Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Etter mange år sammen har vi kommet til en slags veiskille. Jeg har gjort «alt» ift sexliv og romantikk, og virkelig gjort en innsats. Både i form av fysiske ting som husarbeid, slanket meg/trent, jeg bidrar mye ift barn og hus. I tillegg har jeg støttet henne i alle hennes valg, jeg har bidratt økonomisk ift hennes greier. Jeg gir henne oppmerksomhet og komplementer. Jeg prøver å snakke med henne på ulike måter osv, men ingenting hjelper fordi hun ønsker ikke å være med på dialogen. Jeg har også spurt henne om utredning ift menopause / overgangsalder, men jeg fikk beskjed om at hun ikke vil ta hormoner for dette fordi det er utrygt ( selv om hun har tatt p piller tidligere). 

Gjennom årene jeg fått høre at jeg er en attraktiv fyr som damer vil ha, og flere ganger jeg fått «tilbud» av ulike grader. Jeg har aldri vært utro, og alltid stått sammen med min kone…

Etter mye prat nå i sommer har vi på en måte kommet til at hun ikke ønsker/trenger romantikk/sex/nærhet. Vi har diskutert dette mange ganger før, men jeg har alltid håpet på at ting skulle endre seg, men det vil det nok ikke. Hun har alltid vært «annerledes» , og hatt lite behov for slike ting. Hun er bra på andre områder, men jeg savner virkelig dette. Nå er det liksom helt over. Hun har bedt meg om å ikke ta inititativ fordi hun synes intimitet er vanskelig, og jeg har sagt at jeg venter til hun er klar. Så langt i år har vi hatt sex 3 ganger, hennes initiativ alle 3 gangene. 
Jeg gir henner nærhet iform av at jeg tar på henne, en klem og et kyss innnimellom, men jeg merker jo at det er en slags motvillighet, avvisning og motstand i det. Hun har ikke tid, lyst, må plutselig gjøre noe annet osv

Jeg begynner å innse at sexlivet er over og jeg må gjøre et valg. Skal jeg beholde familien /ekteskapet, men uten intimitet/sex? Eller skal jeg gå for å etablere meg på nytt! 

Jeg er snart 50 og tenker at det å etablere seg på nytt nå er mye mas. Vi har ordnet oss bra med hus, ok økonomi, bra jobber osv. Jeg vet jo ikke hvordan dette blir om jeg skal etablere meg på nytt?

Problemet her er at jeg er veldig glad i henne og min familie. Jeg ønsker ikke brudd, og alt jeg ønsker er å oppleve at hun ønsker intimitet, romantikk og sex med meg. Livet ellers er jo ok…

Takk for konstruktive tilbakemeldinger. Slike ting som « du må gjøre et valg» osv er ikke til hjelp, men jeg blir glad for å høre fra andre med tilsvarende opplevelse / erfaring. Hvordan løste dere det?

Anonymkode: 28142...1d3

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Livet er for kort til å være ulykkelig. Gjør det som gjør deg lykkelig og glad. 

Anonymkode: 14aa2...eca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå har dere tatt samtalen om at hun ikke ønsker sex og nærhet. Nå er tida inne for å ta samtalen om at DU ønsker sex og nærhet, og foreslå f.eks åpent forhold.

Kanskje er det noe hun kan gå med på, kanskje vil hun få opp øynene for hvor viktig dette er for deg og så ta grep i seg selv og sine behov.

Anonymkode: 70146...967

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Du kan prøve tipsene i boken "dead bedroom fix":

* Ikke gi gaver

* Ikke gjøre husarbeid med forventninger om sex, men som en selvfølge som et voksent menneske

* Ikke happy wife happy life

* Ikke ignorere andre kvinner 

* Ikke snakke om sexproblemet med kona

* Tren, få nye klær, fiks tenner

* Gjør aktiviteter utenfor huset

* Gjør noe nytt (spill instrument, begynn å klatre etc)

Når alt dette er på plass kan du legge på komplementer og berøring i hverdagen.

Hvis ingen suksess etter 6-12 måneder, ultimatum og gjør det slutt)

Anonymkode: c39b5...e26

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det «enkleste» er jo om hun aksepterer et åpent forhold. 
Jeg skjønner dette er vanskelig for deg, jeg hadde også syntes det hvis det var meg (jeg er kvinne, forresten). 

Anonymkode: d44e9...53e

AnonymBruker
Skrevet

Hun der er jo skeiv.

Anonymkode: 76ca4...d3f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Få profesjonell hjelp. Insister på at dere går til sexolog. Om hun forstår at dette er viktig for deg så blir hun med.

Anonymkode: e0c73...240

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gang gjort det slutt fordi jeg ikke var fysisk tiltrukket av kjæresten min. Ikke helt samme situasjon som deg, men dog - Intimitet er viktig for meg. 
Dere er jo bare venner nå. 

Anonymkode: 45343...b7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her merket jeg at det ble mye mindre etter vi var passert 40. Med ungdommer i hus, og en del utfordringer med en, så ble det nesten ingenting. Nå når ungene er ute av huset, og jeg er 50, så er det mye mer oss to. Da er vi mer kjærester igjen, og feks helga har vært litt "het" her. 

Jeg vil jo tro at hun ønsker et sexliv, men at hun bare ikke kjenner på lyst og kanskje litt stress rundt det hele. Det kjenner jeg meg igjen i fra tidligere.  Jeg har aldri gått til noen og snakket om det. Det har vel bare gått over litt.. og heldigvis var mannen min litt på samme sted som meg, både når vi ikke var så interessert, og når det tok seg opp. Det handler vel litt om overskudd, det å flørte å le litt sammen.

Jeg tenker du kan si at du har lyst at dere skal være litt kjærester, og ikke bare samboere, og at det må være målet. 

Anonymkode: a61bf...f87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun ønsker og trenger å bli pult. Hun bare vil ikke bli pult av deg. Så enkelt er det!

Anonymkode: 85b24...2ae

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 14aa2...eca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg begynner å innse at sexlivet er over og jeg må gjøre et valg. Skal jeg beholde familien /ekteskapet, men uten intimitet/sex? Eller skal jeg gå for å etablere meg på nytt! 

Jeg vet at mange har veldig god sex, men jeg kan virkelig ikke se for meg et ligg som er så bra at jeg etterpå tenker "ja, det der ville jeg gitt bort familien og ekteskapet for!"

Anonymkode: 699a6...1ac

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hun ønsker og trenger å bli pult. Hun bare vil ikke bli pult av deg. Så enkelt er det!

Anonymkode: 85b24...2ae

Du har underutviklede empatiske evner 

Anonymkode: 45343...b7a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Etter mange år sammen har vi kommet til en slags veiskille. Jeg har gjort «alt» ift sexliv og romantikk, og virkelig gjort en innsats. Både i form av fysiske ting som husarbeid, slanket meg/trent, jeg bidrar mye ift barn og hus. I tillegg har jeg støttet henne i alle hennes valg, jeg har bidratt økonomisk ift hennes greier. Jeg gir henne oppmerksomhet og komplementer. Jeg prøver å snakke med henne på ulike måter osv, men ingenting hjelper fordi hun ønsker ikke å være med på dialogen. Jeg har også spurt henne om utredning ift menopause / overgangsalder, men jeg fikk beskjed om at hun ikke vil ta hormoner for dette fordi det er utrygt ( selv om hun har tatt p piller tidligere). 

Gjennom årene jeg fått høre at jeg er en attraktiv fyr som damer vil ha, og flere ganger jeg fått «tilbud» av ulike grader. Jeg har aldri vært utro, og alltid stått sammen med min kone…

Etter mye prat nå i sommer har vi på en måte kommet til at hun ikke ønsker/trenger romantikk/sex/nærhet. Vi har diskutert dette mange ganger før, men jeg har alltid håpet på at ting skulle endre seg, men det vil det nok ikke. Hun har alltid vært «annerledes» , og hatt lite behov for slike ting. Hun er bra på andre områder, men jeg savner virkelig dette. Nå er det liksom helt over. Hun har bedt meg om å ikke ta inititativ fordi hun synes intimitet er vanskelig, og jeg har sagt at jeg venter til hun er klar. Så langt i år har vi hatt sex 3 ganger, hennes initiativ alle 3 gangene. 
Jeg gir henner nærhet iform av at jeg tar på henne, en klem og et kyss innnimellom, men jeg merker jo at det er en slags motvillighet, avvisning og motstand i det. Hun har ikke tid, lyst, må plutselig gjøre noe annet osv

Jeg er snart 50 og tenker at det å etablere seg på nytt nå er mye mas. Vi har ordnet oss bra med hus, ok økonomi, bra jobber osv. Jeg vet jo ikke hvordan dette blir om jeg skal etablere meg på nytt?

Problemet her er at jeg er veldig glad i henne og min familie. Jeg ønsker ikke brudd, og alt jeg ønsker er å oppleve at hun ønsker intimitet, romantikk og sex med meg. Livet ellers er jo ok…

Takk for konstruktive tilbakemeldinger. Slike ting som « du må gjøre et valg» osv er ikke til hjelp, men jeg blir glad for å høre fra andre med tilsvarende opplevelse / erfaring. Hvordan løste dere det?

Du er jo egentlig altfor gammel til å etablere deg på ny, men det er mulig at en singeltilværelse i en liten leilighet likevel kan være bedre enn det du har.

Anonymkode: ef40a...fe6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg vet at mange har veldig god sex, men jeg kan virkelig ikke se for meg et ligg som er så bra at jeg etterpå tenker "ja, det der ville jeg gitt bort familien og ekteskapet for!"

Anonymkode: 699a6...1ac

Enig. Man er passe skadet når man forlater ektefelle og unger for å få knullet oftere😂.

Anonymkode: cd1a6...ae2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig. Man er passe skadet når man forlater ektefelle og unger for å få knullet oftere😂.

Jeg er trådstarter

Så du ville utenproblemer leve uten sex resten av livet med en mann/kone som helst ikke til være nær deg; i bytte for å opprettholde familelivet?

Jeg vet jeg sa vi har sex 3-4 ganger i året, men det kunne likegjerne vært 0.

Det ville vært uproblematisk ?

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Få profesjonell hjelp. Insister på at dere går til sexolog. Om hun forstår at dette er viktig for deg så blir hun med.

Anonymkode: e0c73...240

Man kan ikke kreve at noen går i behandling. Det vil jo aldri fungere om ikke begge vil.

Åpent forhold kan kanskje være noe, i og med at hun er åpen om at hun ikke ønsker sex. Ingenting i veien for at man kan ha den delen med andre.

Jeg hadde en partner som ble syk og ønsket å åpne forholdet da helsa skrantet. Det funker fint for oss 😊

Anonymkode: fd931...9cf

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er trådstarter

Så du ville utenproblemer leve uten sex resten av livet med en mann/kone som helst ikke til være nær deg; i bytte for å opprettholde familelivet?

Jeg vet jeg sa vi har sex 3-4 ganger i året, men det kunne likegjerne vært 0.

Det ville vært uproblematisk ?

For meg er sex 3-4 ganger uproblematisk. I gjennom vårt snart 30 år lange samliv har vi hatt perioder på 1.5 år uten sex/intimitet på det meste. Vi kan ha noen uker med mye sex, så kan det gå 6 mnd uten. Who cares…

Sex er ikke noen avgjørende faktor for vår livskvalitet. Om vi har sex 4 ganger i uken eller 4 ganger i året er irrelevant satt opp i mot gleden i å ha en livsledsager man elsker og barna som alltid vil være det mest betydningsfulle i mitt/vårt liv.

I den store sammenheng er sex en bagatell. Det er supert når man har det og helt fint også når man ikke har det.

• Liker 8
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er det han som ikke er interessert, så det har vært under fem ganger på 10-15 år. Jeg synes det er leit, men foreløpig orker jeg ikke brudd pga en så tåpelig ting. Det burde være noe som kan løses, mener jeg…… Så jeg håper enda at det kan bli to tre ganger i året, så skal jeg være litt fornøyd. Jeg prøver å respektere at han er slik. Men det påvirker nok selvfølelsen min, og jeg er misunnelig på de som har det som en naturlig del av forholdet. 

Anonymkode: 02994...f57

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For meg er sex 3-4 ganger uproblematisk. I gjennom vårt snart 30 år lange samliv har vi hatt perioder på 1.5 år uten sex/intimitet på det meste. Vi kan ha noen uker med mye sex, så kan det gå 6 mnd uten. Who cares…

Sex er ikke noen avgjørende faktor for vår livskvalitet. Om vi har sex 4 ganger i uken eller 4 ganger i året er irrelevant satt opp i mot gleden i å ha en livsledsager man elsker og barna som alltid vil være det mest betydningsfulle i mitt/vårt liv.

I den store sammenheng er sex en bagatell. Det er supert når man har det og helt fint også når man ikke har det.

Dette var fint å lese.😊

Anonymkode: 02994...f57

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...