AnonymBruker Skrevet 21. juli #81 Skrevet 21. juli Topper og daler skrev (4 minutter siden): Å bli kalt ludder/felleshull osv. er så harry, og de som bruker slike ord har lav status. De blir sett ned på. På nettet blir de sett på som et problem. Noe man ikke ønsker. Ingen «normale» menn ville omtale kvinner slik. Å omtale menn som incel er derimot helt akseptert, også av kvinner som har mann, barn, hus og hund. Til og med i redaktørstyrte medier kan man lese artikler om incels, der de beskrives på ganske fordomsfulle måter. Mulig, men hvordan kan vi diskutere fenomen og problemet incel uten å bruke ordet for fenomenet? På samme måte som vi kvinner og menn skal kunne diskutere sexliv og samliv uten å kunne si noe om hva menn kan gjøre feil? Å diskutere preferanser angående kvinner er derimot fullt mulig uten å kalle kvinner fellesmadrass og lignende. Men ja, jeg er enig, ingen oppegående og bra menn bruker slike utrykk. Det er dog svært få menn som sier noe imot de menn som gjør det, og de er ganske mange. Anonymkode: 37e23...c9a 2
Helene1982 Skrevet 21. juli #82 Skrevet 21. juli (endret) Topper og daler skrev (14 minutter siden): Å bli kalt ludder/felleshull osv. er så harry, og de som bruker slike ord har lav status. De blir sett ned på. På nettet blir de sett på som et problem. Noe man ikke ønsker. Ingen «normale» menn ville omtale kvinner slik. Å omtale menn som incel er derimot helt akseptert, også av kvinner som har mann, barn, hus og hund. Til og med i redaktørstyrte medier kan man lese artikler om incels, der de beskrives på ganske fordomsfulle måter. Det er veldig mange unormale menn. Jeg tror ikke jeg kjenner mange kvinner som aldri har blitt kalt hore/ludder/felleshøl eller lignende, og både i situasjoner der hun er trygg på egen seksualitet og i situasjoner der hun har avvist menn. Noe av problemet er at menn som er normale ikke sier imot menn som ikke liker kvinner og behandler dem dårlig, og menn som sier sånt om kvinner, ikke respenterer kvinner. De fleste menn blir ikke kalt incels om de ikke ytrer seg hatefullt mot kvinner. Ingen, verken kvinner eller menn, burde ha sex med noen som ikke respekterer deg. Endret 21. juli av Helene1982 2
Topper og daler Skrevet 21. juli #83 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mulig, men hvordan kan vi diskutere fenomen og problemet incel uten å bruke ordet for fenomenet? F.eks. ufrivillig seksuelt avholdende,
Anonym11223344 Skrevet 21. juli #84 Skrevet 21. juli Snuppiluppi84 skrev (2 timer siden): Er man prippen fordi man liker misjonær best? Nei, man er prippen hvis man ikke i tillegg vil bruke andre stillinger, ikke vil suge og/eller vil ha sex sjelden. Ett av disse kriteriene er nok for å være prippen og dermed ubrukelig som kjæreste.
Katten.2.0 Skrevet 21. juli #85 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det lettere blir at damer får prippen stempel. Det bunner vel ut i at det er menn som alltid skal prøve ut alt mulig på kvinnen. Det er ikke menn som skal få kjørt seg med analsex,kjørt på med Deep throat,pisk på rumpa,kveling, røsket i håret,klyper på nippes...ja,jeg kunne skrevet ganske mye mere. Men du skjønner kanskje tegningen?? Hvis menn ble utsatt for mye av det presset damer blir,så tror jeg ikke at det uttrykket ville bli brukt nevneverdig. Vi kjønn er langt fra likestilte,selv om vi tror det. Anonymkode: 3c148...16d Er da flust av menn der ute som også har submissive tenninger.
Topper og daler Skrevet 21. juli #86 Skrevet 21. juli Helene1982 skrev (4 minutter siden): Jeg tror ikke jeg kjenner mange kvinner som aldri har blitt kalt hore/ludder/felleshøl Du vil ha meg til å tro at dette er vanlig. Ja vel. Dette er de ressurssvakes språk. Det blir litt som når gutten aller nederst i hierarkiet sier noe stygt til den mest populære jenta i klassen. Det han sier har INGEN gjennomslagskraft, fordi de andre elevene ikke vil ta ham seriøst. Men hvis jenta svarer med å kalle han incel - hva tror du skjer da? Helene1982 skrev (13 minutter siden): De fleste menn blir ikke kalt incels Enig. Men jeg har lest i tråden og fant denne: « I Facebook-feeden min fikk jeg opp en reklame for et produkt som skulle fremme mer seksuell virilitet hos mannen. Dette ble illustrert av en kvinne som viste fram en slapp kaktus som hun dinglet med fram og tilbake mens hun fortalte om mannen hennes som tidligere aldri fikk den opp. Dette hadde aldri fungert andre veien. For vi kan ikke tenke oss en mann som stilte opp med ei bøtte for å illustrere hvor vid kona hans var før hun begynte å trene med vagina-kuler i en reklamefilm. Kan vi vel?» Poenget mitt er: Det er en etablert praksis å gjøre narr av mannens ereksjonsproblemer. Tilsvarende for kvinner er utenkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #87 Skrevet 21. juli Begrepet prippen er så individuelt at det kan ikke diskuteres. En viss type mann vil kalle en tilfeldig kvinne han møter i baren, som takker nei til å bli med ham hjem, for prippen. En annen mann vil kalle kvinnen som ikke vil gjøre samme fetish som ham, for prippen. Så hva er definisjonen på prippen? Jeg har blitt kalt prippen en gang av en som ville tisse på meg. Og ellers har menn som har prøvd seg, som jeg overhodet ikke har hatt noen relasjon til, sagt det. Og da kun grunnlag at jeg ikke ville ha ONS med de. Så for dem var det «prippent» å ikke ville ha sex med de. Å miste lysten på partner i et forhold er jo noe helt annet enn dette ordet prippen som brukes. Jeg forbinder det med en gaslightende skjellsord noen menn bruker. Så om spørsmålet blir omformulert til det; Ja jeg mistet lysten på partner fordi han oppførte seg mer og mer som en idiot. Så jeg gjorde det slutt og flyttet ut. Fordi god sex er viktig i et forhold. Jeg tviler på at noen kan si «hun ble prippen»… nei jeg ble dritt lei! Nå har jeg en god mann og har ikke lav sexlyst! : ) Anonymkode: 63627...f2b 2 1
Helene1982 Skrevet 22. juli #88 Skrevet 22. juli Anonym11223344 skrev (14 minutter siden): Nei, man er prippen hvis man ikke i tillegg vil bruke andre stillinger, ikke vil suge og/eller vil ha sex sjelden. Ett av disse kriteriene er nok for å være prippen og dermed ubrukelig som kjæreste. Jeg tror en del menn som opplever at kvinnen er prippen, burde spørre seg selv om hvor stort fokus dere har på at begge skal oppnå orgasme. Er sex for å tilfredstille mannen, eller begge? Jeg tror også at om man er nedlatende og sier de er kjedelige eller lignende ovenfor partneren sin om de sier nei til noe du vil prøve, er det svært liten sjanse for at de vil prøve mye nytt senere. 2
Anonym11223344 Skrevet 22. juli #89 Skrevet 22. juli Helene1982 skrev (8 minutter siden): Jeg tror en del menn som opplever at kvinnen er prippen, burde spørre seg selv om hvor stort fokus dere har på at begge skal oppnå orgasme. Er sex for å tilfredstille mannen, eller begge? Jeg tror også at om man er nedlatende og sier de er kjedelige eller lignende ovenfor partneren sin om de sier nei til noe du vil prøve, er det svært liten sjanse for at de vil prøve mye nytt senere. Det har du sikkert rett i. Men tenk deg at du er en vanlig mann, og skal velge ei til et seksuelt forhold. De fleste vil vel kreve hyppig sex i forskjellige stillinger og oral.
Helene1982 Skrevet 22. juli #90 Skrevet 22. juli Topper og daler skrev (5 minutter siden): Du vil ha meg til å tro at dette er vanlig. Ja vel. Dette er de ressurssvakes språk. Det blir litt som når gutten aller nederst i hierarkiet sier noe stygt til den mest populære jenta i klassen. Det han sier har INGEN gjennomslagskraft, fordi de andre elevene ikke vil ta ham seriøst. Men hvis jenta svarer med å kalle han incel - hva tror du skjer da? Enig. Men jeg har lest i tråden og fant denne: « I Facebook-feeden min fikk jeg opp en reklame for et produkt som skulle fremme mer seksuell virilitet hos mannen. Dette ble illustrert av en kvinne som viste fram en slapp kaktus som hun dinglet med fram og tilbake mens hun fortalte om mannen hennes som tidligere aldri fikk den opp. Dette hadde aldri fungert andre veien. For vi kan ikke tenke oss en mann som stilte opp med ei bøtte for å illustrere hvor vid kona hans var før hun begynte å trene med vagina-kuler i en reklamefilm. Kan vi vel?» Poenget mitt er: Det er en etablert praksis å gjøre narr av mannens ereksjonsproblemer. Tilsvarende for kvinner er utenkelig. Det er ikke sant at man kan si hva som helst til pene/populære mennesker uten at de blir såret. Om han kalte en jente hore, må han regne med å få igjen. Jeg forsvarer ikke ungdomskoleoppførsel på ungdomskolen, på internett eller andre steder, men det er naivt å tro at man kan snakke ufint om andre uten at personen svarer. Hvem tror du har laget reklamen på facebook? Det er garantert en mann. Alle involvert i kosttilskudd for menn er menn. De vet at menn føler usikkerhet rundt størrelse og potens. Alle reklamer for sexeffekter for kvinner er basert på nytelse. De har egne reklamer for skjønnhet og slanking, men du vil aldri se en reklame som snakker ned menn i reklame for hjelpemidler for kvinner. 2
Helene1982 Skrevet 22. juli #91 Skrevet 22. juli Anonym11223344 skrev (1 minutt siden): Det har du sikkert rett i. Men tenk deg at du er en vanlig mann, og skal velge ei til et seksuelt forhold. De fleste vil vel kreve hyppig sex i forskjellige stillinger og oral. Da kan du velge en kvinne som liker hyppig sex og oral. Og ikke krev noe. 2
Topper og daler Skrevet 22. juli #92 Skrevet 22. juli (endret) Helene1982 skrev (18 minutter siden): Det er ikke sant at man kan si hva som helst til pene/populære mennesker uten at de blir såret. Poenget var ikke å forsvare det gutten sa, eller korrigere det jenta svarer. Du levde deg litt for godt inn i eksempelet mitt. Poenget var å illustrere at «felleshøl» er de ressurssvakes språk, og at incel er de ressurssterkes språk, Helene1982 skrev (18 minutter siden): Hvem tror du har laget reklamen på facebook? Det er irrelevant. Poenget er at vi i vår kultur aksepterer dette. Derfor får vi slike reklamer. Vi aksepterer at vi har et helt språk rundt det, der impotens omtales som noe stakkarslig og nedrig. Også av kvinner. Poenget var også at kvinners seksuelle utfordringer aldri ville bli omtalt slik. Uavhengig hvem som lager reklamen. Tviler dog på at denne reklamen ikke hadde en eneste kvinne i produksjonen. Tror du det? Edit: Skuespilleren var jo kvinne. Endret 22. juli av Topper og daler
Bamseklemmer Skrevet 22. juli #93 Skrevet 22. juli Mulig jeg ser "pripne kvinne" på en annen måte? En kvinne med seksuell fordommer er prippen.. bruker ofte utrykk som "fisj, æsj, gammelgris og fyflate for noe griseri. Derfor vil jeg ikke ha en prippen kvinne🫡 Men en kvinne som ikke liker analen, eller vil suge og svelge er ikke prippen.. Det er jo hennes valg og ønsker, som må vises hensyn til.. Fordømmer menn henne for dette, har de fordommer.. Så det finnes også "pripne menn"🤫
Helene1982 Skrevet 22. juli #94 Skrevet 22. juli Topper og daler skrev (5 minutter siden): Poenget var ikke å forsvare det gutten sa, eller korrigere det jenta svarer. Du levde deg litt for godt inn i eksempelet mitt. Poenget var å illustrere at «felleshøl» er de ressurssvakes språk, og at incel er de ressurssterkes språk, Det er irrelevant. Poenget er at vi i vår kultur aksepterer dette. Derfor får vi slike reklamer. Vi aksepterer at vi har et helt språk rundt det, der impotens omtales som noe stakkarslig og nedrig. Også av kvinner. Poenget var også at kvinners seksuelle utfordringer aldri ville bli omtalt slik. Uavhengig hvem som lager reklamen. Tviler dog på at denne reklamen ikke hadde en eneste kvinne i produksjonen. Tror du det? Man kan ikke si hva man vil uten å såre andre bare fordi man ser på seg selv som ressurssvak. Som regel når Incels omtales beskriver det en gruppering av menn som er bitre for at de ikke får sex av kvinner. De snakker om ulike farger på piller, høyde og at kvinner er kresne og velger feil menn. Menn trekker hverandre ned, mens kvinner heier på hverandre. Det er problemet. Og løsningen finnes hos menn. Kvinners seksuelle utfordringer snakkes det alt for lite om. Det er jeg helt enig med deg i. Det har ikke vært en eneste kvinne bortsett fra skuespilleren i denne produksjonen. Garantert. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #95 Skrevet 22. juli Anonym11223344 skrev (28 minutter siden): Det har du sikkert rett i. Men tenk deg at du er en vanlig mann, og skal velge ei til et seksuelt forhold. De fleste vil vel kreve hyppig sex i forskjellige stillinger og oral. Språket ditt får det til å høres ut som om du står foran kjøledisken og lurer på hvilken pakke med Fjordland du skal plukke med deg hjem. Kvinner er mennesker, ikke objekter. Det sekundet en mann krever noe seksuelt av meg er det samme sekundet jeg mister tenning på ham, og det lar seg sjelden reparere igjen. Da blir "prippen" og uinteressert partner resultatet. Anonymkode: b3571...0a3 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli #96 Skrevet 22. juli Bamseklemmer skrev (4 timer siden): Fordømmer menn henne for dette, har de fordommer.. Så det finnes også "pripne menn"🤫 Har forsøkt å si dette, på ulike måter, gjennom hele tråden. Du sa det bedre enn jeg. Kaller man en kvinne prippen, er man selv prippen. Hadde man ikke vært det, så hadde man i stedet sett hennes potensial. Anonymkode: cca0c...de8 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #97 Skrevet 22. juli Det er helt akseptert å kalle menn incel, gammel gris etc. Det er helt uakseptert å kalle kvinner seksuelt ladede skjelsord. Dette tror jeg egentlig alle vet. Ingen som leser KG kan påstå at det er sjelden ordet incel blir brukt her inne feks, eller at moderatorene slår ned på det. Det må gå an å adressesere et problem uten å begynne med "ja men menn..." Anonymkode: f0362...db0
AnonymBruker Skrevet 22. juli #98 Skrevet 22. juli Jeg er ganske så prippen. Misliker å bli slikket og vil helst slippe. Alt analt er uaktuelt. Ikke interessert i noe dom/sub, wet osv. Har sugd fordi det var forventet av meg, men mislikte hvert sekund og kommer aldri til å gjøre det igjen. Kaster opp om jeg får sæd i munnen. Men liker misjonær, doggy og stående. Og gjerne sex utendørs. Anonymkode: 10767...7c4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #99 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg er ganske så prippen. Misliker å bli slikket og vil helst slippe. Alt analt er uaktuelt. Ikke interessert i noe dom/sub, wet osv. Har sugd fordi det var forventet av meg, men mislikte hvert sekund og kommer aldri til å gjøre det igjen. Kaster opp om jeg får sæd i munnen. Men liker misjonær, doggy og stående. Og gjerne sex utendørs. Anonymkode: 10767...7c4 Sånn skal det lyde! Trådstarter kaller nok dette prippen. Jeg kaller det dame med peiling på seg selv og som vet hva hun vil. En, som ikke gir etter for menn som bruker ordet prippen (for å lure kvinner og få gjennomslag for sine ønsker). Altfor mange damer er redd for å bli stemplet som prippen. Altfor mange damer er redd for å være seg selv. Anonymkode: cca0c...de8 2
Topper og daler Skrevet 22. juli #100 Skrevet 22. juli Helene1982 skrev (7 timer siden): Det er ikke sant at man kan si hva som helst til pene/populære mennesker uten at de blir såret. Om han kalte en jente hore, må han regne med å få igjen. Jeg forsvarer ikke ungdomskoleoppførsel på ungdomskolen, på internett eller andre steder, men det er naivt å tro at man kan snakke ufint om andre uten at personen svarer. Det virker for meg som det er vanskelig for deg å forstå hva intensjonen med eksempelet var, da du tolker det langt utenfor sine rammer. Men la gå. Jeg skal ta tolkningen din på alvor: Jeg har jobbet i skolen i mange år. Jeg jobber ikke der mer nå, men tidligere. En stor og nesten uoverstigelig utfordring var å ivareta elever med lav status, og da tenker jeg på elever som f.eks, hadde myltisyndromer som adhd og var i autismespekteret. Disse hadde vanskelig for å få innpass i det sosiale i klassen, og kunne derfor finne på dumme ting i sin desperasjon for å få oppmerksomhet blant de populære guttene. Blant annet ved å kalle populære jenter stygge ord. Det er selvsagt ikke rett å kalle jenter stygge ord, selv om de er populære, men spørsmålet er om disse jentene skal svare med samme mynt. Dette er jo en slags «målet helliger middelet»- tenking, at retten til å forsvare seg gir en nesten ubegrenset våpenarsenal for å ta igjen. Foreldre støtter jo ofte en slik framgangsmåte, men i skolen vet vi at multisyndrom-eleven er uten gjennomslagskraft hos de andre elevene, og at ønsket om å ta igjen med samme mynt i realiteten derfor bare er muligheten til å plage andre uten risiko for å selv havne i problemer. En bedre framgangsmåte ville jo vært å brukt sin popularitet i elevgruppa til å adressere dette på mer konstruktive måter. F.eks. ta det opp med lærer, snakke til vedkommende elev direkte, men med et mer voksent språk (for det har også disse jentene) og i mange tilfeller, ja, også overse det. Dette har disse elevene kraft og styrke til. Men velger å svare med samme mynt. For å overføre dette til kg: Her sitter ressurssvake menn og bruker sitt ressurssvake språk. Ressurssterke kvinner - med mann, barn, hus, hjem og venninner - svarer med samme mynt. I noen tilfeller også enda drøyere, og blir heiet fram av sine medsøstre på forumet. I stedet for å melde fra til moderator, si ifra på en voksen måte eller, ja, noen ganger overse det. Eksempel: I en diskusjon om menn med liten penis, ble det brukt lite flatterende ord om kvinner av menn med liten penis. Ord som var over streken. En kvinne svarte at kvinner burde velge vekk menn med med liten penis, slik at deres gener ble selektert bort. Dette vakte applaus, smileys og tomler fra kvinnepanelet. Helene1982 skrev (7 timer siden): Det har ikke vært en eneste kvinne bortsett fra skuespilleren i denne produksjonen. Garantert. Det høres ut som at du tror at denne reklamefilmen er den ENESTE tilfellet der potensproblemer blir framstilt på en slik måte. Smått naivt. Også søtt at du tror kvinner ikke lager/ bidrar til slike reklamer, og at skuespilleren i denne filmen er den ENESTE kvinnen i verden som har bidratt til å gjøre impotens til noe nedverdigende og latterfremmende. Ja vel, sier jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå