkode: 86488...154

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Over hodet ikke.

Gitt beskjed til alle slekt også.

Ingen bilder av våre barn på internett før dem er gamle nok til selv å skjønne konsekvensene.

Har måtte rapportere ei tante som ikke hørte etter, og nektet å slette.

Heldigvis slettet Facebook bildene, hun blei forbanna, så hun får ikke lenger komme på besøk eller ta bilder av barna.

Har slekt og venner som har opplevd uthenting i ettertid pga bilder foreldre har lagt ut på SoMe.

Anonymkode: 2169b...4f7

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, overhodet ikke.

Anonymkode: df4c9...a3b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 33a22...7af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Facebook-nei

Snap- ikke på story, men til familie/nære venner.

Anonymkode: a5864...49a

AnonymBruker
Skrevet

Sender bilder på private meldinger til familie og venner på messenger og snap. Legger ikke ut noe offentlig. Legger ikke ut noe om meg selv eller mannen heller, så ville vært rart å legge ut barna. 

Anonymkode: f4b7e...7ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Gitt beskjed til slekt om at det ikke skal gjøres.

Anonymkode: fdd31...c30

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg har lukket profil, og kun mine nærmeste selv på facebook. Deler et bilde på bursdager, ellers ikke.

På snap sender jeg bilder, men kun til nærmeste familie og aldri i story. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Snapchat ja, for det er det kun folk jeg kjenner. Men ikke øvrig. 

Anonymkode: 0311e...f40

Skrevet

Vi deler ingenting om vårt barn på sosiale medier. Føltes så unaturlig å gjøre det. Det har vi også bedt annen familie om å ikke gjøre. Vi sender bilder på snap til folk vi kjenner eller messenger. Er dog var på hva jeg sender. Har selv fått badesnaps, snaps hvor barna danser nakne i stua og lignende av andre sine barn, og det er ikke noe jeg deler av mitt eget barn.

• Liker 3
Skrevet

Ja, på privat og lukket profil. Ingen andre enn venner og familie kan se det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men har dessverre noen i i 60+ gjengen som gjør det selv om vi sier de ikke skal. 

På Insta, Facebook og messenger havner mye barnebilder opp på dark web. Jeg ser virkelig ikke vitsen med å skulle poste sånt i sosiale medier. Det er bare aller nærmeste som bryr seg om barnebilder uansett, de kan man sende på sms. 

Anonymkode: 5b333...2d4

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Og heller ikke av meg selv eller andre.

Anonymkode: b2248...b79

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Jeg/vi deler heller ikke bilder av våre barn på nett, vi har 3, født fra '00 til '15

Alle venner og bekjente vi begge har på Facebook og Snapchat legger ut bilder av sine unger noen mer noen mindre men alle uten unntak. Grunnet til at jeg spurte var om det var noen andre som ikke la ut en eneste bilde av sine barn, føler det er så tabu og vi blir nesten baksnakket for at vi har valgt å ikke dele bilder på Internett. Type at vi ikke er glad i ungene våre siden vi ikke deler bilder av de med tekst under type "gulljenta mi" "sjarmtrollet mistet sin første tann" osv

Å sende bilder til familie privat blir noe annet, det gjør vi å. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke nå lenger, men gjorde det i "hine hårde dager".  Da delte en alt. 

Om det deles bilder, så er det alltid uten navn, og ett maksimum ett bakhode eller ting en ikke kan identifisere eller kjennes igjen på. 

Men jeg har slettet det meste av sosiale medier, har ikke facebook eller snap. 

Anonymkode: 524eb...a89

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nei. Det er bare influencere a la Caroline Berg Eriksen som gjør sånt. 

Anonymkode: 86488...154

Det tror jeg stemmer ikke helt, feeden min er full av andres unger, kjenner faktisk ingen irl som ikke legger ut bilder av sine barn. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her.

Jeg/vi deler heller ikke bilder av våre barn på nett, vi har 3, født fra '00 til '15

Alle venner og bekjente vi begge har på Facebook og Snapchat legger ut bilder av sine unger noen mer noen mindre men alle uten unntak. Grunnet til at jeg spurte var om det var noen andre som ikke la ut en eneste bilde av sine barn, føler det er så tabu og vi blir nesten baksnakket for at vi har valgt å ikke dele bilder på Internett. Type at vi ikke er glad i ungene våre siden vi ikke deler bilder av de med tekst under type "gulljenta mi" "sjarmtrollet mistet sin første tann" osv

Å sende bilder til familie privat blir noe annet, det gjør vi å. 

Jeg har aldri lagt ut noe fra dem. Verken på snapp eller facebook. Mine barn er 02 og 05. Ingen i familien som fikk lov heller. Kun farmor som trosset oss og la ut. Forstod ikke hvorfor hun ikke fikk lov. For dem var jo så søt. Barna mine er kjempe glad for at vi ikke har lagt ut bilder av dem. Dem er veldig anonyme av seg så dem legger ikke ut så mye bilder av seg selv no som voksen heller. Dem legger heller ut om av natur og dyrene sine. 

Anonymkode: 64cc7...92e

• Liker 2
Skrevet

Ja, litt. Har ingen åpne profiler (ikke at det hjelper så om noen vil ta skjermdump). 

Ikke lettkledde bilder fra strand/sykdom osv etc. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, legger ikke ut av ungene, men vi har en familiegruppe (besteforeldre og oss) på snapp hvor jeg noen ganger sender bilde av ungene der. 

(Har ungdommer, og de er veldig glade for vi foreldrene ikke har lagt ut masse bilder av de på nett). 

Har egentlig ikke forstått meg på folk som legger ut så mange bilder av ungene sine. Hvor interessant er det så se bilder av andre unger uansett? (Så sant det ikke er tantebarn og barnebarn..). 

Anonymkode: e7c6c...434

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...