Gå til innhold

Venner som er vanskelig å få tak i, fordi de alltid har avslått lyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to venninne som  kommuniserer via sms, Whatsapp eller messenger og hun ene sjekker telefonen maks 2-3 ganger i døgnet, og da er det vanskelig å lage en avtale med litt spontant.

Klokken 12 kan jeg skrive melding om at jeg er på stranda og hun må bare komme, men så får jeg svar klokken 17 om at hun kommer, men da har jeg gått hjem eller er i ferd med å pakke sammen.

Slik er det veldig ofte og det er irriterende.

Jeg ringer henne også, men det hjelper ikke det så lenge lyden er avslått.

Hun andre har jeg gitt opp, så hun kontakter kun meg.

Hva er vitsen med å ha telefon, hvis man kun skal styre selv når man er tilgjengelig?

Anonymkode: 00dc9...f5c

• Liker 1
Skrevet

Folk velger selv når og hvor tilgjengelig de ønsker å være. 

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvorfor skal du forlange at hun er konstant tilgjengelig for deg? Merkelig krav.

Bare fordi vi KAN nå noen umiddelbart, betyr ikke at vi har rett til å kreve det. Jeg kan lett velge å la vær å svare på en melding på noen timer selv om jeg ser den når den kommer. Jeg disponerer min egen tid, og kanskje det ikke passer for meg å svare der og da av mange ulike grunner. 

Du får bli tydeligere i kommunikasjonen. Si "jeg er på stranda, bare å joine, regner med å være her frem til 15", så vet hun at du ikke er der lenger når hun sjekker telefonen kl 17. Og innse at dere er forskjellige og har et forskjellig forhold til kommunikasjon. Hvis det plager deg ekstremt mye, ta det opp med henne, og se om dere kan finne et kompromiss av et slag. Men ikke start samtalen med å forlange at hun skal være tilgjengelig for deg 24/7 for det er faktisk urimelig.

Anonymkode: eccc8...392

• Liker 21
  • Nyttig 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skal man la andre styre når man er tilgjengelig?

Når du vet at hun sjekker telefonen sjelden, så vet du også at du antagelig ikke kan få henne med på noe spontant. Med henne må du helst avtale på forhånd.

Anonymkode: c5147...ea5

Akkurat dette.

Jeg bestemmer selv når jeg er tilgjengelig og gidder heller ikke være spontan med venner på den måten du ønsker, ts. Vennene dine synes sikkert du er slitsom som ikke klarer å planlegge bittelitt. Folk er ulike.

Anonymkode: 09ccf...279

• Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor i alle dager skal man la andre styre når man er tilgjengelig?

Når du vet at hun sjekker telefonen sjelden, så vet du også at du antagelig ikke kan få henne med på noe spontant. Med henne må du helst avtale på forhånd.

Hun sier selv at hun ønsker å være med på ting som jeg gjør, og at jeg da må gi henne beskjed.

Jeg gir henne beskjed og sier etterpå at jeg ikke fikk tak i henne, men da blir hun helt stille.

Prøver å lage avtale på forhånd, men når det er aktiviteter som er væravhenging må man nesten avtale på dagen.

Hun andre som kun liker å bli kontaktet på WhatsApp, og kun kontakter meg fordi jeg har gitt opp å kontakte henne, forventer ofte at jeg står klar på minuttet når hun skal komme på besøk.

Jeg får ofte meldinger fra henne der hun skriver :"Er du hjemme? Er på vei nå med ditt eller datt som du skal få". eller "Tenkte vi kunne gå på kino i kveld klokken 21, kommer til deg nå snart".

Ts

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal du forlange at hun er konstant tilgjengelig for deg? Merkelig krav.

Bare fordi vi KAN nå noen umiddelbart, betyr ikke at vi har rett til å kreve det. Jeg kan lett velge å la vær å svare på en melding på noen timer selv om jeg ser den når den kommer. Jeg disponerer min egen tid, og kanskje det ikke passer for meg å svare der og da av mange ulike grunner. 

Du får bli tydeligere i kommunikasjonen. Si "jeg er på stranda, bare å joine, regner med å være her frem til 15", så vet hun at du ikke er der lenger når hun sjekker telefonen kl 17. Og innse at dere er forskjellige og har et forskjellig forhold til kommunikasjon. Hvis det plager deg ekstremt mye, ta det opp med henne, og se om dere kan finne et kompromiss av et slag. Men ikke start samtalen med å forlange at hun skal være tilgjengelig for deg 24/7 for det er faktisk urimelig.

Jeg forlanger ikke noe som helst, men når hun selv ber meg kontakte henne fordi hun ønsker å være med meg når jeg skal gjøre ting, så er det stress når hun nesten ikke sjekker telefonen sin.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har to venninne som  kommuniserer via sms, Whatsapp eller messenger og hun ene sjekker telefonen maks 2-3 ganger i døgnet, og da er det vanskelig å lage en avtale med litt spontant.

Klokken 12 kan jeg skrive melding om at jeg er på stranda og hun må bare komme, men så får jeg svar klokken 17 om at hun kommer, men da har jeg gått hjem eller er i ferd med å pakke sammen.

Slik er det veldig ofte og det er irriterende.

Jeg ringer henne også, men det hjelper ikke det så lenge lyden er avslått.

Hun andre har jeg gitt opp, så hun kontakter kun meg.

Hva er vitsen med å ha telefon, hvis man kun skal styre selv når man er tilgjengelig?

Du får vel spørre en dag eller to før om hun vil være med på stranda. 

Anonymkode: 71c9d...661

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har da ikke sagt til henne eller skrevet her inne at Jeg krever at hun skal være tilgjengelig 24/7

Ts

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er litt sånn selv.

Jeg har ikke varsler på noe som helst av snap, insta, Messenger etc og har i tillegg telefonen på lydløs. Jeg må selv inn på alt av apper/some etc for å sjekke om det er noe ulest/uåpnet. Men nå bruker jo ikke hverken jeg eller noen av mine venner sånne apper primært for å kommunisere.

Jeg foretrekker å være tilgjengelig når jeg selv ønsker. 

Anonymkode: 7fea9...7ad

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Folk må få lov til å skru av den driten når de føler for det. Vi har nok tull og forstyrrelser som det er med all denne teknologien. Gå 30 år tilbake og se hvor mye bedre folk fikk brukt tiden sin og hvor mye mer effektive og til og med FLINKERE de ble på ting når de ikke ble distrahert og avbrutt hele tiden. Og ringte du til noen og ikke fikk tak i dem, så kunne de ikke engang se at du hadde ringt. Og vet du hva? Det gikk helt fint. Samfunnet gikk ikke opp i sømmene i det hele tatt. Jeg tror vel det er større sjans for at noe sånt kan skje nå. 

Teknologien er i det store og hele vår venn. Men det er vi som skal styre den, og ikke omvendt. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Flere burde klart å være mer utilgjengelig på mobil og tilstede i eget liv. God egenskap venninna di har

Anonymkode: bf7f2...677

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du får vel spørre en dag eller to før om hun vil være med på stranda. 

Anonymkode: 71c9d...661

Da svarer hun at jeg må ringe henne/sms

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun sier selv at hun ønsker å være med på ting som jeg gjør, og at jeg da må gi henne beskjed.

Jeg gir henne beskjed og sier etterpå at jeg ikke fikk tak i henne, men da blir hun helt stille.

Prøver å lage avtale på forhånd, men når det er aktiviteter som er væravhenging må man nesten avtale på dagen.

Hun andre som kun liker å bli kontaktet på WhatsApp, og kun kontakter meg fordi jeg har gitt opp å kontakte henne, forventer ofte at jeg står klar på minuttet når hun skal komme på besøk.

Jeg får ofte meldinger fra henne der hun skriver :"Er du hjemme? Er på vei nå med ditt eller datt som du skal få". eller "Tenkte vi kunne gå på kino i kveld klokken 21, kommer til deg nå snart".

Ts

"Skal vi møtes på stranda i morgen kl 12 hvis det er fint vær?"

Til venninne nr to - hvis du ikke liker at hun er så spontan at du må være klar på minuttet, så må du informere om det.

• Liker 9
Skrevet

Da hadde jeg sluttet å forvente svar. Jeg hadde bare skrevet: er på stranda fram til kl 16 ca, kom nedom om du vil! 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da svarer hun at jeg må ringe henne/sms

Ts

Da får du si fra at hun får heller ringe/sms deg hvis hun vil være med, fordi du synes hun er vanskelig å få tak i.

• Liker 3
Skrevet

Siden jeg fikk min første telefon i 1999 så har jeg aldri hatt på lyd en eneste gang. Orker ikke at folk skal mase og jeg svarer så fort jeg ser meldingen eller ser at noen har ringt. 

Anonymkode: 8471d...02a

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns det bare er deilig å ikke behøve å være tilgjengelig hele tiden. Kunne ta pauser fra mobilen, ikke føle at jeg må være på hele tiden for å svare. Kan gå et par timer fra jeg får en melding til jeg svarer.

Anonymkode: b0228...092

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er en sånn. Lyden er alltid av, og alle notifikasjoner avskrudd.

Jeg sjekker telefonen når jeg gidder, og vil ikke at telefonen skal rope etter min oppmerksomhet. Èn gang om morgenen, og én gang om ettermiddagen er nok.

Er det dritviktig så ringer de til kona. :D

Anonymkode: bc53d...e58

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg forlanger ikke noe som helst, men når hun selv ber meg kontakte henne fordi hun ønsker å være med meg når jeg skal gjøre ting, så er det stress når hun nesten ikke sjekker telefonen sin.

Ts

Slitsomme folk. 
La være å spørre, og sender de melding så svar neste dag.

bruk tiden på andre venner 😊 La de ta ansvar selv for å avtale i like god tid som de selv forventer. 
De som selv ønsker å aldri være tilgjengelig forstår jo at dette gjør at folk slutter å regne dem med. Det er et valg de tar. 

overraskende rask respons forresten på denne tråden, fra alle de som aldri er tilgjengelig da. Morsomt 🤣 Aner meg at noen lyver om sin mobiltid så det renner av dem😆

Anonymkode: 49ec9...937

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...