Gå til innhold

Jeg trenger en svart sommerkjole, men finner ingen jeg liker, plus size

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tjukk, så det er veldig lite som ser pent ut på meg. Jeg har noe definert midje og store bryster, med bred rygg og brede skuldre. Noe tettsittende går ikke med mindre jeg bruker hold-in, og det vil jeg ikke bruke i varmen. Jeg er litt høy og har lang overkropp og korte bein. 

Noen som har tips? Jeg er så lei av å svette i varmen og ikke minst føle meg så sinnssykt stygg. Jeg hater farger, kler ikke farger, så kjolen må være svart... Jeg vil IKKE vise rygg og helst ikke så mye av armene. Utringing kan gå, men er ikke så begeistret for det. :( Bruker størrelse 48/50 

Anonymkode: 887c5...f4c

Skrevet

Frøken Dianas salonger har noen fine som kler større størrelser, særlig hvis du har litt midje

• Liker 1
Skrevet

Stor byste og korte bein er meg det :P Omslagskjoler eller kjoler som slutter under bysten er flatterende. Og beina dine virker lengere da. Stoffet går over magen og er kjempe luftig. Alle figurer kler det etter min mening da. Og da får du automatisk V utrigning, det er mest flatterende. 

Denne fra Gina tricot, koster 400 kr og er i et kreppet stoff, du kan justere den på hver side under bysten. Armene har strikk nederst så du kan dra de opp og da vil stoffet falle over bretten pg bli 3/4 armer. Jeg kjøpte den nettop. Den er stor i st.

24706900001.jpg?auto=format&fit=max&w=3840

Anonymkode: a1e21...a66

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

https://www.floyd.no/floyd-kjole-niline-black

kanskje denne? Den er hvertfall ikke så dyr, så går an å prøve.

Jeg ville likevel dristet meg til å prøve ting med enkle mønstre/farger. Sort med hvite/lyseblå detaljer/striper føles og ser veldig mye bedre ut i varmen enn rent sort. Evnt prøve en mørk farge.

Utfra sånn du beskriver fasongen din bør du nok ha noe litt A-formet, så du ikke bare ser ut som en levende søppelsekk. Altså noe som strammer litt under brystet, men ikke over magen. Du må nok prøve noen kjoler for å sjekke at de blir sittende riktig på deg.

Anonymkode: 0edae...19d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stor byste og korte bein er meg det :P Omslagskjoler eller kjoler som slutter under bysten er flatterende. Og beina dine virker lengere da. Stoffet går over magen og er kjempe luftig. Alle figurer kler det etter min mening da. Og da får du automatisk V utrigning, det er mest flatterende. 

Denne fra Gina tricot, koster 400 kr og er i et kreppet stoff, du kan justere den på hver side under bysten. Armene har strikk nederst så du kan dra de opp og da vil stoffet falle over bretten pg bli 3/4 armer. Jeg kjøpte den nettop. Den er stor i st.

24706900001.jpg?auto=format&fit=max&w=3840

Forresten jeg er 175 og denne er ankel lang på meg. 

Skrevet

Takk for tips dere, skal sjekke ut disse. 

Anonymkode: 887c5...f4c

Skrevet

Jeg har aldri hatt problem med å finne kjoler og jeg er større enn deg med mye mindre utvalg 

Skrevet
Månestråle93 skrev (4 timer siden):

Og jeg har på meg denne akkurat nå faktisk. 

Jeg er en størrelse 50/52, men passet XL e denne. Noe som også er en boost for selvtilliten 😁

Kjolen er lett og behagelig å ha på seg, litt tynn i stoffet, så ingen selskapskjole. 

Anonymkode: 8b461...b78

Skrevet

Sjekke ut careless? 

Anonymkode: 52c7c...173

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt flere sommerkjoler fra hm i år. Sorte i bomull. De er relativt korte men fungerer fint på med som er 166 og har lang og bred rygg,og korte ben. Er ca størrelse 46-48 og har kjøpt størrelse xl i alle. Orker ikke lete fram lenker, men hm har positivt overrasket meg i år. 

Anonymkode: 80159...b57

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...