AnonymBruker Skrevet 21. juli #61 Skrevet 21. juli Det man legger i uttrykket prippen i forbindelse med sex er vel kanskje å være lite åpen for å prøve nye ting i senga, og lite åpen for seksuelle aktiviteter som ikke er helt A4 (PIV i misjonær er A4). Gjerne i kombinasjon med å reagere negativt om partner foreslår noe nytt. Sånn "æsj nei så ekkelt". En lite prippen person kan takke nei til forslag uten å være dømmende og uttrykke avsky for forslaget. Anonymkode: f0362...db0 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #62 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): «Normal» er ikke et begrep jeg har brukt, og det står ikke i TS. Jeg ville bare finne ut om det stemmer at noen kvinner synes det er ekkelt/uverdig/upassende (strek under det som passer) å ha sex i stillinger som doggy, 69 osv? Hvis disse kvinnene finnes, så lurer jeg på hvorfor. Er enig med en debattant over her. Kultur spiller definitivt en rolle. Men jeg tror ikke undertrykking av kvinners sexliv historisk er HELE forklaringen, Anonymkode: 48f2f...b77 Vel, det er det du sier. Kvinne mener en ting, mann mener annen ting, kvinnen er prippen. Du har et androsentrisk verdensbilde, tut tut, vi andre kjørte forbi deg for mange år siden 🚗 Anonymkode: cca0c...de8 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #63 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg vedder på at det klarer du ikke å finne. Det er flere begreper om kvinner historisk, enig! Men det har jevnet seg ut, og jeg er rimelig sikker på at de unge som vokser opp i dag ikke kjenner på den samme ujevnheten. I dag er det (nesten) like mye «lov» å trakassere menn, og mens skjellsordene om kvinner er «gamle», så er alle skjellsordene om menn nye. F.eks. mikropikk, incel og manboobs. Seksuell helse som omhandler kvinner omtales med profesjonelle ord og i profesjonelle vendinger. Med menn kan man gjerne bruke mer nedlatende virkemidler. Eksempel: I Facebook-feeden min fikk jeg opp en reklame for et produkt som skulle fremme mer seksuell virilitet hos mannen. Dette ble illustrert av en kvinne som viste fram en slapp kaktus som hun dinglet med fram og tilbake mens hun fortalte om mannen hennes som tidligere aldri fikk den opp. Dette hadde aldri fungert andre veien. For vi kan ikke tenke oss en mann som stilte opp med ei bøtte for å illustrere hvor vid kona hans var før hun begynte å trene med vagina-kuler i en reklamefilm. Kan vi vel? Anonymkode: 48f2f...b77
AnonymBruker Skrevet 21. juli #64 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det man legger i uttrykket prippen i forbindelse med sex er vel kanskje å være lite åpen for å prøve nye ting i senga, og lite åpen for seksuelle aktiviteter som ikke er helt A4 (PIV i misjonær er A4). Gjerne i kombinasjon med å reagere negativt om partner foreslår noe nytt. Sånn "æsj nei så ekkelt". En lite prippen person kan takke nei til forslag uten å være dømmende og uttrykke avsky for forslaget. Anonymkode: f0362...db0 Det ene utelukker ikke det andre. Jeg finnes ikke fremmed for å prøve ting. Som jeg har nevnt tidligere så har jeg testet og prøvd det som er å prøve. Jeg er leken og nysgjerrig. Allikevel foretrekker jeg vanlig samleie i misjonær. Fordi det er det jeg liker best, etter å ha prøvd alt mulig annet. Å foretrekke misjonær betyr ikke at man er prippen. Jeg takker nei til analsex, trekant, bondage og en rekke andre ting. Ikke fordi jeg syntes det er ekkelt eller føler noe avsky. Men fordi jeg har prøvd det og erfart at det ikke tenner meg, ikke føles godt etc. Det er ikke å være prippen, det er å ha den sexen man tenner på og liker, basert på erfaring. Anonymkode: 1873a...3a0 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #65 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men fordi jeg har prøvd det og erfart at det ikke tenner meg, Les TS. Prippenhet slik den er illustrert i TS handler nettopp om å IKKE ville utforske seksuelt. Finnes det kvinner som ikkevold dette og hvorfor? Anonymkode: 48f2f...b77
AnonymBruker Skrevet 21. juli #66 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kvinne mener en ting, mann mener annen ting, kvinnen er prippen. Nei, jeg sier ikke det. Les en gang til, bare med litt mer velvilje i lesingen. Anonymkode: 48f2f...b77
AnonymBruker Skrevet 21. juli #67 Skrevet 21. juli Traumer etter overgrep i barndommen er nok grunnen til at noen menn vil anse meg som prippen. Etter mange år i terapi har jeg dog lært å sette grenser for meg selv. Det er naturligvis mange deler av sex som fremdeles kan være trigger som ender med gjenopplevelser. Dette ønsker jeg derfor ikke å gjøre. Nå har ikke jeg hatt sex med veldig mange, men opplever at menn syns udiskutable grenser er vanskelig. Så skjønner jeg at mine begrensninger innen sex er en dealbreaker for mange, men blir veldig oppgitt over menn som prøver å få meg til å føle meg kjip og «prippen» for å sette grenser for meg selv. Anonymkode: 70f24...bbf 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #68 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare tenk på hvilke negativt ladede seksuelle ord det finnes om oss kvinner. Hore, fellestoalett, ludder, fellesmadrass, rir pikkarusellen, rekelukt, biffgardiner, løs, utpult, fitte er et skjellsord, og jeg har sikkert glemt mye i farten. Om en bruker hadde kalt deg noen av disse ordene på KG ville vedkommende blitt utestengt fra forumet, og innlegget slettet. Hadde du kalt en mannlig bruker incel ville du sluppet unna med det, og ingenting ville skjedd. Du kan la det synke inn heller enn å legge deg i skyttergrava og komme med et motsvar. Det er ikke aksepterert å kalle damer horer. Men det er akseptert å kalle menn incels. Anonymkode: f0362...db0
Helene1982 Skrevet 21. juli #69 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Les TS. Prippenhet slik den er illustrert i TS handler nettopp om å IKKE ville utforske seksuelt. Finnes det kvinner som ikkevold dette og hvorfor? Anonymkode: 48f2f...b77 Jeg tror dette handler om at folk er ulike. Det kan være de har prøvd det før, og ikke likte det, eller rett og slett at de ikke vil prøve alt. Vi er alle ulike når det gjelder behov for å prøve nye ting. Noen har aldri smakt blåskjell eller bodd andre steder enn der de ble født. Jeg tipper de fleste har grenser for hva de har lyst til å prøve. Det kan være lurt å finne en partner som har lignende behov for utforskning som deg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #70 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, jeg sier ikke det. Les en gang til, bare med litt mer velvilje i lesingen. Anonymkode: 48f2f...b77 Jeg har lest og lest i flere sider, det er det eneste jeg klarer å se - i alle fall når det blir gjentatt og gjentatt på ulike måter. Det å kalle dama prippen er liksom helt selvfølgelig og hvorfor skjønner ikke alle dette? Mens det at mannen vil bytte stilling hele tiden, det er helt normalt og friskt og ikke rart, i det hele tatt. Hva om vi snudde det og spurte finnes adhd mannen? Han som kjeder seg etter to sekunder i en stilling og som må bytte førti ganger for å komme? Tør noen å innrømme at de ER han?!? Anonymkode: cca0c...de8 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #71 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Om en bruker hadde kalt deg noen av disse ordene på KG ville vedkommende blitt utestengt fra forumet, og innlegget slettet. Anonymkode: f0362...db0 Det at du muligens tror dette, er kanskje årsaken til at du blir kalt incel? Det er i alle fall ikke sånn virkeligheten er. Har blitt kalt veldig mye her over mine ti år som bruker, den eneste som får på pukkelen er meg selv hvis jeg svarer igjen. Sånn føles det i alle fall… Anonymkode: cca0c...de8 1
Spiren Skrevet 21. juli #72 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det lurer jeg også på. Hva er definisjonen her? Jeg elsker å både gi og motta analsex, men liker ikke å ri. Er jeg da prippen? Mannen liker også å motta analsex (pegging), men bare i misjonær (meg øverst). Er han da prippen? Anonymkode: 26ccd...839 Ikke sant? Og hvem har definisjonsretten på om du er prippen? Den andre parten? Jeg forbinder ofte ordet prippen som en erstatning for ordet urimelig. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #73 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det at du muligens tror dette, er kanskje årsaken til at du blir kalt incel? Det er i alle fall ikke sånn virkeligheten er. Har blitt kalt veldig mye her over mine ti år som bruker, den eneste som får på pukkelen er meg selv hvis jeg svarer igjen. Sånn føles det i alle fall… Anonymkode: cca0c...de8 Det at du tror dette er muligens årsaken til at du blir kalt hore? Anonymkode: f0362...db0
AnonymBruker Skrevet 21. juli #74 Skrevet 21. juli Jeg ser nå at jeg skulle skrevet kvinner og MENN som er pripne i TS. Da hadde jeg kanskje unngått at det ble den sedvanlige kjønnskampen som utspiller seg i alle trådene her. Noen går rett i kjønns-skyttergraven når muligheten byr seg. Egentlig er jeg ikke interessert i kjønn i denne sammenheng. Jeg lurer simpelthen på hvorfor noen synes det er upassende og ekkelt med doggy, 69 og andre stillinger som flertallet synes er helt innenfor. Jeg tror det finnes flest kvinner innenfor denne marginale gruppen, men helt sikkert også noen menn. Men jeg forlater nå tråden, for denne diskusjonen ser jeg ble umulig. Anonymkode: 48f2f...b77
AnonymBruker Skrevet 21. juli #75 Skrevet 21. juli Tror det lettere blir at damer får prippen stempel. Det bunner vel ut i at det er menn som alltid skal prøve ut alt mulig på kvinnen. Det er ikke menn som skal få kjørt seg med analsex,kjørt på med Deep throat,pisk på rumpa,kveling, røsket i håret,klyper på nippes...ja,jeg kunne skrevet ganske mye mere. Men du skjønner kanskje tegningen?? Hvis menn ble utsatt for mye av det presset damer blir,så tror jeg ikke at det uttrykket ville bli brukt nevneverdig. Vi kjønn er langt fra likestilte,selv om vi tror det. Anonymkode: 3c148...16d 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #76 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det at du tror dette er muligens årsaken til at du blir kalt hore? Anonymkode: f0362...db0 Hahah! Touché, og i min verden er du dermed ingen incel. Ingen tør å kalle meg hore, som sagt i første innlegg, det får konsekvenser Anonymkode: cca0c...de8
AnonymBruker Skrevet 21. juli #77 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis kvinner har en egen uavhengig seksualitet så må de slutte å skylde på menn for at de pripne og hva det enn måtte være. (Det er heller ingenting galt med å være prippen, hva nå enn man måtte legge i det.) Man kan ikke på den ene siden hevde å ha en selvstendig seksualitet, og på den andre siden skylde på menn for alt som har med sex å gjøre. Anonymkode: f0362...db0 Menn får vel også slutte med å være så hårsåre at de tar absolutt alt kvinner deler av negative opplevelser med noen menn personlig. Det er ikke mulig å diskutere ulike faktorer som ødelegger sexliv og sexlyst om menn sitter og futteraler over hver eneste ting kvinner nevner av faktorer som ødelegger oss og forhold/samliv seksuelt personli, uansett om de aldri har oppført seg som kvinner nevner. Hvordan kan kvinner og menn lære noe av og om hverandre og hvordan forvalte relasjon mellom kvinner og menn godt på alle måter, dersom vi kvinner ikke kan nevne ting som bryter slikt ned, fordi menn da går i krenkeboksen? Vi kan ikke diskutere noe med menn dersom menn tar absolutt alt personlig. Selv når vi kvinner forteller om negative ting vi har opplevd er det ytterst få kvinner som mener at alle menn er dårlige på det vi deler. Selv har jeg opplevd voldtekt. Jeg mistet likevel aldri troen på at det finnes bra menn, og jeg er gift med en bra mann nå. En mann som helt faktisk har lyttet til og lytter til ting jeg har tatt opp, uten å ta det som "hun skylder på alle menn". Vi to kunne faktisk aldri fått et godt sexliv dersom han tok alt jeg snakket om personlig. Da kunne vi ikke diskutere noe angående sex. Kunne ikke komme til noen forståelse av ulikt oss to mellom. Jeg må også lytte til ham selvfølgelig. Å kunne diskutere ting er viktig. Både i forhold og på nettet. Ellers forblir vi låst i ting vi tror, som kanskje slår veldig feil ut. Bare dette; Vi kvinner har så absolutt en egen seksualitet. De aller fleste av oss kvinner. Aseksuelle finnes, men de ikke i nærheten av å være i flertall. Kun rundt 2% er aseksuelle. Så er det trolig en del, kanskje like mange til enhver tid, som har fått sin seksualitet skadet av vonde opplevelser, men der er faktisk kvinner utrolige i hva vi kan reise oss fra igjen. Så ikke bare har vi en egen seksualitet, den er svært livsdyktig også. Overlever også ofte så mange negative opplevelser at dere menn neppe kan klare å sette dere inn i hva den har fått gjennomgå, uten å dø bort for bestandig. Ofte skal det bare en noen gode opplevelse til for at vår seksualitet blir sterk igjen, nærmest uansett hva dem har vært utsatt for. Men ja, vi kvinner er selvfølgelig avhengig av bra menn angående å oppleve sex som deilig, om vi er heterofile. Det er selvfølgelig ikke likegyldig hvordan mannen er seksuelt sett, og dårlig sex er det absolutt meningsløst å ha. Vi mennesker har sex fordi det er deilig, bortsett fra noen veldig få ganger i livet vi ønsker barn, så selvfølgelig må det da være deilig for å fortsette med å ønske sex. Det er totalt uten mening for kroppen å utsette seg for dårlig sex. Deilig og tilfredsstillende sex har derimot fysisk, mental og emosjonell mening. Ikke minst er deilig og tilfredsstillende sex det som opprettholder lyst på sex. Anonymkode: 37e23...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #78 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Om en bruker hadde kalt deg noen av disse ordene på KG ville vedkommende blitt utestengt fra forumet, og innlegget slettet. Hadde du kalt en mannlig bruker incel ville du sluppet unna med det, og ingenting ville skjedd. Du kan la det synke inn heller enn å legge deg i skyttergrava og komme med et motsvar. Det er ikke aksepterert å kalle damer horer. Men det er akseptert å kalle menn incels. Anonymkode: f0362...db0 Ja, ironisk nok blir en bruker utestengt dersom de kaller MEG stygge ting, men dersom man generaliserer kvinner generelt ved å bruke disse ordene, altså påstår at mange/alle kvinner er slik, så får det stå. Da er det ikke brukerangrep, men å dele meninger. At en mann kaller meg personlig for hore er mindre vesentlig enn å påstå slikt om kvinner generelt. Å bli kalt incel er ikke engang i nærheten av så stygt som å bli kalt ludder/felleshull og så videre. Det styggeste seksuelt rettede ordet jeg kommer på angående menn er horebukk, som peker tilbake på kvinner av dårlig kvalitet det også. Playboy, rundbrenner, forbanna hestepikk... nei ord som liksom er seksuell "kritikk " av menn er ikke hånlig mot menn på samme måte som ordene som håner kvinner, men tvert imot ord som enten slår tilbake mot kvinner, eller som menn føler stolthet ved å bli kalt. Hvordan er det fornærmede og nedverdigende å bli kalt hestkuk eller playboy? Stor pikk og "har sjansen på mange kvinner ". Virkelig nedverdigende det. 😆 Men ok, menn blir jo ofte krenket fryktelig over å få påpekt at noen menn er dårlige elskere, eller oppfører seg ugreit mot kvinner, om det aldri så mye ikke gjelder dem, så vårt språk tar kanskje hensyn til menns svært så sårbare ego? Hestkuk og lignende er kanskje det verste menn tåler å bli kalt for å ikke bli traumatisert for livet? 😅😉 Anonymkode: 37e23...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #79 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvem hevder egentlig dette i denne tråden? Her har vi med en diger stråmann å gjøre, Anonymkode: 48f2f...b77 Den jeg siterte. Vi kvinner har ikke en egen seksualitet. Det er vel enda verre enn å være lavseksuell. Hvor ofte leser du påstander om at kvinner har likeverdig seksualitet som menn, fra menn? Like sterk, like viktig, like naturlig som menns. Lykke til med å lete! Anonymkode: 37e23...c9a 1
Topper og daler Skrevet 21. juli #80 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å bli kalt incel er ikke engang i nærheten av så stygt som å bli kalt ludder/felleshull og så videre. Å bli kalt ludder/felleshull osv. er så harry, og de som bruker slike ord har lav status. De blir sett ned på. På nettet blir de sett på som et problem. Noe man ikke ønsker. Ingen «normale» menn ville omtale kvinner slik. Å omtale menn som incel er derimot helt akseptert, også av kvinner som har mann, barn, hus og hund. Til og med i redaktørstyrte medier kan man lese artikler om incels, der de beskrives på ganske fordomsfulle måter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå