Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært permittert fra studiene ett år. Fikk studielån i denne perioden. Regnes dette året som ett av de åtte årene jeg kan ta studielån? Eller kommer det i tillegg? 

Anonymkode: bce6d...2eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer annpå hvorfor du fikk permisjon. Hadde tatt kontakt med lånekassen om jeg var deg, de har bedre svar på dette enn oss på kg. Kan også være du blir regna som forsinka med 60stp, da risikerer du miste retten til studielån om du skulle blitt mer forsinka.

Anonymkode: 95a91...18a

AnonymBruker
Skrevet

Det regnes som ett av de åtte årene. 

Anonymkode: 7ebb5...d98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer annpå hvorfor du fikk permisjon. Hadde tatt kontakt med lånekassen om jeg var deg, de har bedre svar på dette enn oss på kg. Kan også være du blir regna som forsinka med 60stp, da risikerer du miste retten til studielån om du skulle blitt mer forsinka.

Anonymkode: 95a91...18a

Dette.

// 
Siden du har tatt opp studielån uten å bestå studiepoeng det året du har permisjon, er du jo et helt år forsinket. Så mulig du må studere 1 år uten støtte.

Anonymkode: 462a7...5d4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært syk og har sendt inn brev fra legen og fått det godkjent. 

Utrolig dumt om det regnes som et av de 8 årene. Da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre siste året økonomisk... Hadde ikke planlagt å bli syk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Utrolig dumt om det regnes som et av de 8 årene. Da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre siste året økonomisk... Hadde ikke planlagt å bli syk.

Rett dette spørsmålet til lånekassen.

Anonymkode: ff3cc...e9c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei, dersom du har dokumentert sykdom går ikke dette som ett av de åtte årene man har rett på støtte. Ikke regnes du som forsinket heller. Studenter skal ikke straffes for å bli syke.

§ 8-3 og § 9-3. 
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2019-03-15-254/kap40

Anonymkode: ce235...f90

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...