Maten på hopen Skrevet mandag kl 15:12 #1 Skrevet mandag kl 15:12 Hei! Kan noen fortelle meg om de beste langgrunne strendene dere har vært på? Jeg er ukomfortabel i vann jeg verken kan se eller føle bunnen på, så da er en langgrunn strand et must for meg på ferie. Vil helst ha forslag fra land innenfor Europa eller til et land det ikke koster altfor mye å reise til☺️
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:17 #2 Skrevet mandag kl 15:17 De har en i Lier. Der må man gå langt, bare for å få vann opp til knærne. Var mye der med barna når de var små. Husker ikke hva den heter. Anonymkode: ab66c...27f 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:19 #3 Skrevet mandag kl 15:19 Stretre i Stavern Osensjøen, i osen, flere flotte sandstrender Anonymkode: 0aee6...d5d 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:20 #4 Skrevet mandag kl 15:20 Stort sett hele Danmark Anonymkode: c1ed1...fd3 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:23 #5 Skrevet mandag kl 15:23 Det er mange strender med langgrunt og fin sand nedover kysten i Vestfold i hvert fall. Skallevold og Ringshaug i Tønsberg var en gjenganger da jeg var liten, men det er en del år siden. Skjellvika i Sandefjord, strand like ved Helgeroa "sentrum", for å nevne noen. Det er nok mange, mange flere! Anonymkode: e8be4...283 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:26 #6 Skrevet mandag kl 15:26 Har du prøvd stranden ved Strand hotell på Fevik? Langgrunt og nydelig sandbunn. Anonymkode: b91cd...5e9 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:28 #7 Skrevet mandag kl 15:28 Sjøsanden, Mandal Anonymkode: a0d1b...9fd 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:35 #8 Skrevet mandag kl 15:35 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): De har en i Lier. Der må man gå langt, bare for å få vann opp til knærne. Var mye der med barna når de var små. Husker ikke hva den heter. Anonymkode: ab66c...27f Engersand i Lier er langgrunt, i hvert fall. 👍 Anonymkode: 40e6d...82b 2
Maten på hopen Skrevet mandag kl 15:36 Forfatter #9 Skrevet mandag kl 15:36 Setter pris på alle forslagene, men skulle vært litt mer spesifikk. Jeg vil gjerne vite om noen sånne strender i litt varmere land. F.eks Hellas, Spania, Portugal, Tyrkia osv. 1
test1e Skrevet mandag kl 15:37 #10 Skrevet mandag kl 15:37 Maten på hopen skrev (18 minutter siden): Kan noen fortelle meg om de beste langgrunne strendene dere har vært på? Nå er ikke jeg fan av langgrunne badeplasser så det blir aldri 'den beste' badeplassen, men skulle jeg anbefale en plass er Alcudia på Mallorca en vinner Ellers er Alcudia fint feriested. Les mer om Playa de Alcudia 1 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:47 #11 Skrevet mandag kl 15:47 Alcudia. Mallorca Anonymkode: 203d7...4e6 1 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:49 #12 Skrevet mandag kl 15:49 Es Trenc, Mallorca. Anonymkode: 9b363...40f 1
Pawn Hearts Skrevet mandag kl 16:07 #13 Skrevet mandag kl 16:07 Nå har jeg faktisk bare badet på steinstranda på østsiden av Paleokhora (Kreta), men sandstranda på vestsiden skal være langgrunn (det ser man for så vidt av bildet): Sandy Beach Paleochora 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:19 #14 Skrevet onsdag kl 18:19 Maten på hopen skrev (På 21.7.2025 den 17.36): Setter pris på alle forslagene, men skulle vært litt mer spesifikk. Jeg vil gjerne vite om noen sånne strender i litt varmere land. F.eks Hellas, Spania, Portugal, Tyrkia osv. Hvorfor varmere land. På Sørlandet har vi 24 grader i sjøen nå. 🤷♀️ Anonymkode: b91cd...5e9 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:23 #15 Skrevet onsdag kl 18:23 test1e skrev (På 21.7.2025 den 17.37): Nå er ikke jeg fan av langgrunne badeplasser så det blir aldri 'den beste' badeplassen, men skulle jeg anbefale en plass er Alcudia på Mallorca en vinner Ellers er Alcudia fint feriested. Les mer om Playa de Alcudia Hvorfor det. Osen sjøen 26 grader i vannet nå Stretre når jeg pratet med søsteren min 25 grader i vannet , pluss flere i vestfold Anonymkode: 0aee6...d5d
test1e Skrevet onsdag kl 18:41 #16 Skrevet onsdag kl 18:41 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor det. Osen sjøen 26 grader i vannet nå Stretre når jeg pratet med søsteren min 25 grader i vannet , pluss flere i vestfold Uansett hvor du reiser i Norge kommer det aldri til å bli syden (Og ang. dagens oppslag i VG, Hamar kommer aldri til å bi bedre enn Honolulu) 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:44 #17 Skrevet onsdag kl 20:44 test1e skrev (På 21.7.2025 den 17.37): Nå er ikke jeg fan av langgrunne badeplasser så det blir aldri 'den beste' badeplassen, men skulle jeg anbefale en plass er Alcudia på Mallorca en vinner Ellers er Alcudia fint feriested. Les mer om Playa de Alcudia Alcudia er en veldig fin strand! Mellieha på Malta er også veldig fin og langgrunn. Lake Balaton i Ungarn er veldig langgrunn - en stor innsjø, jeg tror maks dybde er 2 meter. Den blir veldig varm om sommeren fordi den er så grunn. Veldig fint å bade der. Anonymkode: bf762...389 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:45 #18 Skrevet onsdag kl 20:45 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor det. Osen sjøen 26 grader i vannet nå Stretre når jeg pratet med søsteren min 25 grader i vannet , pluss flere i vestfold Anonymkode: 0aee6...d5d Ja, men…. Det kan like gjerne være 14 grader og regn. Det er derfor man må reise utenlands om sommeren hvis man vil ha sol-garanti… Jeg har badet masse i Norge i sommer. Men i fjor pisset det ned i fire uker i strekk i ferien. Anonymkode: bf762...389 4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:51 #19 Skrevet onsdag kl 20:51 Rødtagen ved Holmsbu. Mostranda Tjøme. Bokkerøya Svelvik. Anonymkode: a4296...96c
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:52 #20 Skrevet onsdag kl 20:52 Maten på hopen skrev (På 21.7.2025 den 17.36): Setter pris på alle forslagene, men skulle vært litt mer spesifikk. Jeg vil gjerne vite om noen sånne strender i litt varmere land. F.eks Hellas, Spania, Portugal, Tyrkia osv. Kreta hadde noen Anonymkode: ea68a...907
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå