AnonymBruker Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli Jeg skulle ønske jeg turde være mer fri i vann. Jeg holder på å jobbe med vannskrekken min, og har hatt god progresjon i sommer. Før sommeren turde jeg ikke svømme der jeg ikke kan stå, nå tør jeg svømme litt utover og jeg tør også å gå uti fra fjellet og ikke kun stranden. Likevel skulle jeg ønske jeg var like fri som barna. Barn flest som jeg har sett i sommer står mer på hendene under vann enn de er over. Mange svømmer også under vann på dypet. Tør du som voksen dykke ned fra skulderhøydes dybde f eks? Anonymkode: f99d6...01f 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #2 Skrevet 21. juli Jeg tørr, som i at jeg ikke er redd, men synes det er alt for kaldt! Anonymkode: 0ea96...265 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli #3 Skrevet 21. juli jeg leker ikke i vann som barn lenger (les: stå på hender) , men kan fint være under vann og dykke og stupe (hvis jeg vet at det er trygt). Mine største fritidsinteresser har med vann å gjøre. Anonymkode: ec942...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli Godt jobba👏🏼👏🏼 Jeg er voksen, men mer som ett barn i vann😂 jeg elsker å hoppe, plaske, dykke under, stå på henda etc. jeg er ikke så glad i åpent hav, som at jeg ikke hopper ut av en båt midt i oslofjorden, men utover det har jeg ingen særlige begrensninger☺️ Anonymkode: b7027...4d8 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #5 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Godt jobba👏🏼👏🏼 Jeg er voksen, men mer som ett barn i vann😂 jeg elsker å hoppe, plaske, dykke under, stå på henda etc. jeg er ikke så glad i åpent hav, som at jeg ikke hopper ut av en båt midt i oslofjorden, men utover det har jeg ingen særlige begrensninger☺️ Anonymkode: b7027...4d8 Godt å høre. Da har du jo litt begrensninger. Kanskje alle har det, for det de ikke helt vet hva er... Du vet jo egentlig at det aller meste sannsynlig går bra, akkuratt som jeg vet om å dukke under vann, men likevel stopper det. Anonymkode: f99d6...01f
AnonymBruker Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli Er en 50 år gammel mann som for det meste er undr vann. Elsker f.eks. å stå på henda. Jeg får med meg at det er uvanlig, men det driter jeg i. Anonymkode: 69eeb...e99 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli #7 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tør du som voksen dykke ned fra skulderhøydes dybde f eks? Ja, uten problemer. Leker med selv den voksne sønnen som om vi begge skulle være barn, elsker å være i vannet! Masse kos for oss, men det vi koser oss med passer jo ikke nødvendigvis for alle Som selvsagt er greit! Anonymkode: 890a1...1a6
AnonymBruker Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli Jeg lærte meg aldri å svømme. Derfor hvis jeg først er i vannet, så befinner jeg meg kun der jeg kan stå og fremdeles ha hodet over vannet. Jeg er sjalu på alle som lærte seg å svømme som barn. Anonymkode: e601b...a4e
AnonymBruker Skrevet 21. juli #9 Skrevet 21. juli Nei, kan ikke svømme under vannn, eller hoppe uten å holde meg for nesa. Liker ikke engang å svømme på dypet. Men jeg har turt å hoppe fra em høy båt! Blir stressa av å svømme på dypet og ikke vite når jeg kan stå. Anonymkode: c06c2...c24
AnonymBruker Skrevet 21. juli #10 Skrevet 21. juli Ja, jeg har dykkemaske og dykker etter leker for ungene når vi bader. Elsker det 🥰 Er 37. Er blitt mer pysete med årene pga kaldt vann, men det får jeg bare tåle. Anonymkode: f44d5...a1e
AnonymBruker Skrevet 21. juli #11 Skrevet 21. juli Ja, jeg har dykkemaske og elsker å dykke og se meg rundt. I bassenget liker jeg og å hoppe fra kanten og å stå på hendene i vannet Anonymkode: ede48...d63
AnonymBruker Skrevet 21. juli #12 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg lærte meg aldri å svømme. Derfor hvis jeg først er i vannet, så befinner jeg meg kun der jeg kan stå og fremdeles ha hodet over vannet. Jeg er sjalu på alle som lærte seg å svømme som barn. Anonymkode: e601b...a4e Man kan da lære å svømme som voksen også. Anonymkode: 0ea96...265 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #13 Skrevet 21. juli Jeg elsker vannet, og har ingen begrensninger. Anonymkode: 26fb7...372
AnonymBruker Skrevet 21. juli #14 Skrevet 21. juli Jeg har vokst opp som en fisk i vann, men har blitt litt mer pysete med årene, men tørr å dykke ned ja. Tørr ikke svømme så langt utover, men litt, og er blitt litt pysete på sjøgress, tang og liv i havet. Anonymkode: d9e78...9e2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #15 Skrevet 21. juli Jeg har aldri hatt vannskrekk, men jeg var jo tøffere som barn. Jeg var god på å holde pusten og svømme under vann, og elsket å dykke helt ned til bunns - særlig der det var ganske dypt (selvfølgelig ikke så dypt at det var fysisk umulig altså, men jeg likte å svømme dypest mulig ned med svømmebriller og glo på ting på bunnen). Det har jeg ikke gjort siden jeg var liten, nå plasker jeg bare på overflaten. Tror ikke jeg har eid svømmebriller siden jeg var liten engang. Det er vel ikke vannskrekk, bare ikke like interessert i det. Men når jeg skriver dette, så fikk jeg litt lyst til å snorkle igjen i det minste. Jeg har vokst opp ved sjøen og brent med på brennmanet ørten ganger, men en gang jeg var på ferie i utlandet (husker ikke hvor) så svidde jeg meg noe grassalt på en manet jeg ikke så engang, men det gjorde i all fall tusen ganger vondere enn den norske. Jeg har også tråkket på kråkebolle og sittet og plukket ut nåler. Så jeg har blitt litt mer redd for havet, om ikke vann i seg selv. Anonymkode: 254fb...bb6
AnonymBruker Skrevet 21. juli #16 Skrevet 21. juli Tør, dykket ned til baugen til blucher, dykket i grotter, dykket i fjellet, dykket i skip, dykket for å jakte, dykket i saltstraumen og dykket for å hente opp bilvrak. Uten noen hjelpemidler og uten å bevege armer eller ben kan jeg synke meg ned 8-9 meter for så å svømme opp. Den siste øvelsen er nok den mest kompliserte Anonymkode: ba688...9cc
AnonymBruker Skrevet 21. juli #17 Skrevet 21. juli Så tøff du er som utfordrer deg selv til å prøve, TS! Stå på! 🤗 Jeg tør alt du beskriver i innlegget ditt, og hopper gjerne fra den lokale broen som er ca 11 meter over vannet. Svømmer fra den ene siden av vannet over til den andre, osv. Det eneste jeg er veldig forsiktig med er å hoppe/stupe fra steder hvor man må ha god fart for å komme langt nok ut, slik at man ikke treffer bakken før man treffer vannet. Det blir bare unødvendig risiko, synes jeg. Når det gjelder lekenhet så har det dessverre begrenset seg en smule. Det hender jeg står på hendene, men jeg ser aldri andre voksne som gjør det, så da føler jeg veldig på at jeg skiller meg ut med rumpe og ben som stikker opp av vannet. Det blir liksom så veldig "se på meg!", selv om det er det stikk motsatte av hva jeg ønsker. Når jeg bader med venner er det ingen av dem som er interessert i å "leke" heller. Det er lettere hvis man gjør litt mer diskrete ting. I går svømte jeg for eksempel fra den ene siden av vannet til den andre, kun i horisontale piruetter xD Bena samlet og armene helt inntil kroppen, for så å rulle meg fremover 😅 Anonymkode: a7d6b...e02 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #18 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så tøff du er som utfordrer deg selv til å prøve, TS! Stå på! 🤗 Jeg tør alt du beskriver i innlegget ditt, og hopper gjerne fra den lokale broen som er ca 11 meter over vannet. Svømmer fra den ene siden av vannet over til den andre, osv. Det eneste jeg er veldig forsiktig med er å hoppe/stupe fra steder hvor man må ha god fart for å komme langt nok ut, slik at man ikke treffer bakken før man treffer vannet. Det blir bare unødvendig risiko, synes jeg. Når det gjelder lekenhet så har det dessverre begrenset seg en smule. Det hender jeg står på hendene, men jeg ser aldri andre voksne som gjør det, så da føler jeg veldig på at jeg skiller meg ut med rumpe og ben som stikker opp av vannet. Det blir liksom så veldig "se på meg!", selv om det er det stikk motsatte av hva jeg ønsker. Når jeg bader med venner er det ingen av dem som er interessert i å "leke" heller. Det er lettere hvis man gjør litt mer diskrete ting. I går svømte jeg for eksempel fra den ene siden av vannet til den andre, kun i horisontale piruetter xD Bena samlet og armene helt inntil kroppen, for så å rulle meg fremover 😅 Anonymkode: a7d6b...e02 Takk for gode ord, selv om du tydelig se foran meg i både trygghet og ferdighet. Jeg forstår du gjør dette fordi du ønsker og leker, men for min del ønsker jeg bare å klare å mestre å dykke ned fra der jeg kan stå også opp igjen... AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tør, dykket ned til baugen til blucher, dykket i grotter, dykket i fjellet, dykket i skip, dykket for å jakte, dykket i saltstraumen og dykket for å hente opp bilvrak. Uten noen hjelpemidler og uten å bevege armer eller ben kan jeg synke meg ned 8-9 meter for så å svømme opp. Den siste øvelsen er nok den mest kompliserte Anonymkode: ba688...9cc Hehe godt man er ulik! Og at du har denne tryggheten. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, uten problemer. Leker med selv den voksne sønnen som om vi begge skulle være barn, elsker å være i vannet! Masse kos for oss, men det vi koser oss med passer jo ikke nødvendigvis for alle Som selvsagt er greit! Anonymkode: 890a1...1a6 Jeg dropper det ikke av flauhet, men fordi det stopper meg. Anonymkode: f99d6...01f 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #19 Skrevet 21. juli Så bra at du jobber med vannskrekken din, og godt å høre at du synes det går framover. Jeg hadde vannskrekk som barn. Hang hysterisk i kanten på bassenget, livredd. Jeg lærte likevel å svømme i løpet av barneskolen, mye takket være gode lærere og foreldre som ikke ga seg. Jeg måtte fint gå på svømmekurs selv om jeg ikke ville (veldig takknemlig for det i dag). Jeg opplevde aldri å bli mobbet pga dette, men det la en naturlig begrensning på bassengturer/strandturer og andre sommeraktiviteter. Jeg var (helt forståelig) ikke den det var naturlig å be med. Og var jeg først i svømmehallen satt jeg ofte og så på mens de andre hoppet fra x mange meter. Som ungdom kunne jeg svømme godt, men turte ingen form for sprell i vannet. For meg løsnet det da jeg fikk barn, fordi jeg bestemte meg hardt for at mine barn ikke skulle ha det sånn. Så vi har vært mye i svømmehaller og på diverse badesteder. Jeg er ikke glad i vann i nesen og har derfor kjøpt dykkemaske. Hva andre tenker om en voksen dame med dykkemaske driter jeg i. Og gjennom lek med barna mine har jeg blitt mye tøffere. Jeg kunne i dag hoppet fra en båt midtfjords hvis det var veldig om å gjøre, men det er det som regel ikke. Stå på hender kan jeg da og synes sånne ting er gøy, men vil ha dykkemaske på. Lykke til, og håper det løsner ordentlig for deg også. Det går an. Anonymkode: 898c6...d27 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #20 Skrevet 21. juli Jeg kan svømme (gikk på svømmekurs da jeg var 5), og føler meg forholdsvis trygg i vannet. Kan hoppe/stupe fra bassengkant, men liker ikke å hoppe/stupe fra brygger o.l. Kan dykke og svømme et stykke under vann. Liker meg best på sandstrand der jeg kan vasse utover, eller i basseng. Bruker flytevest i kano og på SUP-brett, men det er først og fremst for å bli sett (bor i et område der de fleste får sin første motorbåt i 8-årsalderen, og det er mange ungdommer med raske båter, vannscootere, kajakker, turister som aldri har kjørt båt før osv). Anonymkode: 10b03...6e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå