Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt påvist alopecia aretea. Slik ser det ut etter 2,5 mnd med alopecia. Er dette mye for bare 2,5 eller normalt? Hårveksten har allerede vokst ut, hvite babyhår og noe har fått tilbake fargen sin. (Rask prosess som er posetivt), men røyter fremdeles som kanskje er det negative igjen. 

IMG_6617.jpeg

Anonymkode: 94e0b...c5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her ser man tydeligere hvis man studerer kanskje. 

IMG_6606.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har hatt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mindre område enn deg, men den flekken var helt uten hår i > 6 måneder før det etter hvert begynte å komme litt hår tilbake. Etter ett år var den dekket av hår igjen (men som selvsagt var veldig mye kortere enn resten av håret). 

Anonymkode: 73f35...d44

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en flekk på størrelse med en mummikopp i omkrets, den var stor. Helt hårløs, heldigvis på siden av hodet så det ble ikke så synlig. Er vel 10 år siden nå, Først brukte denne flekken litt tid på å komme, la ikke merke til den før den var så stor som en krone og så bare vokste den seg større, muligens rundt 3-4 måneder før den var på det største. Så hadde jeg en skallet flekk en stund og så vokste det ut igjen. 

Jeg var vel rundt 22-23 da jeg merket at håret generelt sett over hele hodet begynte å ta farvel, altså jeg har hår og det det men mister utrolige mengder. Håret kommer jo tilbake og jeg har hår overalt men det tynnes hele tiden. 

Når har jeg PCOS og da så det kan jo og påvirke men ja. Synes uansett at det er helt utrolig at jeg i det hele tatt ha hår fortsatt med tanke på alt jeg mister.

Anonymkode: 53f65...95a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde mindre område enn deg, men den flekken var helt uten hår i > 6 måneder før det etter hvert begynte å komme litt hår tilbake. Etter ett år var den dekket av hår igjen (men som selvsagt var veldig mye kortere enn resten av håret). 

Anonymkode: 73f35...d44

Røytet du hele tiden også? Jeg er redd hele håret skal dette av.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde en flekk på størrelse med en mummikopp i omkrets, den var stor. Helt hårløs, heldigvis på siden av hodet så det ble ikke så synlig. Er vel 10 år siden nå, Først brukte denne flekken litt tid på å komme, la ikke merke til den før den var så stor som en krone og så bare vokste den seg større, muligens rundt 3-4 måneder før den var på det største. Så hadde jeg en skallet flekk en stund og så vokste det ut igjen. 

Jeg var vel rundt 22-23 da jeg merket at håret generelt sett over hele hodet begynte å ta farvel, altså jeg har hår og det det men mister utrolige mengder. Håret kommer jo tilbake og jeg har hår overalt men det tynnes hele tiden. 

Når har jeg PCOS og da så det kan jo og påvirke men ja. Synes uansett at det er helt utrolig at jeg i det hele tatt ha hår fortsatt med tanke på alt jeg mister.

Hvor lang tid tok det før det begynte å vokse for deg fra da du fikk alopecia? 

på meg virker det som sykdommen er aktiv samtidig som håret vokser ut.

AnonymBruker
Skrevet

Mitt hårtap går saktere men bare i en rettning :vetikke:

Anonymkode: e5fa0...543

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lang tid tok det før det begynte å vokse for deg fra da du fikk alopecia? 

på meg virker det som sykdommen er aktiv samtidig som håret vokser ut.

Jeg husker ikke helt, gikk lei av å sjekke, men når alt hadde ramlet av var jeg helt skallet på den flekken i et par måneder før det begynte å vokse igjen men når det først kom tilbake så gikk det raskt. Generelt sett så vokser håret mitt ganske raskt, heldigvis, hvis ikke hadde jeg nok hatt veldig synlig hårtap nå så mye som jeg mister. Jeg hadde veldig små hvite hår som vokste ut først så jeg håpte jeg skulle får en klump med helt hvitt hår men dessverre fikk det farge som resten av håret mitt.  Har aldri farget håret eller noe så dette var sjansen liksom. :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...